Vlastní e-shop může být perfektním zdrojem příjmů – zvláště dobré řešení pro ty, co bydlí na venkově nebo kombinují práci s péčí o dětí či hospodářství.

           1.Vyberte vhodné technické řešení

 

a) Pronajměte si hotový e-shop – toto řešení nabízí např. www.eshop-rychle.cz. Podstatou je, že si za měsíční poplatek pronajmete již hotový e-shop a pouze jej naplníte svými fotografiemi a textem. Výhodou je velice nízká pořizovací cena, rychlost, jednoduchost. Kupujete si záruku, že to bude fungovat. Nevýhodou je takřka nulová možnost uzpůsobení vlastním potřebám. Prostě dostanete to, co nabízejí. Pro začátečníky je to výborné řešení, až bude váš e-shop úspěšný a budete vědět, jaké funkce potřebujete, je na čase přejít na složitější varianty.

b) Vyberte nějaký z Open source systémů – já používám Woocommerce. Zdrojový kód je zdarma, pro začátek zaplatíte vlastní doménu a hosting (roční poplatek asi 500 Kč). Open source si představte jako lego. Máte základní desku s funkcemi e-shopu a k tomu si sami vybíráte funkce a design, jaký chcete použít. Chcete-li provozovat e-shop bez potíží, určitě doporučuji zakoupit profesionální šablonu (cena je obvykle kolem 70 USD). Výhodou je velká flexibilita, nulové měsíční poplatky. Nevýhodou, že je složitější obchod rozchodit (budete potřebovat buď několik tisíc na webdesignéra nebo hodně času a trpělivosti).

c) Naprogramování vlastního e-shopu na míru – toto je nezbytné řešení pro velké e-shopy. Výhodou je, že získáte přesně takový e-shop, jaký si představujete. Může být krásný a umět přesně to, co od něho čekáte. V poslední době jsem viděla opravdu perfektní e-shop www.jelinek.eu. Nevýhodou je opravdu vysoká cena a velké riziko, že vybraný programátor (nebo agentura) nebudou kvalitní. V praxi to potom někdy vypadá tak, že dostanete drahý částečně funkční web, který umí zhruba totéž jako běžné hotové řešení.

 

          2. Věnujte velkou pozornost tvorbě obsahu

 

Toto je pro úspěch e-shopu důležitější, než vybrané technické řešení. Obsahem se myslí opravdu kvalitní produktové texty, perfektní fotografie, dobře udělané SEO, přehledně zpracované další informace o obchodu, firmě, o vás. Také kontakt, obchodní a poštovní podmínky. Tvorba webu zahrnuje celou řadu kroků, které nesmíte podcenit. Představte si například, že si necháte za 100 000 naprogramovat opravdu nádherný web. Srdíčko zaplesá, grafik se opravdu vytáhl. Ale zákazník se do firmy nedovolá, v produktových textech vidí chyby a během nákupu jej nutíte k registraci. Takový e-shop nebude fungovat a za ty peníze jste si mohli koupit pěkný obraz.

 

          3. E-shop musí být responzivní

 

Responzivní web se umí přeskládat tak, aby byl dobře použitelný na všech zařízeních, na kterých se zobrazuje. V dnešní dobe se jedná o naprostou nezbytnost. Pokud se váš e-shop při zobrazení na mobilu pouze zmenší, vaši potenciální zákazníci během vteřiny ztratí trpělivost a jediným pohybem palce jsou u konkurence. To nechcete. Minulý týden jsem viděla web, který byl naprogramovaný na míru asi před rokem a nebyl responzivní. Programátor na to svého klienta neupozornil a on si to uvědomil až po převzetí práce. Tento web se bude předělávat. Hotová řešení i open source již obvykle responzivní jsou, ale pro jistotu si tento fakt překontrolujte.

Věříte, že podnikání žen může zlepšit svět?

Já ano. Průběžně zaznamenávám svou cestu a zkušenosti z podnikání, marketingu a webdesignu. Žádná plytká teorie, testováno vlastním životem.

Děkuji za přihlášení