Barvy hrají zásadní roli v tom, jak bude váš web působit. Myslím tím na úrovni Líbí / Nelíbí nikoli Koupím / Nekoupím (o tom rozhoduje obsah). Většina mých klientů výběrem barev začíná a výběr barev nejvíce řeší (trochu nelogicky i u webů, kde jde o programování aplikaci či tvorbu e-shopu).

Toto je část mé emailové komunikace s klientkou, ale samozřejmě je tento postup použitelný i pro kohokoli dalšího.

1) základní barvy najdete zde – vždy pište HTML kód (to je ten druhý sloupeček např. #010101)

https://www.jakpsatweb.cz/archiv/barvy-pojmenovane.html

2) odstíny barev najdete na

http://www.color-hex.com/

jak je ten černý čtvereček nahoře, tam kliknete na šipku a vložíte tam svůj vybraný html kód barvy / Choose / Get info

dole na stránce uvidíte od té vybrané barvy různé intenzity – ztmavění i zesvětlení

 

Při výběru barev je třeba mít na mysli

 

1) pokud bude na webu výrazná fotografie v baneru nebo v logu, je dobré vytáhnout si barvy z té fotografie kapátkem a ty potom užít na webu. Třeba kapátko je třeba tady

http://imagecolorpicker.com/ (nahrajete svou fotku a myší potom budete jezdit po fotce a ukáže se kód barvy)

jak toto vypadá v praxi pro inspiraci https://designschool.canva.com/blog/website-color-schemes/

 

2) upozorňuji, že drobné rozdíly se setřou rozdílným nastavením monitorů

 

3) hodně barev vypadá dobře jako barevný akcent (např. v nadpisech, zvýraznění, rámečcích), ale vysloveně nepříjemně ve velké ploše (třeba některé odstíny žluté v malé množství krásná zlatá a ve velké ploše odporná žlučovitá)

 

4) je dobré hned v počátku se rozhodnout, jaký typ barev budete chtít používat a toho se držet (např. teplé přírodní)

 

5) při výběru barev pro podklad a písmo myslete na výrazný kontrast (stránka, která vypadá pěkně, ale není na ní dobře čitelný text, je špatně udělaná; www má sloužit k jinému účelu než výtvarné umění)

 

Tak toto je úvod do barev 🙂 Právě jsem si všimla, že se mi vlastně nelíbí barvy na mém vlastním webu. Takže já jdu předělávat… to můžete samozřejmě vy kdykoli také.

 

Věříte, že podnikání žen může zlepšit svět?

Já ano. Průběžně zaznamenávám svou cestu a zkušenosti z podnikání, marketingu a webdesignu. Žádná plytká teorie, testováno vlastním životem.

Děkuji za přihlášení