K čemu je dobrý mastermind

Toto asi nebude oficiální definice, ale snad vystačí: "Mastermind je skupina lidí, kteří jsou v podobné situaci, chtějí se výrazně posunout podobným směrem, pravidelně spolu komunikují a vzájemně se podporují v dosažení svých cílů. Skupina se může scházet...

číst více

7 kroků, které mi přinesly klid a pohodu

V měsících červenec až říjen se toho na mne nahrnulo opravdu moc. Mým základním životním pocitem bylo: "Nezvládám" a sekundárním: "Nestíhám". Takže nic moc. Sešly se mi stavební práce kolem domu, nástup čtvrtorozeného do 1. třídy, nové pracovní projekty a...

číst více

Zkuste myslet jako podnikatelky

Když žena podniká, většinou se představuje a také se tak vnímá: "Jsem masérka, jsem fyzioterapeutka, jsem webdesignérka, jsem účetní...". Takže to vypadá, že náplní jejich práce je masírovat, uzdravovat, dělat weby nebo vést účetnictví...   Chyba v Matrixu...

číst více

WordPress – ideální web pro malý byznys

Že každý byznys potřebuje web už v dnešní době nemusíme říkat. To ovšem staví kosmetičky, masérky, účetní, truhláře či kováře před vcelku zapeklitou otázku. Jak takový web udělat a kolik to bude stát?   Před časem jsem v článku Webnode, WordPress nebo...

číst více

Co sledujete, to roste

Nezbytnou součástí marketingu - a byznysu vůbec (vlastně skoro všeho) - by mělo být pravidelné vyhodnocení již udělaného. V ideálním případě byste na základě těchto výsledků měli dělat rozhodnutí o dalším vývoji vaší práce. Jenže jaká je realita?   "Máme...

číst více

Webnode, WordPress nebo programátor?

Chcete si zřídit web a nevíte, jakým způsobem to udělat? Možností je mnoho, pro ilustraci jsem vybrala ty nejprofláknutější. Takže - budu se opakovat - pro začátek si ujasněte PROČ web chcete, k čemu má sloužit (překvapivě tato otázka dost lidí zaskočí),...

číst více

Web pro kamnáře

Koncem léta jsem u jednoho ohně potkala své známé: "Jé, my si nechali udělat kamna, vybírali jsme si podle tebou udělaných webovek a kamnář byl přesně takový, jakého jsme čekali". JAJ!! Měla jsem takovou radost! Protože přesně o to se při své práci snažím....

číst více

O podnikání a strachu

Kdy jste se naposledy bály? A čeho? Tmy? Cizího člověka v setmělé ulici? Výsledku testů u doktora?   Strach je běžnou součástí podnikání   Když jsem začala s konzultacemi, měla jsem představu, že se budeme hodně pohybovat v číslech - plánování nákladů,...

číst více

Byznys je jako miminko

Co dneska napíšu vypadá jako naprosto triviálnost. Něco, co je přece tááááák jasné. Že to přeci nemůže nikoho překvapit. Ale v praxi - jsou všichni v šoku.   Byznys je jako miminko   Představte si právě narozené děťátko, Takový ten malý schoulený...

číst více

Všechno jinak

V uplynulých týdnech jsem nepsala a vlastně ani moc nepracovala, o to více přemýšlela. Všechno je jinak. Nevím, jestli došlo k posunu celé společnosti, nebo jen mého vnímání chodu světa, každopádně jsem se rozhodla změnit to, co ovlivnit můžu 🙂   Marketing jako obor...

číst více

WordPress – jak přidat příspěvek do blogu

Administrace / Příspěvky / Vytvořit příspěvek napíšete Název a Text příspěvku na pravé straně Publikovat / Publikovat okamžitě / upravit - můžete vybrat budoucí datum, kdy se příspěvek zobrazí na webu Štítky - vyberete skupinu, do které typ příspěvku zapadá Hlavní...

číst více

K čemu je dobrý mastermind

Toto asi nebude oficiální definice, ale snad vystačí: "Mastermind je skupina lidí, kteří jsou v podobné situaci, chtějí se výrazně posunout podobným směrem, pravidelně spolu komunikují a vzájemně se podporují v dosažení svých cílů. Skupina se může scházet...

číst více

7 kroků, které mi přinesly klid a pohodu

V měsících červenec až říjen se toho na mne nahrnulo opravdu moc. Mým základním životním pocitem bylo: "Nezvládám" a sekundárním: "Nestíhám". Takže nic moc. Sešly se mi stavební práce kolem domu, nástup čtvrtorozeného do 1. třídy, nové pracovní projekty a...

číst více

Zkuste myslet jako podnikatelky

Když žena podniká, většinou se představuje a také se tak vnímá: "Jsem masérka, jsem fyzioterapeutka, jsem webdesignérka, jsem účetní...". Takže to vypadá, že náplní jejich práce je masírovat, uzdravovat, dělat weby nebo vést účetnictví...   Chyba v Matrixu...

číst více

WordPress – ideální web pro malý byznys

Že každý byznys potřebuje web už v dnešní době nemusíme říkat. To ovšem staví kosmetičky, masérky, účetní, truhláře či kováře před vcelku zapeklitou otázku. Jak takový web udělat a kolik to bude stát?   Před časem jsem v článku Webnode, WordPress nebo...

číst více

Co sledujete, to roste

Nezbytnou součástí marketingu - a byznysu vůbec (vlastně skoro všeho) - by mělo být pravidelné vyhodnocení již udělaného. V ideálním případě byste na základě těchto výsledků měli dělat rozhodnutí o dalším vývoji vaší práce. Jenže jaká je realita?   "Máme...

číst více

Webnode, WordPress nebo programátor?

Chcete si zřídit web a nevíte, jakým způsobem to udělat? Možností je mnoho, pro ilustraci jsem vybrala ty nejprofláknutější. Takže - budu se opakovat - pro začátek si ujasněte PROČ web chcete, k čemu má sloužit (překvapivě tato otázka dost lidí zaskočí),...

číst více

Web pro kamnáře

Koncem léta jsem u jednoho ohně potkala své známé: "Jé, my si nechali udělat kamna, vybírali jsme si podle tebou udělaných webovek a kamnář byl přesně takový, jakého jsme čekali". JAJ!! Měla jsem takovou radost! Protože přesně o to se při své práci snažím....

číst více

O podnikání a strachu

Kdy jste se naposledy bály? A čeho? Tmy? Cizího člověka v setmělé ulici? Výsledku testů u doktora?   Strach je běžnou součástí podnikání   Když jsem začala s konzultacemi, měla jsem představu, že se budeme hodně pohybovat v číslech - plánování nákladů,...

číst více

Byznys je jako miminko

Co dneska napíšu vypadá jako naprosto triviálnost. Něco, co je přece tááááák jasné. Že to přeci nemůže nikoho překvapit. Ale v praxi - jsou všichni v šoku.   Byznys je jako miminko   Představte si právě narozené děťátko, Takový ten malý schoulený...

číst více

Všechno jinak

V uplynulých týdnech jsem nepsala a vlastně ani moc nepracovala, o to více přemýšlela. Všechno je jinak. Nevím, jestli došlo k posunu celé společnosti, nebo jen mého vnímání chodu světa, každopádně jsem se rozhodla změnit to, co ovlivnit můžu 🙂   Marketing jako obor...

číst více

WordPress – jak přidat příspěvek do blogu

Administrace / Příspěvky / Vytvořit příspěvek napíšete Název a Text příspěvku na pravé straně Publikovat / Publikovat okamžitě / upravit - můžete vybrat budoucí datum, kdy se příspěvek zobrazí na webu Štítky - vyberete skupinu, do které typ příspěvku zapadá Hlavní...

číst více

Marketing – ideální reference

Dlouhá asi 2 řádky Podepsaná celým jménem + např. zaměstnání nebo místo bydliště Ideálně s fotkou referujícího Na stránky je dobré umístit asi 5 referencí, které ale budou zastupovat co nejširší profil klientů (např. sportovec, důchodkyně po operaci kloubu, servaná...

číst více

Ženy, podnikání a čas

Před rokem jsem byla na přednášce o time managementu. Přednášející pán měl téma zmáknuté, nabízel přehršel technik, online i offline nástrojů, srovnával jejich výhody... Jsem si jistá, že by to skvěle fungovalo. Kdybych byla muž. Jenomže já jsem matka 4 dětí, takže...

číst více

WordPress – rozpracované stránky

Máte-li rozpracované stránky, můžete jejich obsah jednoduše znepřístupnit veřejnosti. https://wordpress.org/plugins/maintenance/ / Download Pluginy / Instalace Pluginů Nahrát Plugin / Vybrat soubor / Instalovat v menu se objevila nová položka Maintenance / rozkliknete...

číst více

WordPress – jak upravit menu

Administrace / Stránky / Přehled Stránek najedete na řádek konkrétní Stránky / Upravit / upravíte text / Aktualizovat (někdy je Publikovat) nebo Vytvořit novou stránku / Aktualizovat (někdy je Publikovat) - modré tlačítko vpravo Vzhled / Menu / v části Stránky...

číst více

WooCommerce – jak přidat nový produkt

Pokud již pro vás někdo vzorový produkt nastavil (což já pro své klienty dělám), postupujte takto Administrace / Produkty / vyberete produkt, který chcete rozkopírovat (pánská košile Chris) pod názvem produktu vyberete Duplikát změníte název na Pánská košile Oliver...

číst více

WordPress – jak přidat e-shop

Nejrozšířenějším pluginem pro tvorbu e-shopů je WooCommerce. Osobně používám taktéž. administrativa / Pluginy / Instalace Pluginů do okénka vpravo nahoře klíčové slovo WooCommerce jako první uvidíte okénko s WooCommerce / Instalovat / Aktivovat v hlavním menu v...

číst více

WooCommerce – slevové kupony

WooCommerce / Nastavení / Pokladna / Slevové kupony - povolit použití slevových kuponů Uložit změny v levém menu se pod WooCommerce objeví nová položka Kupony Přidat nový kupon - vepíšete si libovolný kód kuponu Typ slevy - vyberete % nebo koruny Hodnota kuponu -...

číst více

WordPress – jak – jednoduše instalovat

Registrace do Wedosu (poskytovatel hostingu a registrátor domén)   https://hosting.wedos.com Registrace (nahoře uprostřed) Nový uživatel (musíte souhlasit s podmínkami) do mailu vám přijde heslo   Koupení domény (jména webu)   na Wedosu se přihlásíte do svého účtu...

číst více

Cena a brand

Cena. V podnikání asi největší téma. Troufám si tvrdit, že nastavit správně cenu své práce umí v Čechách jen pár vyvolených. A i z těch vyvolených bude jen pár procent žen. Rozhodně nechci tvrdit, že zrovna já mám tento problém zvládnutý. Ale poslední dobou se...

číst více

Jak vytvořit autentický brand

Značka, brand, branding. Pokud podnikáte, určitě jste již něco podobného řešili. Ale jak na to? Jak vytvořit brand, který bude fungovat právě vám a přinese vám ty správné zákazníky? Tento článek je pro malé firmy, kde byznys stojí na jednom člověku. U větších firem se...

číst více

Mé marketingové prozření

Jsem vášnivý čtenář. Taky mě opravdu hodně baví moje práce. Zároveň jsem zvyklá dost přemýšlet (tedy hlavně ve smyslu: "má tato práce smysl? Opravdu je efektivní to dělat? Nedá se to zjednodušit?"). A proč vám to píšu? Kombinace výše uvedeného mne dovedla k několika...

číst více

Co testují testeři?

Testování webů je činnost, která je nesmírně užitečná, přínosná a neskutečně zvyšuje kvalitu webu nebo e-shopu. Obvykle se u malých projektů nedělá. Cože? Proč? Inu, protože to stojí peníze a klienti se většinou snaží platit jen za to nezbytné. Děláme-li webík za 4...

číst více

Jak udělat e-shop

Vlastní e-shop může být perfektním zdrojem příjmů - zvláště dobré řešení pro ty, co bydlí na venkově nebo kombinují práci s péčí o dětí či hospodářství.            1.Vyberte vhodné technické řešení   a) Pronajměte si hotový e-shop - toto řešení nabízí např....

číst více

Barvy na webu

Barvy hrají zásadní roli v tom, jak bude váš web působit. Myslím tím na úrovni Líbí / Nelíbí nikoli Koupím / Nekoupím (o tom rozhoduje obsah). Většina mých klientů výběrem barev začíná a výběr barev nejvíce řeší (trochu nelogicky i u webů, kde jde o programování...

číst více

Archetypy v životě a marketingu

Opět odkazuji na knihu – prostě knížky mám opravdu ráda a občas se neudržím. „Hrdina nebo psanec“ – jak vytvořit jedinečnou značku pomocí síly archetypů. Mám ráda hluboké příběhy i jejich pozadí – proč právě tento příběh v této době oslovil celý svět a jiný velmi...

číst více

Nevyžádané marketingové poradenství

Zásadně nedávám nevyžádané rady. Zvlášť od té doby, co si za rozdávání rad nechávám platit. Dnes jsem udělala výjimku. Začátkem léta jsem poslala menší příspěvek na chod útulku pro kočky. Od té doby mi vcelku pravidelně chodí jejich hodně neobratně napsané žádosti o...

číst více

Tvorba webu – základní názvosloví

Pro své klienty jsem sepsala takový malý slovníček pojmů z webdesignu. Vysvětlení sice není nijak sofistikované a hyper profíkům by se z toho mohlo udělat mdlo, ale mou komunikaci s klienty to posunulo z: "Já tomu vůbec nerozumím" na "Aha, takže ...". Když jsou při...

číst více

Potkala jsem šmejda

Pro své klienty dělám registrace do firemních katalogů. Tyto katalogy jsou různě kvalitní od těch skutečně dobrých (Firmy.cz, Google nebo Najisto.cz) až po naprosto bezvýznamné. Od registrace v těch dobrých můžete očekávat nové zákazníky, středně kvalitní jsou...

číst více

Za kolik se prodáváte?

Před časem jsem potřebovala vyhledat potenciální obchodní partnery ve Švédsku. Sama švédsky neumím ani ťuk, požádala jsem tedy ve Švédsku žijící Češku, zda bych si od ní mohla koupit 2 hodiny jejího času. Její reakce mne překvapila: "nikdy svůj čas neprodávala a...

číst více

Poptávkové servery

Pracovala jsem pro řemeslníka z oboru stavebnictví a hledala oborové katalogy k jeho registraci. Při té příležitosti jsem narazila na Poptávkové servery. Nevím jak, ale léta se mi dařilo pohybovat se po internetu, aniž bych se dostala na stránky www.aaapoptavka.cz,...

číst více

Jak prodávat na Etsy

  Většina mých zkušeností z Etsy - přehledně v jednom jediném dokumentu. Kdokoli chcete, stáhněte si 🙂 12 000 Kč. Taková je průměrná hodnota mých zakázek. Doporučte mé služby a získejte provizi 12 % za každou realizovanou zakázku na tvorbu...

číst více

Má zkušenost se šablonami Webnode 2.0

Minule jsem zmínila Webnode jako dobré řešení pro jednodušší prezentace. V poslední době jsem předělávala stránky svých 2 klientů, kteří dříve staré šablony užívali. Původně jsem je chtěla převést na WordPress, ale po zkušenostech s Webnode jsem se...

číst více

Jak se vlastně dělá web?

Stejně jako u všech ostatních činností můžete postupovat složitě nebo jednoduše. Teď se budu držet jen té technické části zřízení, nikoli tvorby obsahu. Složitá varianta vypadá tak, že si najdete programátora nebo rovnou celé studio, kde vás přesvědčí, že vaše...

číst více

Placená reklama na Facebooku

Před pár dny mne oslovili z lesní školky, jestli bych jim pomohla s propagací jimi vydané kuchařky na FB. Byla to má první podobná akce, takže zatím jen shrnu teoretické informace, ke kterým jsem se dobrala a školce poradila.   Celý proces by měl probíhat takto Vidím...

číst více

Remarketing (retargeting)

Remarketing je forma PPC reklamy, kdy se stránky zobrazují těm návštěvníkům, kteří již na vašich stránkách byli, ale opustili je. Dá se vcelku přesně cílit – např. na návštěvníky, kteří opustili Nákupní košík. Remarketing je oproti klasické PPC mnohem účinnější....

číst více

PPC (platba za proklik)

PPC kampaně – placená forma internetové reklamy, kdy platíte nikoli za zobrazení reklamy, ale až za kliknutí, které návštěvníka přivede na vaše stránky. O PPC je na internetu hodně videí, článků… službu si můžete zakoupit od Googlu, Seznamu nebo Facebooku. Pro tyto...

číst více

Emailing

Hromadná rozesílka emailů bývá označována za nejefektivnější a nejlevnější marketingový nástroj. Dá se tak informovat o vývoji ve firmě, akcích, slevách, inspirovat, radit, upozorňovat na nové články… Takže jak se to dělá? Vytvoříte si databázi kontaktů Tyto kontakty...

číst více

Správná klíčová slova

Ve článcích o psaní na web najdete pokyny týkající se správného užití klíčových slov. Která to jsou a jak je užívat? Klíčová slova píší vaši zákazníci do vyhledávače. Vašim cílem je vybrání takových klíčových slov, která na stránky přivedou relevantní návštěvnost....

číst více

Registrace do katalogů firem

Katalogy firem jsou další z možností, jak propagovat svoji firmu. Zápis je většinou zdarma, zvládne jej i naprostý laik, na lepších platformách se můžete obrátit na ochotnou zákaznickou podporu. Seznam kvalitních katalogů naleznete na stránce Jiřího Kroužka. A kdy se...

číst více

Musím psát blog?

Psaní blogu patří k jednomu ze způsobů, jak přilákat (ideálně opakovaně) návštěvníky na své stránky. To je pěkná myšlenka, která se hodně opakuje, cituje, moji klienti, kteří už se trošku o marketing zajímají, se mne ptají, jestli MUSÍ blog psát. Nu – nemusí 🙂 A kdy...

číst více

Marketingový plán

Tak schválně – kdo máte hotový marketingový plán? Podnikatelský plán? Jakýkoli plán? Pro ty z vás, kdo podnikají a chtějí se do toho letos trochu více opřít (jako třeba já), doporučuji článek M. Čevelové „Chcete získat zákazníky? Zkuste marketingový plán“. V případě,...

číst více