fbpx
.
Vyberte stránku

Kdykoli se snažíte o jakýkoli digitální počin, buďte struční. Opravdu. Je to pro dobro vaše i všech zúčastněných. Obalení jedné chytré myšlenky 30 stránkami balastu je zlozvyk, který jste si vypěstovali během studia. Zbavte se toho.

 

E-maily

 

  • Držte se tématu.
  • Vynechte výplňkové a opakující se informace typu „já se omlouvám, vůbec tomu nerozumím a tak prosím o vysvětlení“.
  • Pokud to jde, pište v odrážkách a důležité info vytučněte.
  • Potřebujete-li nějaké téma rozebrat obšírně a vidět reakce protistrany, domluvte si osobní schůzku nebo telefonát.
  • Jestli si váš protějšek musí vaše e-maily vytisknout a zvýraznit si v nich to důležité, něco děláte špatně.
  • Nikdy nikomu nepište srdcervoucí e-maily o tom, jak málo máte času nebo peněz.

 

Články na blog

 

  • Zvažte frekvenci publikace – opravdu vás napadne každý týden něco objevného, o co se musíte podělit se svým publikem?
  • Až text napíšete, kriticky jej zhodnoťte – může tohle někomu pomoct? Pobavit?

 

E-booky

 

  • Vidina pasivního příjmu je lákavá, že? Nicméně i tak vřele doporučuji, abyste e-book vytvářeli pouze v případě, že máte hodnotné sdělení (a tím nemyslím hodnotné z perspektivy smyslu života, ale pro vaši cílovku) a umíte dobře psát. Je-li vaší životní touhou vydání „opravdové knížky“, trocha (spíše hodně) té sebekritiky je vážně na místě (vyčerpatelné zdroje, práce spousty lidí, náklady na logistiku, propagaci a tak…).

 

Videa

 

  • Ideální délka videa je 5 – 8 minut. Schválně si zkuste pustit vzdělávací video o délce 1 hodina a vyškrtat z něho vše zbytečné a opakující se. Zbude-li 10 minut super kvalitního obsahu, bude to pecka. Ve valné části videí by se „kvalitní obsah“ vešel do 2 chytře postavených vět.

 

Online kurzy

 

  • Trendem poslední doby (kterému tleskám) je tvorba krátkých videí, která v krátké době uživateli přinesou co nejvíce hodnotného obsahu. Hodnotného znamená, že ho po shlédnutí kurzu bude schopen prakticky použít a přinese mu nějaký užitek.

 

Pracovní nabídky, životopisy

 

  • Ano. Strávili jste spoustu času sezením na různých kurzech a školeních, z nichž máte haldu různých diplomů. Také umíte napsat 15 stránkový dokument a v něm použít hodně odborných termínů. Vykašlete se na to. Čím delší a nesrozumitelnější vaše dílko bude, tím spíš to nikdo nebude číst.

 

Telefonáty a Skype

 

  • Napadlo vás, že 2 hodinovým telefonátem můžete introverta na druhé straně drátu totálně vyšťavit? Opravdu 2 hodiny něco řešíte, nebo se motáte dokolečka?

 

a tak dále. Jsem minimalistka. Velký fanoušek ticha. A prázdna. A taky vodopádů.

Milujete svůj byznys?

 

Svoboda, seberalizace, možnost ovlivnit svět, zároveň mít dost času na děti?

Nebo spíš chaos, dřina, vyčerpání a nespokojení zákazníci?

 

Děkuji! Vážím si vaší důvěry, budu makat na tom, aby mé kontakty byly fakt přínosné!