Dosud jsem psala o tématech, která jsem měla opravdu zažitá a mohla se podělit o zkušenost a výsledek. Dnes udělám výjimku. Daný problém je totiž natolik rozšířený a závažný, že nechci čekat dalších několik měsíců, než s tím půjdu na veřejnost.

 

Při své práci s klientkami (u mužů to tak nebylo) jsem opakovaně prožívala tento scénář

  1. přišla poptávka na zřízení nebo úpravu webu, protože dotyčná nerozumí technickým věcem
  2. velmi rychle se ukázalo, že nemá zvládnutý marketing a vůbec prezentaci své práce
  3. a ještě rychleji jsme došly k tomu, že problém je mnohem hlubší, že se jedná o problém s mentálním nastavením

 

Jak mentální nastavení ovlivňuje vaše podnikání?

 

Absolutně. Žádná z mých klientek neměla problém s odbornou částí své práce (měly kvalifikaci, praxi), ani s kvalitou svých výrobků. Trochu pokulhávaly všeobecné obchodní a podnikatelské dovednosti (ale to se dá velice lehce dohnat). Skutečný problém ležel ve velice nízkém hodnocení vlastní práce.

 

Jak souvisí sebehodnota s webdesignem a marketingem?

 

Také absolutně. Na web musíte něco napsat. Propagovat musíte něco nějakým způsobem. Velice rychle mi došlo, že dělat web či marketingovou strategii pro ženu s nízkou sebehodnotou je ztráta času a peněz (jejích – já zaplaceno vždycky dostanu).

 

Jak poznáte, že podhodnocujete svou práci?

 

  1. máte tak nízkou cenu, aby si vaše služby mohl dovolit opravdu každý
  2. neprezentujete svou práci, protože jí nevěříte
  3. věříte, že se ve vašem oboru nedá zbohatnout
  4. čekáte, než zhubnete, abyste se mohly pustit do podnikání
  5. studujete další vysokou školu (když ta předchozí k ničemu není)
  6. kupujete si stále další a další video kurzy a e-booky (které nestíháte číst)
  7. již roky si v duchu hýčkáte svůj plán, ale nezvládáte nic realizovat
  8. máte stále stejný (nízký) příjem
  9. máte problematické klienty a bojíte se jich zbavit
  10. i když opravdu makáte, vyděláte si stěží na základní potřeby
  11. často děláte něco zdarma
  12. opakovaně se dostáváte do situací, které jsou pro vás nevýhodné (a často to dokonce sami navrhnete)
  13. klienti vám pozdě platí
  14. do svého byznysu neinvestujete (protože nemáte co)
  15. nemáte dovolené (protože nemáte za co, a vaši klienti to bez vás nezvládnou)
  16. své faktury posíláte s velkým časovým odstupem (je vám nepříjemné říkat si o peníze)
  17. část své práce vůbec neúčtujete a připadá vám to samozřejmé (e-maily, účtování, převzetí zakázky, telefonáty, chození na poštu…)
  18. štvou vás požadavky klientů (protože víte, že za práci nedostanete pořádně zaplaceno)
  19. štve vás konkurence (protože za horší službu nebo výrobek žádá více peněz – a dostává je)
  20. máte místo profilové fotky kytičku nebo své dítě?

atd. atd.

 

Že skoro všechny body? Co s tím?

 

Dobrý začátek je uvědomit si, že máte (máme) problém. Pokud vás téma zaujalo a přijde vám užitečné, můžete dál sledovat můj blog (protože já to rozhodně budu řešit a budu o celé problematice dál informovat). A kdo mě zná, ví, že řešení bude praktické a konkrétní.

 

Co kurzy na zvýšení sebehodnoty?

 

Jste-li průměrná žena středního věku, zřejmě jste již absolvovala nějaký ten sebe rozvojový kurz na zvýšení sebevědomí a sebehodnoty. A pravděpodobně vám to příjmy nezvýšilo. Podobné kurzy jsou určitě prima a přínosné, ale pokud nenásledují naprosto praktické kroky v realitě, výsledkem bude spíš odpočaté tělo a mysl než peníze na vašem účtě.

 

Věříte, že podnikání žen může zlepšit svět?

Já ano. Průběžně zaznamenávám svou cestu a zkušenosti z podnikání, marketingu a webdesignu. Žádná plytká teorie, testováno vlastním životem.

Děkuji za přihlášení