fbpx
.
Vyberte stránku

Moji klienti za mnou na první schůzky přicházejí s řadou očekávání. Některá jsou naprosto na místě, v řadě případů je ke své i jejich lítosti musím zklamat a konfrontovat s realitou. K té druhé skupině patří e-booky jako forma pasivního příjmu.

Pasivní příjem je takový zlatý grál. Princip spočívá v tom, že jednou něco uděláte a to „něco“ vám potom už samo vydělává peníze a vaší aktivitou by ideálně mělo být jen občasné překontrolování rostoucího zůstatku na kontě. Pěkné, že?

E-book je elektronická kniha. E-booky si můžeme pro přehlednost rozdělit na dva typy – e-booky zdarma (na ty můžete narazit na spoustě webů), které mají rozsah do 20 stránek a dostanete je za registraci do databáze. A e-booky placené – ty mají rozsah asi 100 stránek, měly by mít kvalitní a hodnotný obsah a prodávají se zhruba v rozmezí 400 – 800 Kč. Právě ty druhé mají generovat pasivní příjem.

Myšlenku prodeje e-booků u nás zpopularizovala „Plážová podnikatelka“ Stanislava Mrázková. Určitě se podívejte na její stránky. Je to zajímavé a inspirativní. Vydělává tato plážová podnikatelka prodejem e-booků? Rozhodně ano. Budete se i vy po napsání e-booku opalovat na Bali? Spíš ne.

Pojďme se blíže podívat na to, jak takové úspěšné podnikání funguje.

Paní Mrázková již před vydáním e-booku podnikala a věnovala se online marketingu. Určitě je šikovná, umí chytit příležitost za pačesy, riskuje a byla ve správnou dobu na správném místě. Natrefila na dobré téma a dokázala to rozpoznat a využít. Ona prodává naději na lehký zdroj příjmu a za to jsou lidé ochotni zaplatit (tím nechci říct, že v jejím e-booku nenajdete kvalitní informace).

Valná většina e-booků zmizí nepovšimnuta v hlubinách internetu. V čem je rozdíl? Hodně lidí si myslí, že prostě vydá e-book a potom už jen čeká na peníze. Úspěšní prodejci e-book zasadí do kontextu celého podnikání a opravdu dřou na tom, aby e-book prodali.

Zkuste si najít souvislosti v podnikání právě paní Mrázkové. Myslíte, že celé dny jenom sedí na pláži a čučí na vlny? Rozhodně ne. Píše blog, točí videa, přednáší na konferencích, připravila online kurz, rozdává rozhovory, má affiliate partnery… Pracuje. Hodně. Všemi těmito aktivitami soustředí energii a pozornost ke svému e-booku a jeho prodeji.

Další úspěšná prodejkyně e-booků je paní Táňa Havlíčková. Její práci velice fandím. Zkuste se schválně podívat na její podnikání po obsahové i marketingové stránce. Co všechno dělá? Jaké jsou její aktivity? Jaké téma a jakým způsobem zpracovává? Kolik tomu věnuje energie a času? Jaký má tým?

A teď – upřímně – hodně z vás je ochotno věnovat pár týdnů na napsání e-booku (a věřím, že i máte co sdělit světu). Ale jste opravdu ochotni věnovat tolik energie na následnou naprosto nezbytnou propagaci? Je to hodně práce? Ano. S jistým výsledkem? Ne.

Takže se omlouvám, jestli jsem vás připravila o sen. Z prodeje e-booků se peníze získat dají. Ale není to pasivní příjem. Je to normální intenzivní práce.

Milujete svůj byznys?

 

Svoboda, seberalizace, možnost ovlivnit svět, zároveň mít dost času na děti?

Nebo spíš chaos, dřina, vyčerpání a nespokojení zákazníci?

 

Děkuji! Vážím si vaší důvěry, budu makat na tom, aby mé kontakty byly fakt přínosné!