Stejně jako u všech ostatních činností můžete postupovat složitě nebo jednoduše. Teď se budu držet jen té technické části zřízení, nikoli tvorby obsahu.

Složitá varianta vypadá tak, že si najdete programátora nebo rovnou celé studio, kde vás přesvědčí, že vaše požadavky jsou zcela originální a nestandardní a potřebujete řešení na míru. Tento způsob zřízení stránek je časově i finančně velice náročný. Ano, web na míru opravdu potřebujete pokud jste Aukro, město Praha, Mimibazar, banka, daňový portál… tedy web má plnit nějaký konkrétní úkol, pracovat s velkým množstvím dat, potřebuje mimořádné zabezpečení. Je to váš případ?

A pak se nabízí řešení jednoduché. A tím je užití připravených redakčních systémů a šablon. Tyto weby se opravdu dají zřídit hodně rychle, levně nebo dokonce zdarma (ještě pořád nemluvím o obsahu). Dají se tak udělat e-shopy do stovek nabízených položek, osobní prezentace, firemní prezentace, tyto systémy můžou využít školy, vesnice, neziskovky…

 

Jak jednoduše pořídit e-shop (pro začínající a menší e-shopy)

  1. vyberete si vhodný systém (hledáte přívětivou administraci, dostupnou technickou podporu, zajištěné zálohování, přiměřenou cenu, podíváte se na reference, zjistíte, kolik má daný systém uživatelů). Osobně doporučuji www.eshop-rychle.cz.
  2. vyberete si doménu (tu si platíte zvlášť za každý rok – cena je asi 125 Kč)
  3. a dostanete se do administrace webu – teď si buď najměte někoho, kdo vám vše nastaví nebo alespoň ukáže anebo si sami vše nastavíte. Tento systém poskytuje vysvětlující videa a ochotnou zákaznickou podporu. Pokud se jedná o váš první e-shop, tak doporučuji někomu zaplatit. Jinak strávíte hodiny nad marnými pokusy o nastavení.
  4. vyberete vhodnou šablonu – určitě vybírejte RESPONZIVNÍ – to znamená, že se stránka bude upravovat podle zařízení, na kterém bude zobrazována. V dnešní době již zcela samozřejmá a nezbytná funkce. A můžete se pustit do grafických úprav – i v rámci vybrané šablony se dá změnit opravdu hodně, pokud tomu rozumíte. Chcete-li opravdu krásný web, zaplaťte grafikovi. Jedná se o dobrou investici.

 

Jak jednoduše pořídit webovou prezentaci na Webnode

Já jsem Webnode považovala za provizorní řešení, dokud se alespoň trochu nerozběhne projekt nebo si klient neujasní, co vlastně na stránkách potřebuje. Ale teď jsem viděla jejich nové šablony, které vypadají opravdu super. Bohužel se Webnode nenamáhalo s popisem funkcí u jednotlivých šablon, takže dopředu těžko posoudit, co se s nimi dá dělat. Jste-li nenáročný klient a nevadí vám možnost užití jen základních funkcí na webu, není to špatné řešení. Pro zřízení kliknete na „vytvořit stránky“ a pak už se necháte provádět systémem.

 

Jak pořídit webovou prezentaci ve WordPressu

Možná jste si všimli, že jsem vynechala slovo jednoduše. WordPress je naprosto úžasný a skvělý systém, pokud již s tvořením čehokoli na počítači máte zkušenost, jste počítačový hračička nebo máte hodně času. WordPress je otevřený redakční systém, což znamená, že si funkce a vzhled webu sami seskládáte. Můžete prakticky cokoli. V tom vidím trochu problém, zorientovat se v systému je časově náročné, vybrat komponenty také. Já jsem začala s jednoduchými funkcemi a postupně se podle požadavků klientů učím připojovat další a další možnosti.

  1. zaregistrujete si doménu (doporučuji www.wedos.cz)
  2. objednáte webhosting (tamtéž)
  3. nainstalujete si WordPress (buď přímo u Wedosu nebo přes FTP)
  4. vyberete šablonu zdarma nebo si koupíte nějakou krásnější a složitější (toto už je docela oříšek, pro výběr správné šablony potřebujete vědět, jak budou stránky vypadat, jaké tam chcete mít funkce…). Šablony se dají lehce měnit, pro začátek si určitě vyberte nějaké zdarma.
  5. vyplníte základní nastavení
  6. a pustíte se do obsahu, grafiky, podle potřeb vybíráte a nahráváte další pluginy, na stránky můžete přidat i celý funkční e-shop, videa, diskuse, napojit je na reklamu na Facebooku, přidat Google Analytics, napojit na mailovací nástroje, mapy, vyhledávače… bavte se 🙂

A pokud vám tento způsob trávení času nepřipadá zábavný nebo produktivní, já mám zkušenosti se všemi uvedenými systémy, tvorbou obsahu i následnou propagací na internetu. Ráda vám se zřízením vaší prezentace či e-shopu pomůžu.

 

Věříte, že podnikání žen může zlepšit svět?

Já ano. Průběžně zaznamenávám svou cestu a zkušenosti z podnikání, marketingu a webdesignu. Žádná plytká teorie, testováno vlastním životem.

Děkuji za přihlášení