1. Tak schválně – kdo máte hotový marketingový plán? Podnikatelský plán? Jakýkoli plán? Pro ty z vás, kdo podnikají a chtějí se do toho letos trochu více opřít (jako třeba já), doporučuji článek M. Čevelové „Chcete získat zákazníky? Zkuste marketingový plán“.

V případě, že jste ještě o marketingu ani neslyšeli, doporučuji udělat jakýkoli plán a postupně jej časem rozpracovat, vylepšit, doplnit, konzultovat…

Já začala také zjednodušenou variantou

1)     Plán omezila na svou práci (ostatní oblasti mého života fungují více než dobře, tak jsem prostě vděčná a dál je neplánuji)

2)     Na tvrdé kartičky jsem si napsala pozitivní prohlášení a připojila datum, kdy to tak bude (např. „Mám ušetřeno 100.000 Kč“ 1.12.2016, a „Spolupracuji se skvělými lidmi“). Tak trochu magie, ale mně to takhle funguje.

3)     Na zadní strany kartiček rozepsala cestu k naplnění prohlášení (tedy u úspor kolik si každý měsíc odložím, u spolupracovníků s kým vším budu spolupracovat – u překladů jsem doplnila konkrétní jméno, grafika pro WordPress ještě hledám).

4)     Doplnila částky, data, jména

5)     Kde to bylo možné, vepsala do kalendáře (např. v dubnu se přihlásit na přednášku o užití sociálních sítí).

Tohle není marketingový plán, ale výborný podklad pro jeho zpracování. Již těchto pár kroků mne obrovsky posunulo dopředu a pomáhá mi to každý den v rozhodování, co a jak budu dělat. Umělecky a vizuálně zaměřeným doporučuji nenutit se do čísel a tabulek, ale zpracovat jako vision board – ideální je kombinace.

Je dobré vědět, co a proč dělám. Ještě lepší je mít to napsané.

Tak, právě realizuji svůj plán – začala jsem psát blog, starám se o svou stránku, což je cesta k profesionalizaci mé práce.

A doporučuji literaturu – naprosto nepodnikatelsky a mimo téma – Golet v údolí, Ivan Olbracht.

Věříte, že podnikání žen může zlepšit svět?

Já ano. Průběžně zaznamenávám svou cestu a zkušenosti z podnikání, marketingu a webdesignu. Žádná plytká teorie, testováno vlastním životem.

Děkuji za přihlášení