Pro své klienty dělám registrace do firemních katalogů. Tyto katalogy jsou různě kvalitní od těch skutečně dobrých (Firmy.cz, Google nebo Najisto.cz) až po naprosto bezvýznamné. Od registrace v těch dobrých můžete očekávat nové zákazníky, středně kvalitní jsou jednoduchým způsobem, jak získat zpětný odkaz.

U takového středně slušného jsem provedla registraci. Brzy se ozval obchodní zástupce a mého klienta ukecal, že má opravdu smysl právě jemu zaplatit více než 2 000 Kč za roční topování pozice. Nemělo. Jsou-li v dané oblasti a konkrétním oboru zaregistrovány celkem 4 firmy (myšleno doslovně) opravdu nemá smysl platit za topování. Registraci jsem okamžitě písemně zrušila.

Leč obchodník byl vytrvalý. Znovu klientovi zavolal a znovu do něj hučel. Tentokrát změnil taktiku, místo výhodnosti jeho nabídky vytáhl argumenty, jak je to pro ně složité, co s tím mají práce. Můj klient je dobrý člověk, obchodníka mu bylo líto a v rámci dobrých vztahů chtěl zaplatit. Já byla ta megera, co nepovolila. Dobré vztahy jsou věc dobrá, nechat sebou vyjebávat je ovšem něco jiného.

Pánovi jsem zavolala. Nechtěl se vzdát. Nebyl schopen reagovat na mé dotazy týkající se návštěvnosti, konverzního poměru, duplicity inzerátů…

  • nabídl možnost platit na splátky
  • nabídl slevu
  • chtěl storno poplatek ve výši 1 000 Kč, aby se alespoň uhradila práce programátorů a grafiků se zařazením inzerátu mezi topované

WTF? On mi opravdu tvrdil, že na práci, která obnáší zmáčknutí jednoho čudlíku a následné uložení, potřebuje grafika a programátora? Chtěla jsem vědět, jakou konkrétně práci tam tedy tito odborníci museli udělat. Pán nevěděl. Zavěsil.

Věříte, že podnikání žen může zlepšit svět?

Já ano. Průběžně zaznamenávám svou cestu a zkušenosti z podnikání, marketingu a webdesignu. Žádná plytká teorie, testováno vlastním životem.

Děkuji za přihlášení