Před časem jsem sepsala článek o možnosti prodávat výrobky a umělecká díla na Etsy. O článek je zájem, dostávám poměrně dost dotazů týkajících se problémů s tím spojených. Dnes nabídnu řešení jednoho z nich. Budu vycházet z profilu své klientky, které tímto velice děkuji za svolení publikovat její chyby.

„Mé věci se na Etsy nezobrazují“

Takže jste založili obchod, publikovali své zboží a čekáte na reakce. Jenomže ty nepřicházejí. Po čase vám to přijde divné a zkusíte si své vlastní zboží vyhledat. A ono nikde 🙁

Ověřte si, zda je váš obchod skutečně založený

Etsy potřebuje 1 – 2 dny, než váš obchod vůbec zaindexuje

Kontrolujte názvy

Etsy vyhledávač například neumí číst pomlčky, paragrafy, hvězdičky a jiné značky, které jste mohli při svém kreativním zápalu do názvů vložit. Takže například „leather*bag*BLACK&PURPLE“ čte „leatherbagblackpurple“. Tohle nikdo nevyhledává. A dokonce ani vy, protože si to prostě neuvědomíte. Správný název je „Leather backpack BLACK & PURPLE“.

 Kontrolujte tagy

Tohle už je vyšší dívčí. U každého produktu máte možnost napsat až 13 tagů, využijte ji. Tag je slovo nebo spojení slov, podle kterého Etsy zrovna vaše zboží vybere jako odpověď na hledání zákazníka. Stejně jako Google se snaží vybrat to zboží, které je nejvíce relevantní. Snažte se vžít do kůže vašeho zákazníka. Nejlépe uděláte, když se poptáte přátel, jak by vaše zboží popsali. Na Etsy je obrovská konkurence, vaším cílem je dostat se na první stránky.

Má klientka prodává krásné barevné kožené batohy. Původně tam měla slova jako: „městský, pohodlný, sportovní, elegantní, zajímavý, originální“. Co myslíte, zadává někdo taková slova do vyhledávače, když hledá batoh? Ne. Takže jsme vybraly taková spojení, která batohy co nejlépe vystihnou. Maximální délka tagu je 24 znaků, což obvykle vyjde na 2 slova. „kožený batoh, kožená kabelka, fialový batoh, fialová kabelka, fialová kůže, elegantní batoh, městský batoh…). Přestože se jedná o batohy, stylem jsou to spíše kabelky a je možné, že i žena, která vlastně hledá kabelku (fialovou), nakonec lehce upraví svůj původní záměr a vybere si batoh.

Vybrali jste správně barvu?

Pokud jste při zadávání detailu zboží barvu nezadali nebo opomněli, Etsy vám při dotazu například na žlutý batoh vůbec zboží bez označení neukáže.

Pár rad na závěr

  • Opravdu se zboží nezobrazuje? Třeba je jen na stránce 285 a vy nemáte trpělivost vše prolistovat. Při ověřování zadejte co nejpřesnější parametry.
  • V diskusích doporučují být trpělivý a testovat. Zkuste například část svého zboží pojmenovat jedním způsobem a druhou polovinu jinak. Rozdíl může způsobit i britská a americká angličtina.
  • Pokud se zboží ani tak neobjeví, můžete kontaktovat Etsy support nebo požádat o pomoc v diskusích (tam určitě dostanete odpověď rychleji).

Přeji hodně spokojených Etsy zákazníků.

Věříte, že podnikání žen může zlepšit svět?

Já ano. Průběžně zaznamenávám svou cestu a zkušenosti z podnikání, marketingu a webdesignu. Žádná plytká teorie, testováno vlastním životem.

Děkuji za přihlášení