Remarketing je forma PPC reklamy, kdy se stránky zobrazují těm návštěvníkům, kteří již na vašich stránkách byli, ale opustili je. Dá se vcelku přesně cílit – např. na návštěvníky, kteří opustili Nákupní košík. Remarketing je oproti klasické PPC mnohem účinnější. Nevýhodou je, že je složité ho správně nastavit.

Jak poznáte špatný remarketing?

Vcelku jednoduše – navštívíte stránky např. Babynosítka – schválně si to zkuste. Stránky jsou opravdu pěkné, moderní, všechno super. Jenže ouha – v dalších dnech se chcete podívat na zprávy a z reklamních okének vyskočí Babynosítka. Několikrát. Na jediné stránce. A potom všude, kam se po internetu hnete. Během pár dní po zhlédnutí jejich typických barev začnete spontánně nadávat. Původní dobrý dojem je pryč.

 

A jak to udělat správně?

  • Užít výrazný lehce identifikovatelný baner s „call to action“ tlačítkem.
  • Správně nastavit „návštěvníky“, kterým se reklama zobrazí – např. pokud návštěvníci již televizi koupili, je velmi nepravděpodobné, že po usilovném bombardování reklamou koupí ještě další. Takže vyřadit ty, kteří si výrobek již koupili.
  • Nastavit rozumný počet zobrazení jednomu návštěvníkovi během jednoho dne.

 

Body pro správný remarketing jsem převzala ze stránek www.adaptic.cz – agentury specializující se na PPC. Osobně mám z remarketingu respekt – hrozí zde poškození dobrého jména klienta a zároveň neefektivní plýtvání penězi. Pokud chcete remarketing používat, doporučuji alespoň pro začátek zapojit specialistu na PPC nebo projít dobrým školením.

Věříte, že podnikání žen může zlepšit svět?

Já ano. Průběžně zaznamenávám svou cestu a zkušenosti z podnikání, marketingu a webdesignu. Žádná plytká teorie, testováno vlastním životem.

Děkuji za přihlášení