V uplynulých týdnech jsem nepsala a vlastně ani moc nepracovala, o to více přemýšlela. Všechno je jinak. Nevím, jestli došlo k posunu celé společnosti, nebo jen mého vnímání chodu světa, každopádně jsem se rozhodla změnit to, co ovlivnit můžu 🙂

 

Marketing jako obor je určitě fajn. Co mi začalo vadit je, jak se používá. Že někdo vyrobí, nebo ještě lépe doveze, nějakou totální …ehm… a potom se vynakládá nekonečně energie na to, aby se to prodalo. Proč proboha? V marketingu pracují lidé talentovaní na psaní, výtvarničinu, organizaci, techniku… a jejich energie se utápí v tom, aby po silnicích jezdilo více kamiónů a lidem se doma hromadily další vrstvy nesmyslů.

 

Po skoro 3 letech podnikání jsem si uvědomila, že jsem dobrá (ano, vím, ta skromnost…). Což v reálu znamená, že pokud pracuji pro nějakou firmu, je vysoká pravděpodobnost, že se jí bude dařit lépe a bude expandovat. Takže dělat více toho, co už dělá. Naplno mi došlo, že svou prací ovlivňuji svět.

 

A zároveň mám stále jasnější vizi ideálního světa. Méně kamionů, více stromů, kytek, klidu, zahrad, spokojenosti, laskavosti a vzájemné podpory. A samozřejmě nemůžu zapomenout na milované vodopády a motýly 🙂

 

Co to znamená v praxi?

 

  1. odmítla jsem několik klientů na e-shopy se zbožím, které považuji za bordel
  2. odmítám klienty, se kterými se mi nechce spolupracovat
  3. rozhodla jsem se, že budu dělat jen takové e-shopy, které prodávají zde vyrobené zboží místním lidem (taky vás tak moc štvou kamióny? Teď mi jeden pán ve vlaku povídal, že na silnicích je už stejně kamiónů jako osobáků a že úplně klidně jeden den vezou zboží z Prahy do Olomouce a druhý den totéž zboží zpět…)
  4. přesně jsem definovala svou cílovou skupinu – ženy pracující ve službách zlepšujících svět (tedy léčitelky, masérky, umělkyně, výtvarnice, učitelky, kadeřnice…). Ženy, protože světu rozhodně prospěje, když ženy budou mít více peněz. Služby, protože se tím výrazně zlepšuje kvalita života ostatních a zároveň tato práce neznamená ekologickou zátěž.

 

Vždycky jsem to měla tak, že jsem byla spokojená s tím, jak mi funguje rodina a nejbližší okolí a zbytek jsem vnímala jako „mimo své kompetence“. V posledních měsících se to změnilo. Nevím, jestli to souvisí s věkem nebo postupným odpoutáváním nejmladšího syna, ale teď si uvědomuji, že mám moc ovlivnit svět a chci ji využít.

 

Takže nová definice mého byznysu

 

CO: Konzultace, marketing, webové stránky

PRO KOHO: Ženy podnikající v oblasti služeb nebo vyrábějící hezké věci, které někomu udělají radost nebo jsou potřebné

PROČ: Protože společnou prací zlepšíme svět

(Mimochodem – pokud se někdo pokoušíte sestavit svůj byznys plán, tak to klidně může vypadat i takhle)

 

Věříte, že podnikání žen může zlepšit svět?

Já ano. Průběžně zaznamenávám svou cestu a zkušenosti z podnikání, marketingu a webdesignu. Žádná plytká teorie, testováno vlastním životem.

Děkuji za přihlášení