Moje klientky se mnou pravidelně řeší, jak odlišit obsah do článků zdarma, obsah do placených online kurzů a obsah konzultací. Mají pocit, že tím, že nějaké téma řeší individuálně při privátních konzultacích, tak totéž nemůžou napsat do článků zdarma. Protože by jim nikdo na ty konzultace nechodil, když si to můžou přečíst zadarmo. Přece.

 

A překvápko! Není to vůbec pravda. Vlastně byste měly zpracovávat přesně to samé. Protože to bude téma, kterému rozumíte a jste v něm dobré. Umožní vám to odlišit se od konkurence. Takže, pokud je obsah stejný, proč to dělat třikrát jinak?

 

Články – píšete stále ve svém tématu, ale nahodile, jak máte inspiraci a náladu. Nikdy nikdo pečlivě nepřečte všechny vaše články z vašeho blogu. Takže se s nimi nemusíte nijak zvlášť zalamovat. Nikdo za ně neplatí, takže očekávání jsou poměrně nízká. Účelem článků je udržovat pozornost k tématu a profilovat se jako expert v oboru. Většinou je to první kontakt s vašimi budoucími klienty. Ve článcích nejde o nějaký významný dopad na jejich čitatele. Samozřejmě je super, pokud zažívají nějaké významnější A-HA momenty, ale ani vy ani vaši čtenářů se nesnažíte dosáhnout nějakého výraznějšího posunu pomocí článků.  

Online programy – stále stejné téma. Ale máte jasnou strukturu, cíl, závazek. Lidi za to zaplatili, tak očekávají nějaký přínos. Pokud si někdo koupí online program, tak už chce změnu. Ale ne až tak 😉 Většina kurzů je cenově dostupná a 40 % zakoupených online kurzů nikdy nikdo neotevře. Nevěříte? Odpovědi jsou ve statistikách. Většina lidí své kurzy nikdy nedokončí. Nekouknou tady a tam a převálcují je jiné povinnosti. Takže vydají vcelku malé peníze a výsledek je většinou nic moc. Samozřejmě někteří dokáží i z levného online kurzu vytěžit  maximum. Chvála jim. 

Privátní konzultace nebo koučing – opět stejné téma. Často při privátních konzultacích řešíme přesně stejné věci, jaké jsou v mém online kurzu za pár stovek. Vlastně obráceně, do online kurzu za pár stovek jsem sepsala to, co řešíme na privátních konzultacích. Přesto mám stále klientky na konzultace. Proč? Hlavní rozdíl je v přístupu.

Pokud chci udělat v nějaké oblasti velkou změnu a pokrok, musím jí věnovat opravdu velké množství energie. Alokovat dlouhodobě mentální kapacitu. Je jedno, jestli jde o krok v podnikání, hubnutí nebo péči o domácnost. Prostě každá velká změna je náročná. A každý člověk dokáže držet svou mentální kapacitu pouze pro několik oblastí svého života. Když bych tuto změnu chtěla dělat pomocí online kurzů nebo článků zdarma, musela bych upozadit některou ze svých stávajících priorit. A to nechci a nemůžu. Když si zaplatím konzultaci nebo koučing, tak využívám mentální kapacitu té konzultantky. Ona se tématu věnuje, ona se v něm vzdělává, ona na to myslí skoro nonstop, ona drží projekt. Ona mi dává termíny a úkoly. Já se jenom vezu. A to už je jednoduché. 

Ano, stojí to peníze. Jenže alternativa je, že to budu řešit sama pomocí obsahu zdarma – tedy budu pronikat do oboru, kterému nerozumím, studovat to, zkoušet to – tudíž upozadím svou práci, což mě bude stát peníze a čas a nejspíš nedosáhnu očekávaného výsledku. I když by mě teoreticky bavilo navrhování vlastní zahrady, nebudu to dělat. Zrovna tak si najmu bytovou designérku. Nebo někoho, kdo se mnou půjde nakoupit oblečení. Protože to všechno mi šetří peníze a čas. Mmch – teď jsem s koučkou řešila: “cítím se nespokojená a vlastně nevím proč”. Blbost, že? Kdybych si sedla k čaji a hluboce se nad tím zamyslela, tak to vyřeším sama a zadarmo. Problém je, že jsem si ten čas nenašla celé měsíce. Pokud podnikáte, zřejmě na tom budete podobně.

A nevím jak vy, ale já prostě nejsem ochotná věnovat svůj čas tomu, že si budu nějak hluboce studovat další obor. 

 

Proč tedy nabízet všechny tři možnosti?

 

Protože takto pokryjete poptávku zákazníků v různé fázi vašeho vztahu.

Články – první kontakt, zaujmete, získáte důvěru, často i e-mailový kontakt. Pokud chcete, aby byla vaše práce dostupná i pro nízkopříjmové skupiny, články jsou výborný způsob, jak pro tyto lidi pracovat zdarma. Když bude někdo namítat, že jste drahá, ať si prostuduje vaše články.

Online program – levná záležitost. Důvěra se buduje postupně. Jsou výjimky, které se okamžitě nadchnou a hned po přečtení článku jdou do dlouhodobého a drahého individuálního programu. Většina lidí jde pozvolnou cestou. Čte články, koupí levný program. Když se jim to líbí, koupí dražší program. Pokud jsou ještě pořád spokojení, po delší době se odhodlají k nákupu drahé služby. Protože vás už znají a ví, že budete mít výsledky.

Privátní konzultace – koučing, mentoring, placený mastermind… klienti vás znají, důvěřují vám a opravdu vážně chtějí udělat změnu. Velký krok. Jsou připraveni na investici a ví, že to nebudou vyhozené peníze.

 

A když už jsme u toho, můžete si mě najmout na dlouhodobou spolupráci – zvládneme postupně všechno od definování cílovky, přes nalezení ideálního byznysového modelu, web až po prodej. Prvním krokem je úvodní konzultace. Vyberte si termín.

Nestíháte?

 

 

 

Přihlašte se do mého online prográmku pro nestihající podnikatelky.

Aneb "Jak zvládnout 4 děti, bydlení na samotě, podnikání, Island". 

Program je 10denní, zcela zdarma.

You have Successfully Subscribed!