fbpx
.

Jsem minimalistka. Takže než něco zefektivňuji či vylepšuji, nejdříve se ptám: „Má to vůbec smysl? Co by se stalo, kdybych to vůbec nedělala?“.

 

Má smysl psát blog? Rozhodně

 

  1. Vyhledávače milují živé a aktivní weby, pravidelným psaním blogu získáte lepší hodnocení a tudíž vyšší pozici v Googlu i Seznamu.
  2. SEO – pokud píšete blog o věcech relevantních pro váš byznys (či o čemkoli jiném), zcela přirozeně používáte klíčová slova a tudíž budete dohledatelní.
  3. Blog je váš osobní prostor, kde můžete své zákazníky přesvědčit o kvalitě a způsobu své práce. Často mi volají zákaznice: „Čtu váš blog, myslím, že jste přesně ta pravá, se kterou chci spolupracovat“.
  4. Pravidelným psaním si skvěle utřídíte myšlenky, je to lepší, než si jednou ročně sednou nad papíry a snažit se vytvořit byznys plán.
  5. Odkaz na nový článek dáte na FB, takže se vám hrne návštěvnost (připomínáte se a zároveň si zlepšujete hodnocení Googlu).
  6. Pod článek si dáte formulář na sběr e-mailových kontaktů. Čímž získáte dobrovolně darované kontakty, které budete dále oslovovat.

 

Ač výhody převažují, psaní blogu je docela vopruz. Je to časově náročná práce, za kterou nedostanete peníze (tedy ne hned teď). V dlouhodobém horizontu je blog součástí marketingové strategie. Dobře dělaný marketing vás dokáže vést nejkratší cestou za realizací vašich vizí (všimněte si, že používám klíčová slova).

 

Takže, jak si to zjednodušit?

 

  1. Pište přesně pro svou personu. Představte si před sebou člověka, jeho konkrétní problém, a ten mu pomozte svým článkem vyřešit (já vám teď pomáhám napsat článek do blogu).
  2. Udělejte si dopředu publikační plán – jak to udělat zjistíte v dalším článku (teď vás motivuji k přihlášení se k odběru newsletteru nebo sledování mého profilu na FB).
  3. Dopředu si ujasněte jednotnou formu vašich článků (já píšu asi na stránku, využívám výčetky a podnadpisy – opět SEO + samozřejmě zvyšuji celkovou čtivost textu).
  4. Pište dávkově. Ušetříte si tím spoustu času. Ušetříte si čas, kdy se musíte ke psaní dokopávat. Zároveň vám během psaní jednoho článku přijde inspirace pro články další (Jak udělat publikační plán). Datum publikace ve WordPressu upravíte vpravo od článku.
  5. Ujasněte si udržitelnou frekvenci publikace.
  6. Přichystejte si dopředu databázi použitelných fotografií. Za hodinu můžete z Pixabay získat zásobu pěkných fotek na celý rok. Pokud fotíte sami, použitelné fotky si rovnou třiďte do složek podle času – z takové databáze můžete čerpat celá léta (záhony za 5 let budou na jaře vypadat stejně jako teď, stačí fotit z různých úhlů).
  7. Články můžete recyklovat. Podmínkou je dostatečný počet napsaných článků. Takže když máte napsaný pěkný článek s fotkami na téma „jaro v sadu“ z roku 2018, úplně klidně ho můžete použít v dalších letech. Zaplníte tím období, kdy máte fakt fofr. Nové články budete samozřejmě psát dál, ale zbavíte se toho tlaku, že prostě teď musíte sednout a psát.
  8. Požádejte někoho o korekturu – hledat chyby ve vlastním textu je velice náročné. Naopak cizí chyby se odhalí raz dva. Prvním krokem pro kontrolu je hození textu do Wordu / revize.

 

14 PRAKTICKÝCH ÚKOLŮ

 

Splněním i jediného z nich zlepšíte své podnikání. 

Tím myslím více peněz a více radosti. 

 

Slibuju. JanaS

You have Successfully Subscribed!