fbpx
.

Moji klienti za mnou na první schůzky přicházejí s řadou očekávání. Některá jsou naprosto na místě, v řadě případů je ke své i jejich lítosti musím zklamat a konfrontovat s realitou. K té druhé skupině patří e-booky jako forma pasivního příjmu.

Pasivní příjem je takový zlatý grál. Princip spočívá v tom, že jednou něco uděláte a to „něco“ vám potom už samo vydělává peníze a vaší aktivitou by ideálně mělo být jen občasné překontrolování rostoucího zůstatku na kontě. Pěkné, že?

E-book je elektronická kniha. E-booky si můžeme pro přehlednost rozdělit na dva typy – e-booky zdarma (na ty můžete narazit na spoustě webů), které mají rozsah do 20 stránek a dostanete je za registraci do databáze. A e-booky placené – ty mají rozsah asi 100 stránek, měly by mít kvalitní a hodnotný obsah a prodávají se zhruba v rozmezí 400 – 800 Kč. Právě ty druhé mají generovat pasivní příjem.

Myšlenku prodeje e-booků u nás zpopularizovala „Plážová podnikatelka“ Stanislava Mrázková. Určitě se podívejte na její stránky. Je to zajímavé a inspirativní. Vydělává tato plážová podnikatelka prodejem e-booků? Rozhodně ano. Budete se i vy po napsání e-booku opalovat na Bali? Spíš ne.

Pojďme se blíže podívat na to, jak takové úspěšné podnikání funguje.

Paní Mrázková již před vydáním e-booku podnikala a věnovala se online marketingu. Určitě je šikovná, umí chytit příležitost za pačesy, riskuje a byla ve správnou dobu na správném místě. Natrefila na dobré téma a dokázala to rozpoznat a využít. Ona prodává naději na lehký zdroj příjmu a za to jsou lidé ochotni zaplatit (tím nechci říct, že v jejím e-booku nenajdete kvalitní informace).

Valná většina e-booků zmizí nepovšimnuta v hlubinách internetu. V čem je rozdíl? Hodně lidí si myslí, že prostě vydá e-book a potom už jen čeká na peníze. Úspěšní prodejci e-book zasadí do kontextu celého podnikání a opravdu dřou na tom, aby e-book prodali.

Zkuste si najít souvislosti v podnikání právě paní Mrázkové. Myslíte, že celé dny jenom sedí na pláži a čučí na vlny? Rozhodně ne. Píše blog, točí videa, přednáší na konferencích, připravila online kurz, rozdává rozhovory, má affiliate partnery… Pracuje. Hodně. Všemi těmito aktivitami soustředí energii a pozornost ke svému e-booku a jeho prodeji.

Další úspěšná prodejkyně e-booků je paní Táňa Havlíčková. Její práci velice fandím. Zkuste se schválně podívat na její podnikání po obsahové i marketingové stránce. Co všechno dělá? Jaké jsou její aktivity? Jaké téma a jakým způsobem zpracovává? Kolik tomu věnuje energie a času? Jaký má tým?

A teď – upřímně – hodně z vás je ochotno věnovat pár týdnů na napsání e-booku (a věřím, že i máte co sdělit světu). Ale jste opravdu ochotni věnovat tolik energie na následnou naprosto nezbytnou propagaci? Je to hodně práce? Ano. S jistým výsledkem? Ne.

Takže se omlouvám, jestli jsem vás připravila o sen. Z prodeje e-booků se peníze získat dají. Ale není to pasivní příjem. Je to normální intenzivní práce.

14 PRAKTICKÝCH ÚKOLŮ

 

Splněním i jediného z nich zlepšíte své podnikání. 

Tím myslím více peněz a více radosti. 

 

Slibuju. JanaS

You have Successfully Subscribed!