fbpx

Pokud chcete začít prodávat digitální produkty nebo se v podnikání výrazněji pohnout z místa, kde právě teď jste, zřejmě se dříve či později dostanete k placené FB reklamě.

 

Toto setkání bude nejspíš probíhat takto

 

  • založíte firemní stránku
  • pozvete pár přátel, aby se stali jejími fanoušky
  • napíšete první příspěvek
  • FB vám nabídne možnost tento příspěvek propagovat
  • protože víte, že máte svou propagaci mířit, tak tam něco zaškrtáte, pro jistotu hodně zeširoka, abyste někoho nevynechali
  • rozšoupnete se a investujete 500 Kč
  • nic se nestane
  • tak to zkusíte za týden znovu s jiným příspěvkem, tentokrát to pro jistutu navýšíte na 1 000 Kč
  • zase se nic nestane
  • řeknete si, že je ten Facebook úplně blbej a už takhle idiotsky žádné peníze nevyhodíte

 

Nu, Facebook blbej není. Facebooku se daří. Neberte si to osobně, i tohle se můžete naučit. Vlastně musíte, než příště vytáhnete peníze ze své karty.

 

Takže, kde začít?

 

  1. Přijměte, že tohle je prostě úkol, který máte před sebou. Musíte se to naučit a bude vám to nějakou dobu trvat. A asi to bude stát nějaké peníze.
  2. Najděte si nějaký zdroj vzdělání. Nápověda – FB má velice rozsáhnou a dobře zpracované Centrum nápovědy pro reklamu. Kromě toho na netu najdete placené online programy. Zkuste třeba https://www.mezihorak.cz nebo https://zijeme-online.cz/ nebo https://modrakrev.cz/. Já osobně se žádným z těchto zdrojů nemám zkušenost, musíte si to přebrat.
  3. Založte si profil ve Facebook business manageru.
  4. Až budete mít pocit, že tomu do nějaké míry rozumíte, vytvořte si vlastní propagaci, alespoň s rozpočtem 1 000 Kč.
  5. Výsledek nebude nejspíš nic moc. Ale to je v pořádku. Tento výsledek vezměte a dojděte s tím za někým, kdo placenou reklamu úspěšně používá (ideálně přímo za konzultantem na FB reklamu nebo na marketing). Ať vám řekne, co je špatně. Tohle je nejlacinější varianta, jak se FB naučit.

 

Když vám FB nefunguje (z pohledu markeťáka)

 

Podívejte, marketing je komplexní systém a FB reklama je jenom jeho dílkem. Důležitým, ale dílkem. Takže nemáte výsledky. Hm.

Jaké přesně výsledky to měly být? Jaký byl váš cíl? Podnikáte, takže řekněme prodání 40 e-booků. Mezi FB reklamou a prodejem je celá řada kroků. Na začátku musíte zjistit, co bylo špatně. Tohle je minimum, co byste měli projít

 

  1. Samotný produkt – má váš e-book nějaký přínos? Hodnotu? Je užitečný? Opravdu jste stvořili něco, co má smysl?
  2. Cena – příliš nízká? Nevzbuzuje důvěru? Příliš vysoká?
  3. Prodejní stránka – opravdu to všechno funguje? Je přesvědčivá?
  4. Cílovka – komu přesně jej chcete prodat? Bude to pro něho mít smysl? Jsou tito lidé online? Jsou ochotni utrácet takto peníze? Nemají už podobných e-booků plný disk?
  5. Vy – věří vám vaše cílovka? Máte spolu kvalitní vztah? Vnímají vás jako autoritu v oboru? I pokud opravdu jste autorita, ví to vaše cílovka? Nepočítejte s tím, že někdo před nákupem bude studovat vaše CV.
  6. Prodejní systém – jak moc funkční je váš prodejní kanál? Prodáváte aktivně? Máte to otestované? Nebo čekáte, až si někdo všimne vaší prodejní stránky na vašem nenavštěvovaném webu?
  7. Databáze kontaktů – jak se o ně staráte? Jsou v ní aktivní kontakty? Jste s nimi v kontaktu tak často, že si vás pamatují a věří vám? Nebo svou prodejní nabídku bafnete na lidi, kteří o vás slyšeli jedinkrát v životě?
  8. Opt-in – jaký má konverzní poměr? Kolik lidí ji vidí a opravdu nechá svůj kontakt?
  9. FB propagace – jak na ni lidé reagují? Kolik vás stojí jeden proklik? Je lákavá? Testovali jste to? Je opravdu dobře mířená? Máte dostatečný rozpočet?