Svět se mění, byznys se mění, marketing se mění. Troufnu si tvrdit, že se v posledních letech změnila realita. Obzvláště v posledních několika měsících je tato změna velmi výrazná a intenzivní.

 

Proč si to myslím? Každý týden mám tři konzultace s podnikatelkami ve službách. Na základě našich hovorů. A samozřejmě i já sama to cítím, vnímám, vidím měnící se realitu.

 

Na konzultacích řešíme byznys a marketing. Jsem markeťačka, klientky podnikatelky. Takže to dává docela smysl. Dalšími tématy našich hovorů jsou také úkol duše, uřknutí, vize, minulé životy, čarodějky, energetická ochrana, velmi silný pocit, že… je toho stále víc a projevuje se to stále silněji.

 

A tohle se prostě nedá ignorovat. U podnikání ve službách platí mnohem více než v jiných oborech, že podnikatelka je tělem i duší celého byznysu. Ale co když se u ní stále více prosazují schopnosti, o kterých dříve nevěděla, neuměla je používat, tušila, ale měla strach…? Měla by si to nechat pro sebe nebo to nějak promítnout do svého byznysu?

 

Čtete tento článek, takže asi tušíte, že mou odpovědí je ROZHODNĚ PROMÍTNOUT! Pěkný. Ale jak to pojmout? Obvykle doporučuji, aby se tyto nové schopnosti zapojovaly postupně. Určitě ne stylem „byla jsem účetní, teď jsem čarodějnice“.

 

Pokud se tato situace týká také vás, doporučuji:

  • Neměňte obor, ale nové schopnosti přidejte k tomu původnímu.
  • Nadále používejte všechny klasické marketingové kanály (web, sociální sítě, newslettery, reklamu).
  • Spojte se s lidmi, kteří jsou v podobné situaci (takže hledáte něco jako „podnikatelky s magickými schopnostmi“).
  • Své nové schopnosti si postupně testujte při práci s klienty, ideální způsob je nabídnout tuto službu pár lidem za reference. Předem jim vysvětlete, o co přesně půjde.
  • Tuto službu můžete pro začátek dávat jako „bonus zdarma“ k běžné práci, uvidíte, jak klienti budou reagovat. Postupně získáte zkušenosti a sebedůvěru.
  • Můžete postupně měnit styl komunikace, do svých textů, videí, postů… vkládat zmínky o těchto možnostech. Neměníte se jenom vy, ale i vaše klientela. Ti správní budou reagovat i na jemné zmínky.
  • Začněte spolupracovat s někým, kdo je v práci s energií dále a pomůže vám tyto schopnosti bezpečně a postupně rozvinout. Tento člověk by měl být dostatečně zkušený a kvalitní, aby vám dokázal pomoci v případě, že „ulítnete“.
  • Začněte se připravovat na rebranding. Nedělejte to hned, dobrý termín je za 6 až 12 měsíců. Nejdříve nechte vše usadit, naučte se s tím pracovat, promýšlejte, hledejte… Kvalitní rebranding je časově, finančně a energeticky náročná záležitost. Určitě by měl zahrnovat předělávku webu, nové fotografie, nové texty, ceny, možná předefinování archetypu, spolupráci s grafičkou…
  • Upozorňuji, že práce s energiemi je náročnější než běžná práce, musíte se umět kvalitně očistit, uzemnit, vybrat si ideální klienty. Budete muset více hlídat své hranice. Zřejmě k sobě přitáhnete více pozornosti, než na kolik jste zvyklé. Je dobré se na to připravit a opravdu nejdříve dokonale zvládnout základy práce s energií.
  • Připravte novou službu.
  • Namyslete novou cenu.

Jak to pojmenovat?

 

Toto téma jsme řešily ve skupině Online pro rebelky někdy koncem podzimu. Přímo k magii a čarodějnictví se hlásí opravdu málokdo. Zároveň označení čarodějnice / čarodějka / vědma… vyvolá u většiny lidí obrázek shrbené stařenky s bradavicí a věšteckou koulí. Fanoušci fantasy si představí portály a magické lektvary (čti drogy). Ezoterici paní ve vlající sukni s věnečkem na hlavě.

 

Ehm… to není úplně přesně ono, že?

 

Jak sdělit, že sice pracujete s energií, máte různě silné vize, čtete Akášu, léčíte na dálku, cítíte, vidíte… ale přitom máte odborné vzdělání, zkušenosti, používáte internet a vedete účetnictví?

Z našeho podzimního brainstormingu vzešlo slovo VIDANTE. Znamená „vidoucí, zřící“. Osobně mám pocit, že by nemělo být vidante jako samostatný obor, ale jako označení toho, že ke své běžné práci přidáváte něco navíc. Dává vám to smysl?

Pokud ano, v našem katalogu je nová kategorie Vidante. Členky katalogu si můžou tuto kategorii přidat ke svým dalším kategoriím. Pokud v katalogu dosud nejste, a chcete být, normálně si objednejte zaregistrování svého profilu a Vidante přidejte do kategorií, do kterých chcete být zařazena.

 

Přeji vám hodně odvahy a radosti při objevování nově nabytých schopností.