Toto je velmi frekventovaná otázka, na kterou se složitě odpovídá. Zkuste si představit podobnou situaci z reálného života – “kolik stojí rekonstrukce 3+1?”. To přece musíte odhadnout, když víte, že je to 3+1, ne? Ne. Rozdíl může dělat i několik miliónů. Určitě si umíte situaci představit.

U webů se nebavíme o miliónech, ale třeba 10 000 Kč rozdílu na webu podobného rozsahu vcelku klidně vzniknout může.

 

Z čeho se skládá cena webu

 

V této fázi musím připomenout, že každý webdesigner pracuje jiným způsobem a klade důraz na něco jiného. Někdo řeší rychlost, jiný s vámi bude do nekonečna ladit vzhled tlačítek. Já jsem markeťačka, takže na webech řeším primárně jejich smysluplnost a přínos pro podnikání. Krásné tlačítko vedoucí na neexistující stránku je nesmysl. Mega rychlý web, o kterém nikdo neví, je nesmysl zrovna tak. Když si vybíráte webdesignéra, je dobré hned z počátku vyjasnit, na čem bazírujete vy a na čem on.

 

Web u mne obvykle pořídíte v cenovém rozpětí 10-20t + DPH. Cena se skládá z těchto celků

  1. Vstupní pohovor – délka asi 2 hodiny, kdy opravdu důkladně probereme vaše podnikání, cíle, cílovku, zkušenosti i osobnost. Bez pochopení vašeho podnikání vám web dělat nebudu. V této části obvykle kupujeme doménu, hosting, instalujeme WordPress i šablonu Divi, bavíme se o barvách i celkové struktuře webu.
  2. Komunikace s klientem – maily, telefonáty, upřesňování zadání. Zde se cena odvíjí od vaší schopnosti být v komunikaci opravdu efektivní – již jsem zažila extrém, kdy se klientce podařilo 90 % z celkové ceny webu vytvořit právě komunikací (údajně to tak potřebovala)
  3. Samotná realizace webu – tedy ta fáze, kdy mám vaše texty, fotky, barvy a dáváme to dohromady. Tady cenu ovlivňuje rozsah webu (počet stránek) a rozsah funkcí.

 

Čím se cena webu navyšuje

 

Uvedu vám několik příkladů z praxe. Pokud jste to právě vy, nechápejte mě špatně. Mně to nevadí, ani si nijak nestěžuji. Jen chci upozornit na fakt, že podobnými záležitostmi se navyšuje celková cena.

  1. Vynucená práce na jiné šabloně, než jsem zvyklá – tím se dostáváme do situace, kdy jsem přesvědčená, že by tam něco jít mělo a nejde. Zatím všechny cizí šablony přinesly nějaké nepříjemné překvapení, na které jsme došly až v průběhu práce.
  2. Fotky v různých formátech – toto jsem dříve řešila jako velký problém, v současnosti už zakázky bez kvalitních fotek odmítám (samozřejmě uznávám, že šikovný fotograf/amatér může udělat kvalitní vhodné fotky).
  3. Zmatek ve vlastním podnikání – pokud na začátku práce přesně nevíte, KDO jste, CO a PRO KOHO děláte, celá práce bude nesmyslná a zmatená. Od těchto informací se odvíjí styl fotek, texty, struktura webu, barvy… na základě špatné zkušenosti jsem zavedla ty úvodní hovory. Pokud si nejste úplně jistá, vyřešíme to během toho.
  4. Řemeslník mi poslal texty poštou – myslím opravdu v obálce 😉 A ne, nevymýšlím si… (borec byl moc fajn, nakonec to byla prima spolupráce)
  5. Po předání webu se k celé záležitosti začnou vyjadřovat rodiče, sousedé, zeťáci… na větu “a Anička si myslí, že by to chtělo oživit nějakou jasnou zelenou” – po předání webu v decentních tlumených odstínech – už asi nikdy nezapomenu (Anička byla dcera někoho ze zaměstnanců)
  6. Přehnaně podrobně se řeší zadání webu (v příštím článku popíšu ideální míru spolupráce i zadání)
  7. Nejistota ve výběru barvy – toto obvykle řešíme během vstupního rozhovoru. Pokud opravdu hodně tápete, doporučím vám specialistku na branding, která to s vámi vyřeší (ve výsledku to bude levnější, než opakovaně přebarvovat celý web).
  8. Použití jiného hostingu než Wedos – tohle může být naprosto bez problémů, nebo zásek jako hrom.
  9. Někteří klienti nejsou zrovna psavci – textařina mě baví a je mi velice blízká, takže vaše texty s vámi mileráda vyřeším, ale opět se vracíme k časové náročnosti.
  10. Jeden pán byl psavec naopak extrémní – běžně mi psal několikastránkové maily, kde dlouze zvažoval různé varianty, názory různých lidí ze svého okolí a následně je vyvracel – jako podklad pro psychologický román dobrý, pro pracovní komunikaci nic moc (v důsledku jsem si musela texty tisknout a se zvýrazňovačem hledat relevantní info)
  11. Klientka zapomínala, co je už vyřešené a opakovaně řešila stejná témata.
  12. Snaha aplikovat něco, co se líbilo na cizím webu, bez ohledu na podnikání a šablonu
  13. Dlouhé telefonáty – telefon je někdy nejrychlejší řešení, ne vždy
  14. Informace jdou různými kanály a z různých e-mailů – to se snažím řešit použítím Trella, kde všechny informace soustředím, dávám do toho klientům přístup, takže mi můžou fotky a připomínky dávat rovnou tam; z mé strany je snaha o maximální optimalizaci (vše důležité si řekneme v úvodním dlouhém hovoru), ale je mimo mé možnosti učit klientky, že Předmět mailu by měl být relevantní.
  15. Psaní různých informací náhodně do odpovědních e-mailů – já to zvládnu, ale opět se tím nabírá čas
  16. Řešením manželských problémů se mnou – jako, já jsem ráda, že se se mnou cítíte příjemně; ale pracuju v hodinovce, takže pokud se mnou telefonujete, běží mi minutka (a vám peníze)

 

Pokud máte pocit, že pro rozvoj vašeho podnikátní nutně potřebujete web, ale tápete v tom, co na něj psát, jaké fotky, cenu a jak to celé vlastně pojmout, zvažte nákup mého https://marketing-svobodova.cz/21denni-transformacni-program/. Úplně nového člověka to z vás neudělá, ale v mnoha ohledech byste po těch třech týdnech měla mít jasno. A musím říct, že dělat web pro člověka, který prošel mým kurzem, je vážně labůžo! Ti lidé prostě už ví, co a proč chtějí. A nemusíme to potom dlouze řešit v mé hodinovce.

Nestíháte?

 

 

 

Přihlašte se do mého online prográmku pro nestihající podnikatelky.

Aneb "Jak zvládnout 4 děti, bydlení na samotě, podnikání, Island". 

Program je 10denní, zcela zdarma.

You have Successfully Subscribed!