fbpx
Vyberte stránku

Před rokem jsem se snažila jedné klientce zodpovědět na dotaz “Kolik mě bude stát získání 10 000 kontaktů do mailingu”. Ačkoli jsem se prve velice snažila a hledala nějaké podklady, nepodařilo se mi na tuto otázku získat byť jen trochu přesnější odpověď. Veškeré zdroje byly ve stylu “to se nedá, musí se testovat”. 

 

Do toho výpočtu vstupovalo tolik neznámých, že výsledek mé práce byl “nevím”. Pokud odhadnete za sebou několik čísel a vynásobíte je, tak výsledek prostě nemá vůbec žádnou hodnotu. Myslela jsem, že najdu nějaké případové studie ze zveřejněnými čísly, grafy… ale nic. Našla jsem nějaké zahraniční v podobném oboru, jako klientka podniká, ale český prostor může být specifický, takže získané informace opět byly natolik neprůkazné, že neměly hodnotu.

Ale zřejmě se shodneme, že podobná informace by byla více než užitečná. Dnes jsem o dost dál. Rok jsem to testovala na své práci i u svých klientů. Takže svoje čísla zveřejňuji já.

 

Pro koho mají moje čísla smysl?

 

  1. Pro mne – musím 100% souhlasit, tyhle věci se prostě musí testovat. Já mám konkrétní příspěvek na FB, který míří na konkrétní landing page (nejvíce se osvědčil klasický příspěvek v blogu, dole je opt-in). Takže pokud na tuto sestavu pustím propagaci, výsledky se liší opravdu minimálně (před vánoci stál každý e-mail o 3,45 více, protože je výrazně větší zájem o propagaci a na FB se cena určuje formou aukce). Jinak jsou výsledky stále stejné. Pokud na tuto reklamu pustím 5* větší rozpočet, získám 5* více kontaktů.
  2.  Pro podnikatelku s velmi podobným podnikatelským modelem – můžete se odpíchnout od mé informace. Je jedno, že obsahem vaší práce je třeba úklid, meditace nebo time management. Pokud je podobná cílovka a podobný typ reklamy, výsledky budou také podobné.

 

Pro koho nemají smysl?

 

  1. Pokud jste v jiném oboru, s jinou cílovou a zcela jiným obchodním modelem, absolutně netuším, jaký by byl normální výsledek. Muselo by se to testovat 😉
  2. Pokud jste profík na FB propagaci, určitě tomu rozumíte lépe. Toto je článek pro podnikatelky, které si svou propagaci spravují sami.

 

Na FB mám tento příspěvek

Mířím na ženy ve větších městech (postupně jsem zkoušela, jestli bude nějaký rozdíl v zájmu, není), 35 – 53 let. Můj příspěvek je napsaný tak, aby byl zajímavý pro poměrně širokou škálu lidí. Je zajímavé, že jím většinou opravdu procházejí podnikatelky. Dříve jsem testovala třeba e-book o marketingu pro fyzioterapeutky, tam bylo natolik úzké publikum, že to nebylo úspěšné.

Nesleduji náklady na proklik, pro mne je důležitý celkový údaj, tedy náklady na získání e-mailu. Ale kdybych byla ve fázi, kdy teprve vybírám, jaký typ propagace by fungoval, tak tuto metriku samozřejmě sleduji. 

 

Landing page

 

Návštěvnost míří na tento článek, je to jeden ze článků v blogu, nevytvářela jsem speciální landing page. 

 

Opt-in

 

Opt-in je formulář, který vám sbírá kontakty z webu. Někdy je vyskakovací (pop up), v tomto případě normálně jednoduchý statický formulář dole pod článkem. 

MailChimp

 

MailChimp doporučuji všem svým klientkám, je příjemný na užívání, umí automatické rozesílky a je do 2 000 kontaktů zdarma. Přesně sem míří mé kontakty z opt-in. Pro kontakty z tohoto formuláře mám vlastní seznam. Jiné seznamy mám u dalších opt-in, jednu pro blog. Díky tomu vidím, jakým způsobem se mi návštěvníci pohybují po webu, která opt-in funguje a co můžu klidně smazat. 

V MailChimpu ve statistikách vidím, kolik lidí mi přibylo do jakého seznamu v době puštěné kampaně. 

Kolik stálo získání jednoho e-mailového kontaktu?

 

Na propagaci jsem dala 2 000 Kč, délka trvání propagace tři dny, získala jsem 291 nových kontaktů. 

Získání jednoho kontaktu mě stálo 6,87 Kč. 

 

Tak, toto jsou mé vlastní výsledky z poslední kampaně. Vážně mě zajímá, jaké konkrétní výsledky máte vy ostatní. Napište. Pokud prokazatelně dosahujete lepších čísel, velice ráda si nechám poradit. 

Možná vás zajímá, jaký by byl dlouhodobě nárust bez placené FB reklamy. Zeeeerooooo. Tedy 1-2 týdně. V lepším případě. Tedy pokud se vám nepodaří prosadit v offlinu (třeba nějaký časopis, přednáška na konferenci, televize, známý manžel…).

Nestíháte?

 

 

 

Přihlašte se do mého online prográmku pro nestihající podnikatelky.

Aneb "Jak zvládnout 4 děti, bydlení na samotě, podnikání, Island". 

Program je 10denní, zcela zdarma.

You have Successfully Subscribed!