Krizová komunikace na sociálních sítích

autor: | 2. 6. 2023 | Online marketing

***Rozuzlení*** Všechny jste odpovídaly správně. Vychladnout je fajn. Já před mnoha lety měla na starost krizovou komunikaci na internetu (tehdy to byly diskuse, ale princip je stejný) pro nějaké farma firmy. Manuál jsem nedostala, vyškolila mě praxe (čti třeba – 23.12. večer publikovaná hysterická zpráva o extrémním počtu sebevražd u uživatelů jednoho léku – byl to hoax, to procento bylo stejné jako u zbytku populace). 1) Algoritmus – jakmile se někde objeví zvýšená aktivita, algoritmus zavětří „zajímavý obsah“ a začne jej tlačit nahoru. Tedy zobrazovat mnohem více lidem. Pokud jste normální a někdo vás na sociálních sítích napadne, budete reagovat tak, že všechno ostatní vypustíte a v emocích budete okamžitě reagovat na cokoli, co tam publikuje protistrana. 2) Lidi – jakmile je někde zvýšená hysterická aktivita, lidi zavětří zajímavý obsah a začnou tomu věnovat mnohem větší pozornost. Asi jako kdybyste slyšely hádku žen před vaším panelákem. Taky to začnete pozorovat (možná i natáčet, co kdyby z toho vznikla bitka). Kromě toho lidi mají zaužíváno, že „není šprochu, aby na tom nebylo pravdy trochu“. Je úplně jedno, jaká je objektivní pravda. Prostě máte narušenou důvěryhodnost. Jedna podobná akce vám neuškodí. Průšvih je, když je objeví druhá a třetí. Tím se „potvrdí“ pravdivost té první. => 1) Reagujte věcně a stručně. 2) Co nejrychleji přesuňte komunikaci na neveřejnou platformu. 3) Co nejrychleji „uhaste požár“. V této fázi už je jedno, kdo je ten špatný. Prostě jenom chladnokrevně minimalizujete škody.

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv