Asi jste si všimly, že jsem začala používat kvíz jako magnet na kontakty. Není to úplně obvyklé, tak o tom napíšu pár řádků.

 

Musím říct, že mě to nadchlo!

 

Komu byl můj kvíz určen?

 

To je vcelku prosté. Podnikatelkám ve službách. Původně to vzniklo tak, že jsem měla potřebu nějak vtipně ventilovat své zkušenosti s prací pro různé typy klientek.

Není klient jako klient. Jedné podnikatelce stačilo naznačit a ona na základě naší konzultace otočila byznys vzhůru nohama, několikanásobně zdražila, vyměnila klientelu. S jinou jsem se vysloveně dřela, nepomohla ani dlouhodobá spolupráce, stále znovu a znovu jsme se vracely ke stejným otázkám, stejným mentálním přesvědčením. Neskutečně vyplýtvané energie z mé strany, peněz ze strany klientky a pokrok žádný. Kdybych neměla i klientky ostatních typů, tak se považuji za totálně neschopnou, upadnu do depresí a jdu prodávat do Tesca.

 

Jaké měl téma?

 

Název byl klasicky nudný: Podnikatelská typologie. Zpracování o dost barvitější, v souladu se svým brandem Kouzelník / Rebel jsem si dovolila inspirovat se ve světě fantasy. Podnikatelky tedy dělím na Draky, Čarodějky, Trpaslice, Víly, Princezny, Bezejmenné, Pijavice, Kouzelné babičky a Temné mágy. Výsledek testu zpochybňovaly Princezny a Trpaslice, Draci a Čarodějky ne😉 Ilustrace k jednotlivým typům dělala Markéta Sloka.

 

Technické zpracování

 

Z celého srdce děkuji své kamarádce a kolegyni Ludmile Hoosové za doporučení technického řešení. Ona po mnohahodinovém výzkumu vybrala zahraniční Interact. Roční náklady na chod jsou asi 200 EUR.

 

 

A jaké to mělo výsledky?

 

Zaleží na situaci

 

  • Sběr kontaktů z vlastní skupiny – DOKONALÝ; angažovanost veliká, dámy se bavily, probíraly své výsledky, zkoušely znova, diskutovaly. Více než 40% konverzní poměr kvízu. Samozřejmě část těchto kontaktů již před kvízem byla v mé databázi. Proč vlastně sbírat kontakty, které již máte ve skupině a funguje to? Protože se tím oslabuje závislost na FB. E-mailová databáze je vaším majetkem, pokud budete chtít, můžete ji přenést k jinému poskytovali podobné služby. Vámi vytvořená FB skupina je majetkem Facebooku.
  • Sběr kontaktů z placené FB reklamy – byla jsem namlsaná výsledkem z předchozího období. V míření na studené kontakty byly výsledky rapidně horší, investice 10 000 Kč reklama + správa reklamy. Dostaly jsem se na 15% konverze, což je fajn. Reakce na reklamu byly vynikající, 80 % konverze mezi shlédnutím reklamy a vstupem do kvízu (lidi prostě milují kvízy), ale obrovská ztrátovost v průběhu kvízu. Tady se domnívám, že Interact má chyby v zobrazení, ukazuje velkou úmrtnost během kvízu a nulovou před nutností zadat e-mail kvůli získání odpovědi. I tak dobré. Získání kontaktu vyšlo asi na 18 Kč.  
  • Sběr kontaktů z placené FB reklamy mířící na Slovensko – tam jsem investovala další 2 000 Kč, prostě s tím, co to udělá. Výsledek byl vysloveně mizerný ve všech ohledech.
  • Pop-up – kvíz teď bude rok fungovat na mém webu jako formulář na sběr kontaktů. Výsledky zatím nejsou nijak průkazné, ale to vypadá dobře.  

 

Ve finále jsem získala 1 200 nových kontaktů do databáze s náklady na FB reklamu 12 000 Kč.

 

Proč jsem použila jako magnet na kontakty kvíz?

 

E-booky mi přišly mrtvý už před rokem. Lidi je sice stáhnou, ale založí do složky „až budu mít čas“. Takže se sice získá kontakt, ale nezačne tam vznikat typ vztahu, který ve finále vede k objednávce. Mizerie.

Webináře – já videa netočím a ani se na ně nekoukám, prostě nejsem ochotná pustit ten čas. Netvrdím, že je to špatný koncept, jen ne pro můj typ osobnosti.

Online program zdarma – měla jsem velmi úspěšný 10denní online program pro nestíhající podnikatelky. Tam jsem měla dokonalý výsledky z propagace, přitáhlo mi to úžasné lidi do skupiny. Za to jsem nesmírně vděčná. Ale měla jsem dojem, že jsem to poněkud přerostla. Prostě už tam nebyl energetický soulad. Během karantény jsem si připravila jiný program Magie peněz. To jsem si netroufla pustit na veřejnost z obavy, že mi to přitáhne typ lidí, kterým se opravdu důrazně snažím vyhnout. Pár takových typů a je zničená skupina. Kromě toho se asi shodneme, že těch online programů je poslední dobou strašlivě moc. Schválně mi napište, kdo má kapacitu na příjem dalších informací zdarma.

Kvíz – je to rychlé, barevné, nezatěžující, lidi to baví. Podle mne No.1 v současné nabídce.