Jak jsem avízovala, chystám se spustit FB reklamu. Opět po delší době. Dnes s vámi nebudu sdílet obecná moudra o nastavení FB reklamy, ale mé vlastní zkušenosti.

 

Proč investovat do FB reklamy

 

To je prosté, absolutně základní marketingová myšlenka je: “Pokud o vás lidi neví, tak od vás nemůžou nakoupit”. Je to vyloučené. Samozřejmě možností propagace je celá řada, má cílovka je na Facebooku, reklama se dá velmi dobře mířit a mám dobré předchozí zkušenosti.

 

Proč zrovna teď

 

Chci, aby mé podnikání stabilně a dlouhodobě rostlo. K tomu potřebuji zvětšovat svou komunitu (v mém případě to znamená kontakty v databázi a lidi ve FB skupině). A chci, aby to byly jen a pouze moje ideální klientky. Takže FB reklama bude odkazovat na cestování, rodinu, podnikání, Kopanice. Věk dám 35-55, ženy, ČR i SR (ano, expanduju), zájmy: cestování, alternativní vzdělávání, alternativní léčba, knihy, jóga, podnikání, buddhismus, knížky, meditace. Proč cestování, když hledám klientky na webdesign? Protože se nám líp dělá, když si lidsky rozumíme. A ve FB skupině je potom dobrá atmosféta, protože ženy v ní sdílejí podobné hodnoty.

V létě bylo příliš lidí na dovolených a nechtěli se k ničemu moc zavazovat. Před vánocema bude reklama drahá. Takže TEĎ. Kromě toho chci v únoru prodávat svůj digi produkt #Magickýskok a potřebuji do té doby mít vybudovaný vztah mezi mnou a novými kontakty.

A co říkám pořád: “Pokud chcete prodávat digi produkty, tak potřebujete NEJDŘÍV KOMUNITU, teprve potom ten digi produkt”.

 

Landing page

 

To je stránka, na kterou bude reklama směřovat. Já používám klasický příspěvek v blogu na jehož konci je klasická statická opt-in (přihlašovací formulář). Používám MailChimp bez GDPR polí a bez double opt-in (dvojité potvrzení). Double opt-in není ze zákona povinné. Mým magnetem na kontakty je 10denní program pro podnikatelky, v posledním dni končím pozvánkou do skupiny a  výzvou k odhlášení se z databáze, pokud vysloveně nechtějí dostávat mé další newslettery, nebo nemají v úmyslu v nejbližším roce opravdu máknout na své firmě (k čemu by mi potom takové kontakty byly, že).

 

Náklady na FB reklamu

 

Já při kalkulacích kašlu na náklady na proklik, zajímají mě až náklady na získání kontaktu. Dříve se mi podařilo dostat se na 7 Kč na získání kontaktu, doba pokročila, online prostor se zahušťuje a každý kontakt pro mne má velkou hodnotu (tento týden sesbíraní lidé si ode mne v únoru koupí digi produkt a někteří z nich na jaře webovky a dlouhodobou marketingovou spolupráci; zároveň přejdou do mé FB skupiny a do té skupiny si budou přidávat své známé). Takže jsem ochotná jít na 20 Kč za kontakt.

A teď malý trik 😉 Od Facebooku si můžete na reklamu půjčit peníze. Nejedná se oficiální půjčku. Reklamu si objednáte na kartu, dostanete nějaký limit, který se odvíji od částky, kterou jste tam utratila při předchozích kampaních. U začátečníků je to 1 000 Kč, takže nemusíte mít strach, že si vytvoříte šílenou půjčku a nedokážete ji splatit. Žádost k úhradě dané částky přijde buď na konci měsíce, nebo jakmile tuto částku vyčerpáte. Pokud ji neuhradíte, začnou se vám asi 3* týdně ve feedu objevovat oznámení, že se nepodařilo danou částku strhnout z účtu. A to je všechno. Zajímal mě celý systém, takže jsem si takto “na dluh” vzala reklamu v dubnu. Zaplatila jsem ji včera (o 5 měsíců později). Žádné exekuce, žádné navýšení, žádné dopisy, žádné úroky. Prostě poděkování za úhradu a oznámení, že od teď jsou mé reklamy opět aktivní. Já si z toho vyvodila, že je možné vybudovat databázi na dluh, o pár měsíců později jí prodat digitální produkt a teprve z toho prodeje tu reklamu zaplatit.

Momentálně do toho pouštím 10t, zaplatím jim to v únoru 2020. Ještě jsem trnula, jestli mi 10t schválí kvůli předchozímu dluhu. Schválili do 20 minut.

 

Forma mojí reklamy

 

Sponzorovaný příspěvek. A není to proto, že bych se bála používat manažer reklam. Nebojím. Nebo neuměla používat sofistikovanější nastavení. Umím. Loni jsem do toho naklopila docela hodně peněz, jsem proškolená až na půdu. Pointa je, že se mi nikdy nepodařilo dostat se na tak dobré výsledky jiným způsobem, než sponzorovaným příspěvkem. Zkoušela jsem to, pochybovala o sobě, studovala to. Pak jsem přijala fakt, že jednoduché řešení může být to lepší (tohle je téma ke kontemplaci, jak často v životě volíte zbytečně komplikované řešení místo toho jednoduchého?). Mé klientky mají velmi podobné zkušenosti. Nejdříve používaly Sponzorovaný příspěvek. Potom se rozhodly dělat to pořádně, byly na školení, zaplatily se specialisty. Výsledek byl horší. Máte-li odlišnou zkušenost a jste ochotná se s námi podělit o čísla, pište do skupiny.

Podařilo se mi spustit reklamu na již dříve propagovaný příspěvek, takže tam mám řadu sdílení, laiků… což je boží!!! Social proof (sociální potvrzení => lidi samozřejmě lépe reagují na viditelně oblíbený příspěvek).

Kdy má smysl najmout si specialistu na FB reklamu? Osobně bych si to hodila do kalkulačky. A zohlednila

  1. Kolik peněz ročně do reklamy investuji
  2. Kolik ten specialista stojí
  3. Jaké zlepšení je schopen mi zaručit (nebo alespoň teoreticky přislíbit, chápu, že v reklamě a marketingu se toho moc dopředu zaručit nedá)

 

Kdybych dávala na reklamu ročně 200t, konzultace u specialisty stála 10t a slíbil mi zlepšení o 30 %, tak do toho samozřejmě jdu. Při mém ročním rozpočtu to nemá smysl. I kdyby byl geniální, tak nemá šanci to projevit za částku, která by nepřevýšila můj roční celkový rozpočet.

 

Jak reklamu podpořit

 

Placenou reklamu a neplacenou reklamu hodnotí FB algoritmus velice podobně. Pokud na vaši reklamu rychle po jejím vydání reaguje větší množství lidí (sdílení, komentáře, laiky), tak je hodnocená jako kvalitní (zajímavá pro uživatele FB) a algoritmus PODPOŘÍ její šíření. Takže se dostanete na nižší částku za proklik.

A mám na vás prosbu – pokud jste 10denním programem prošla a přišlo vám to užitečné nebo vtipné (ideálně obojí), podpořte prosím mou reklamu. Tedy pokud se vám objeví ve feedu.

 

Trocha magie do toho byznysu

 

A když už jsme u toho #Magického skoku v byznysu, tak jdu tu placenou propagaci podpořit na energetické úrovni. Dnes nebudu pracovat pro klienty a maximum dne (well, co realita dovolí) budu věnovat energetickému napojení na nové lidi. Kdyby vás to zajímalo prakticky, tak si pustím nějaký meditace, půjdu do lesa, na cvičení (vyšší vibrace v těle), očistím energie v prostoru (decluttering + úklid), koupím si něco symbolického na podporu (plakát, květinu, sošku z feng shui obchodu…).

Dny

:

Hodiny

:

Minuty

:

Vteřiny

Nestíháte?

 

 

 

Přihlašte se do mého online prográmku pro nestihající podnikatelky.

Aneb "Jak zvládnout 4 děti, bydlení na samotě, podnikání, Island". 

Program je 10denní, zcela zdarma.

You have Successfully Subscribed!