fbpx

Tak schválně – kdo máte hotový marketingový plán? Podnikatelský plán? Jakýkoli plán? Pro ty z vás, kdo podnikají a chtějí se do toho letos trochu více opřít (jako třeba já), doporučuji článek M. Čevelové „Chcete získat zákazníky? Zkuste marketingový plán“.

V případě, že jste ještě o marketingu ani neslyšeli, doporučuji udělat jakýkoli plán a postupně jej časem rozpracovat, vylepšit, doplnit, konzultovat…

Já začala také zjednodušenou variantou

1)     Plán omezila na svou práci (ostatní oblasti mého života fungují více než dobře, tak jsem prostě vděčná a dál je neplánuji)

2)     Na tvrdé kartičky jsem si napsala pozitivní prohlášení a připojila datum, kdy to tak bude (např. „Mám ušetřeno 100.000 Kč“ 1.12.2016, a „Spolupracuji se skvělými lidmi“). Tak trochu magie, ale mně to takhle funguje.

3)     Na zadní strany kartiček rozepsala cestu k naplnění prohlášení (tedy u úspor kolik si každý měsíc odložím, u spolupracovníků s kým vším budu spolupracovat – u překladů jsem doplnila konkrétní jméno, programátorku pro WordPress aktuálně hledám).

4)     Doplnila částky, data, jména

5)     Kde to bylo možné, vepsala do kalendáře

Tohle není marketingový plán, ale výborný podklad pro jeho zpracování. Již těchto pár kroků mne obrovsky posunulo dopředu a pomáhá mi to každý den v rozhodování, co a jak budu dělat. Umělecky a vizuálně zaměřeným doporučuji nenutit se do čísel a tabulek, ale zpracovat jako vision board.

Je dobré vědět, co a proč dělám. Ještě lepší je mít to napsané.

Tak, právě realizuji svůj plán – začala jsem psát blog, starám se o svou stránku, což je cesta k profesionalizaci mé práce.

 

Nestíháte?

 

 

 

Přihlašte se do mého online prográmku pro nestihající podnikatelky.

Aneb "Jak zvládnout 4 děti, bydlení na samotě, podnikání, Island". 

Program je 10denní, zcela zdarma.

You have Successfully Subscribed!