fbpx

Zásadně nedávám nevyžádané rady. Zvlášť od té doby, co si za rozdávání rad nechávám platit. Dnes jsem udělala výjimku.

Začátkem léta jsem poslala menší příspěvek na chod útulku pro kočky. Od té doby mi vcelku pravidelně chodí jejich hodně neobratně napsané žádosti o peníze další. Nějaké jsem smazala, třeba dnes příspěvek poslala.

A jelikož považuji jejich činnost za chvályhodnou, rozhodla jsem se jim i trochu pomoct radou. Tak teď jsem zvědavá, jestli se urazí a napíšou, že na takový blbosti nemají čas, nebo poděkují a rady využijí ku svému prospěchu.

A jelikož mi e-mail pro útulek zabral nějaký čas, obsah dávám i sem, třeba bude k užitku i někomu jinému.

Dobrý den,

fandím Vaší činností, dovolím si Vám napsat pár rad pro zvýšení efektivity Vašich e-mailů (následně samozřejmě i podpory Vaší činnosti).

1) e-mail zkraťte

2) text čleňte do přehledných odstavců

3) čísla účtu ve formátu xxxxxxxxxx / xxxx (lépe se kopíruje)

4) odkaz na webovky a na Facebook udělejte aktivní, ať se dá lehce prokliknout

5) do podpisu místo e-mailu dejte Vaše www, ať si čtenáři můžou ověřit Vaši důvěryhodnost

6) pokud posíláte nevyžádané e-maily bez možnosti odhlásit se z jejich odběru (toto neplatí jen pro obchodní sdělení, ale i pro dobrovolnické organizace), jedná se o SPAM a můžete být pokutováni. Pokud nepoužíváte nějaký systém pro hromadnou rozesílku e-mailů (kde by tato funkce byla součástí), je slušné minimálně na konec e-mailu napsat “pokud si nepřejete tyto informace dostávat, napište nám, neprodleně Vás se seznamu příjemců vyřadíme”

7) ubraná slova můžete nahradit fotografií (tím si zajistíte větší pozornost čtenářů)

8) odstraňte překlepy (schválně zkuste užít funkci “kontrola pravopisu”)

 

Aktualizace z 2019-03-01 – celý tento útulek pro kočky byl pravděpodobně podvod. V průběhu času jsem mluvila s několika dalšími lidmi, kterým tento útulek zcela neomaleně posílal špatně napsané žádnosti o peníze. Nikde žádné potvrzení, žádná pravidla, žádné poděkování. Jen další žádnosti. Takže za mne z toho plynou dvě poučení – pečlivě prověřit každou charitu, zda opravdu existuje, nenechat se ošálit spojením “útulek pro kočky”; vidím, že lidi jsou opravdu ochotni dávat spoustu peněz na dobré účely, kdyby se útulky místo stěžování na své těžké podmínky trochu pověnovaly marketingu, tak se může rapidně zlepšit jejich situace. Protože tento “útulek” zjevně o marketingu nic nevěděl, stačilo jim rozesílat maily s žádostí.

 

Nestíháte?

 

 

 

Přihlašte se do mého online prográmku pro nestihající podnikatelky.

Aneb "Jak zvládnout 4 děti, bydlení na samotě, podnikání, Island". 

Program je 10denní, zcela zdarma.

You have Successfully Subscribed!