Napsání e-booku bývá součástí většiny návodů na úspěšný marketing, takže většina podnikatelů se dříve či později k takovému činu dokope. Obvykle to přinese mizivý účinek. Proč? Protože lidi si prostě přečtou “napište e-book” a začnou řešit technické záležitosti typu

 

  • jak to převedu do PDF
  • GDPR (někteří řeší GDPR ještě před vymyšlením tématu e-booku)
  • jak to lidem poslat
  • jak to propojit s MailChimpem
  • double opt-in (mimochodem – ta není povinná)
  • najmou si grafika

 

Namísto, aby se zamysleli nad smysluplností celého počinu. Osobně se domnívám, že to je důsledek naší výchovy ve stylu “dělej, co se ti řekne a neodmlouvej”. Takže my se zamyslíme.

 

Čeho se tím e-bookem snažíte dosáhnout

 

Na to bývá naučená odpověď “sesbírat kontakty do databáze”. Pěkně. Jenže už chybí další otázka – Jaké přesně kontakty? On totiž není kontakt jako kontakt.

Představte si, že jste kosmetička. Přišla jste na to, že když při konkrétní proceduře zaměníte pořadí prováděných kroků, dosáhnete výrazně lepších výsledků. Jste velmi úspěšná, vaše klientky si to nemůžou vynachválit. Máte z toho vážně dobrý pocit a taky víte, že byste kvůli tomu marketingu měla napsat e-book. Tak ho napíšete o svém objevu. Jenže – váš e-book je úspěšný, stahují si jej kosmetičky z celé republiky. Jupí. Jenomže vy jste pro svůj marketing potřebovala sesbírat kontakty na lidi, kteří budou pravidelně chodit do vašeho salónu. 

Nápověda – přesně kvůli tomuhle se dělá profil ideálního klienta. Kdyby se na něj naše kosmetička koukla před psaním e-booku, tak by viděla, že její práce směřuje ke špatným lidem.

 

Je e-book opravdu ideální formát?

 

Já si myslím, že není. Pro začátek si vyjasněme, že nejde o “napsat e-book”, ale vytvořit magnet na kontakty. Tedy konkrétně něco, za co vám vaše budoucí klientela velmi ochotně svěří svůj e-mail. E-book je pouze jednou z možností. A já si myslím, že ne úplně ideální. Uvědomuji si, že nejsem typický uživatel internetu. Že díky své práci jsem zahlcenější, než běžná populace. Ale i tak. Já když si stáhnu e-book, tak si ho uložím do složky “e-booky k přečtení”. A tím to taky hasne. Vracím se k tomu jen v případech, že ten e-book napsala ikona v oboru a já si ty materiály záměrně vyhledala, protože je potřebuju k práci. 

Jaké se nabízejí alternativy?

  • video
  • podcast (zvuková nahrávka)
  • checklist (seznam bodů, které se odškrtávají – teď jsem si stáhla a vytiskla checklist k FB reklamě)
  • série mailů (to používám já a jsem z toho nadšená, místo e-booku jsem napsala sérii 10 mailů, každý den dorazí jeden, lidi píšou, jak jsou nadšení a těší se na další)
  • pozvání na webinář (toto bývá prezentováno jako úspěšná metoda, já osobně jsem ochotná skouknout webinář od jediné osoby z celé planety)

 

Chytře vyberte téma

 

Podívejte, je jedno, že na e-booku zdarma strávíte dva měsíce svého života a jsou tam informace, které by mohly zachránit lidstvo před vyhynutím. Pokud se o něm nikdo nedozví, tak si ho taky nikdo nestáhne. Dva měsíce života a lidstvo v háji. To nechcete. Takže na svůj e-book (nebo cokoli jiného) musíte pustit propagaci na sociálních sítích. Ta propagace musí oslovit poměrně velký počet relevantních lidí. Takže e-book napište o nějakém širším atraktivním tématu. Které je zaujme. Nebudou o tom muset nijak zvlášť přemýšlet.

Příklad – já bych mohla jako téma vytvořit návod na segmentaci kontaktů v MailChimp. Ale nikdo by na to nereagoval. Takže marketing? Magnetů na kontakty o vydělávání peněz a marketingu jsou kvanta, když se mrknete na ty komentáře pod tím, tak hrůza. Takže můj magnet na kontakty se jmenuje “Jak zvládnout 4 děti, bydlení na samotě, podnikání. A ještě se dostat na Island”. Toto téma osloví hodně lidí. Má cílovka má děti, dobrodružnou povahu, je akční, ráda cestuje, buď podniká nebo to právě zvažuje. Takže jsem oslovila přesně ty správné lidi.

 

Využijte plně potenciál magnetu zdarma

 

Váš e-book je často hned po propagaci první větší interakcí mezi vámi a vašim budoucím klientem. Máte jeho pozornost. Nejde jenom o získání kontaktu, ale již při čtení e-booku by měl získat pocit, že právě vy jste ideálním řešením na jeho problém. Že právě s vámi chce spolupracovat. Že si budete rozumět.

 

Jaký je další krok?

 

Celý marketing by měl fungovat jako provázaný systém. Ve kterém se jednotlivé kroky vzájemně podporují a navazují na sebe. Co přesně chcete, aby udělat čtenář e-booku po jeho dočtení? Vyberte vždy jedinou možnost

  • objednal si vaše služby
  • přišel na přednášku
  • koupil digitální nebo fyzický produkt
  • zapojil se do FB skupiny
  • sdílel kontakt na vás svým přátelům

 

Proč jedinou? Jinak nahráváte rozhodovací paralýze. A za druhé to ukazuje, že ve svém marketingu nemáte jasno. Buďte efektivní a vždy používejte jenom takové cesty, které mají maximální účinek. Které vám přinesou peníze.

Nestíháte?

 

 

 

Přihlašte se do mého online prográmku pro nestihající podnikatelky.

Aneb "Jak zvládnout 4 děti, bydlení na samotě, podnikání, Island". 

Program je 10denní, zcela zdarma.

You have Successfully Subscribed!