fbpx
.
Vyberte stránku

Kromě špatně nastavených hranic, které umožňují vašim klientům chovat se způsobem, který se vám nelíbí, jsou dalším zdrojem frustrace v podnikání peníze. Konkrétně jejich nedostatek. Což je vcelku závažná chyba, pokud si uvědomíte, že základním cílem podnikání by mělo být generování zisku.

 

Obvykle situace podnikatelek po pár letech vypadá takto: firma se rozjela, klientů je nadbytek, termíny zamluvené dlouho dopředu. Což zní jako úspěch, že? Ale tento úspěch se jaksi pořád neodráží v uspokojivé finanční situaci. Co s tím?

 

Zdražte

 

Jasně, snadno řekne, těžko udělá. Většina žen velmi silně podhodnocuje svou práci, nedokáže si říct o peníze. Tak nějak všechny čekáme, že někdo přijde a řekne: “tý jo, to je vážně skvělé, co tady děláte, zasloužíte si víc peněz. Tady je máte!”. To by bylo krásné, že? Jenže v praxi to jaksi nefunguje. Cenu si musí každá podnikatelka nastavovat sama, sama se o ní rozhodnout, sama si ji obhájit, sama postupně zvyšovat. Je to jen a pouze vaše zodpovědnost.

 

Čím si zdražení zjednodušíte? Napište si na papír všechny argumenty, proč zdražovat nemůžete. V klidu a ve vhodném období (tedy ne okolo menstruace, ne při nějakém průšvihu, ne při únavě) si tento seznam projděte. U každého bodu se rozhodněte, jestli je to logický nebo emoční argument. Emoční znamená, že máte strach. Předjímáte reakci okolí. Vůbec nemusíte obhajovat svou cenu před klienty, protože bojujete sama proti sobě. Tam je na místě práce s vlastní sebehodnotou. Logické jsou takové, které i po blízkém zkoumání budou problém. Na tyto problémy hledejte řešení. Pokud potřebujete pomoct, můžete se objednat ke mně na konzultaci.

 

S kým zdražení probrat?

 

Možnosti jsou pouze dvě. Buď s nikým, nebo s konzultantkou, která radí v podnikání, zvyšování ceny, marketingu. S nikým jiným. Špatně jsou rodinní příslušníci, kamarádky, zaměstnanci, kolegyně. Nikdo z nich do vaší práce nevidí a to, co vám řekne, pouze odráží jejich vlastní strach ze světa.

 

Když nemůžete zvyšovat svou cenu

 

Pokud už řadu let opravdu velice schopně podnikáte a jste zdaleka nejdražší v oboru, je možné, že jste na hranici své ceny.  Další zvyšování by šlo jen velice těžko. V tomt případě musíte hledat jiné způsoby, jak si zlepšit přísun peněz.

1) Zavedete úplně novou službu – třeba kromě masírování můžete dělat přednášky pro masérky.
2) Prodávejte – ve své ordinaci můžete zřídit prodejní koutek. Oleje, masti, rehabilitační pomůcky, knihy – lidi k vám stejně chodí, mluvíte s nimi, víte, co by jim mohlo pomoct. Pokud jim na sezení u počítače doporučíte balanční čočku, rovnou jim ji i prodejte. Zvlášť pokud zaměstnáváte asistentku, tohle je přesně práce, kterou by měla také dělat.
3) Zvyšte efektivitu své práce – najděte slabiny ve své práci a ty vyřešte – třeba cvičení, kde máte kapacitu osm lidí, ale pravidelně vám chodí čtyři. Zarezervované termíny, na které nikdo nepřišel. Úřednická práce, nad kterou trávíte večery a totálně vás ničí.
4) Pasivní příjem – tedy taková činnost, kdy jednou uděláte velký objem práce a potom již vyvíjíte daleko menší úsilí, aby vám přicházely peníze. Třeba online kurz o nějakém speciálním cvičení, e-book s fotonávodem na téma “jak si nezničit záda při práci na počítači”. Pokud se vám podařilo oficiálně zřídit “zdravotnické zařízení”, vaše kolegyně určitě velmi rády zaplatí pár stovej za přehledně sesumírované informace, co všechno se pro to musí udělat.

 

Pamatujte. Co se týče odměny za práci, nikdy nikdo proti vám nebude bojovat tak tvrdě, jako to děláte vy sama.

14 PRAKTICKÝCH ÚKOLŮ

 

Splněním i jediného z nich zlepšíte své podnikání. 

Tím myslím více peněz a více radosti. 

 

Slibuju. JanaS

You have Successfully Subscribed!