Kouzelné babičky přišly na Zemi pomáhat. Jsou to léčitelky a učitelky. Jejich základní motivací pro začátek podnikání není „vydělat více peněz“, ale „pomáhat více a účinněji, než mohly v zaměstnání“.

Veškeré administrativní a praktické záležitosti je sice vyčerpávají, ale jsou odhodlané, takže je obvykle překonají. Nabízejí levně kvalitní služby, rychle si najdou stálou klientelu, která se jich dlouhodobě drží a je jim vděčná za jejich pomoc a podporu.

Že by podnikatelský ideál? Bohužel ne. Kouzelné babičky mají tendenci do svých kalkulací spoustu položek nezapočítat. Třeba další vzdělávání, vybavení ordinace, náklady na rekonstrukci či nedej bože zisk. To jsou ty, které se o kalkulaci pokusí. Ostatní cenu za svou práci nastaví tak, aby si to „mohli lidi dovolit“. Zdražují jednou ročně, ovšem pouze do výše inflace. Takže nijak. Tuto změnu ceny svým pacientům či žákům oznamují dlouze, složitě a s mnoha omluvami.

Jejich marketing se omezil na zápis v katalogu Firmy.cz a jednoduchou webovou stránku, která je 8 let stará, ošklivá a neresponzivní.

Kouzelné babičky a peníze? Tak tohle je taky překvápko! Peníze ke Kouzelným babičkám chtějí. Strašně moc se snaží. Ale ony je aktivně odpuzují. Kdykoli se objeví způsob, jak by se mohly peníze ke Kouzelným babičkám dostat, ony je odmítnou.

Což je strašně blbě. Tímto přístupem se drží celé obory vzdělávání a zdravotnictví v chudobě. Ale dá se to změnit! Lehce! Stačí změnit myšlení, otevřít se, lehce popracovat s koučkou a markeťačkou a výsledky se dostaví. Proč s koučkou? Protože Pohádkové babičky při nastavení vlastní slušné ceny musí překonat hned dvě překážky. Vlastní mentální nastavení, a navíc ještě strach z reakce kolegů v oboru. Což musím říct, občas bývá docela síla. Jejich kritici si neuvědomují, že si tím „kálí do vlastního hnízda“.

Nelíbí se vám výsledek?

 

Mrkněte na další možnosti, možná se uvidíte v něčem vhodnějším ;)