Tak schválně, co myslíte? Já pro to vidím hned několik velmi praktických důvodů

 

Vzdělávání

 

Určitě se shodneme, že pokud chceme být opravdu dobré ve své práci (no, troufnu si napsat “stát se špičkou ve svém oboru”), musíme se učit. Pořád. Sledovat vývoj. Sledovat leadery. A asi se mnou budete souhlasit také v tom, že ČR je fakt hodně mrňavá zemička. Takže česky píšící leadeři jsou leadeři v malém rybníčku. Spíš takové louži. Takže jich je málo a není moc na výběr (čímž se nechci nikoho dotknout). A tito leadeři se více či méně přiznaně učí od těch světových. Pokud sami nerozumíte anglicky, máte informace z druhé ruky. Dozvíte se pouze to, co už někdo jiný nastudoval, rozhodl se, že je to pro něj zajímavé a rozhodl se tuto informaci nějaký způsobem zpracovat a zveřejnit (ať už zdarma nebo placeně). To je škoda, ne?

 

Inspirace

 

Je jasné, že mentální bloky mají podnikatelky po celé zeměkouli. Ale jsou kultury, kde prostě to ženské sebevědomí je na vyšším levelu, než u nás (a ano, vím, že ve většině světa je to horší). Já jsem členem několika globálních mastermind skupin pro podnikatelky. Placených. A jsem z nich absolutně nadšená. Ženy tam mají vyšší cíle, než je u nás obvyklé (a dosahují jich). A zároveň mě fascinuje ten duch podpory. Prostě si tam nejdou po krku, nesnaží se potopit, ale opravdu hledají způsob, jak se vzájemně podpořit. Pro mne je tento způsob velice inspirativní. Skupinu s podobných duchem jsem vytvořila i u nás, pokud se chcete připojit, jste srdečně vítány https://www.facebook.com/groups/JanaS.marketing/

A ač je skupina vedená česky, většina jejích členů anglicky rozumí. Takže ve skupině zcela běžně sdílíme články, videa a texty… ano, v angličtině. Také tam průběžně představuji úspěšné podnikatelky středního a vyššího věku. A opět – je to anglicky. Chci sdílet ty informace a zároveň absolutně nemám kapacitu na to, abych je překládala.

 

Budoucnost

 

Angličtina nám otevírá svět. Nekonečně možností, ke kterým takto nemáme přístup. Informace, knihy, online kurzy, mastermindy, konference. A to nemluvím o možnosti mít klientelu z celého světa.

 

Cestování

 

Cestování patří mezi velice oblíbené koníčky. A teď se zamyslete… svět je tak úžasný a nabízí tolik možností… co budete dělat, až to podnikání bude konečně opravdu nést plody a děcka odrostou? Jsem si jistá, že mezi zahrádku a štrykování nějaké ty dobrodružné cesty po světě vtlačíte. A opět – angličtina.

Tak, a když jsme si řekly, jak moc potřebujeme rozumět a mluvit anglicky… jak jste na tom? Pokud skvěle rozumíte i mluvíte, paráda! Gratuluji. Já osobně jsem před dávnými lety žila v Anglii a Izraeli. Tou dobou jsem anglicky mluvila vcelku slušně. Po čtyřech dětech a skoro 20 letech bydlení v lese jsem ráda, že anglicky rozumím. Ale mám strach otevřít pusu. To není dobré. Opravdu vážně mě to brzdí.

Pokud jste na tom jako já (nebo snad i hůř), mám pro vás vynikající novinky. Angličtina se v dnešní době učí úplně jinak, než jak jsem se to učily my ve škole. Je mnoho možností, výuka se přizpůsobuje nejen dosažené úrovni, ale i osobnosti a zájmům. Dělá se to zábavně. Kdo má zájem, může třeba míchat angličtinu s osobnostním rozvojem. A dovoluji si vám představit několik lektorek z mé FB skupiny. Každá je jiná, používá jiné metody. Všechny jsou výborné.

 

Nina English Hanáková

“Ve zkratce: Neučím angličtinu, neučím lidi. Vezmu je za ruku, poslechnu si jejich trápení a postupně rozklicovavame, kde jsou bloky a ty rozbíjíme. Pootvírám různé dveře, klient nahlédne, vyzkouší a přichází na svůj ideální set aktivit. U toho se samovolně prenastavuje mindset a přístup k angličtině. Odchází strach, ostych, nejistota, odpor, panika. Pracuju se sebereflexí, psychologii komunikace, zážitkovou pedagogikou, spoustou cizinců a se svými zdroji různých technik a metodik, které jsem za 15 let praxe v oboru nasbírala a které přetavuju do svého. Moje klientky se po spolupráci se mnou cítí konečně uvolněně, domluví se a neřeší tolik chyby a mnohem lépe rozumí. Angličtina pro ně přestane být strašákem a překážkou, můžou konečně v práci prezentovat svoje projekty, nebojí se oslovit mezinárodního kolegů, nestydí se při networkingu na konferenci nebo před přáteli v restauraci, když se mají k něčemu vykadrit. Jsou samostatné a neporazitelné. “

 

Klára Pirklová

“Moje aktuální pole působnosti je tvorba materiálů pro samostudium angličtiny. Nabízím je v kombinaci pracovní sešit + interaktivní aplikace do mobilu. Jejich výjimečnost spočívá v tom, že člověka doslova vtáhnou do děje a velmi rychle jej rozmluví. Avšak ne prostřednictvím nějakých univerzálních témat, nýbrž témat veskrze personalizovaných. Moji klienti mi píšou, že se těší na každý další úkol v pracovním sešitě a že už dlouho neměli tolik příležitostí mluvit o sobě.”

 

Veronika Kucharská

Specializuji se na individuální výuku. Můj styl vede k tomu, aby se student natolik zaměřil na obsah konverzace, až zapomene, že se “učí” a že vůbec mluví anglicky. Takže to, co studenty v životě zajímá a baví, s nimi řeším v angličtině. Mluvit se učíme mluvením. Diskutujeme, posloucháme videa a muziku, čteme a zase mluvíme. Už od začátečníků, na úrovni, kterou momentálně zvládáme. Gramatiku a slovíčka nabalujeme za pochodu a v praxi. Z chyb neděláme vědu, hlavní je se vyjádřit. Tvořím prostředí, kde se klient přestává bát projevit. Mluvíme nejen o pracovních tématech, ale o čemkoli, nad čím klient přemýšlí nebo se tím zabývá – ať už je to ekonomická pracovní tématika, cestovatelské zkušenosti nebo otázky výchovy batolat. Často se učíme venku, v přírodě nebo v kavárně, a další podoby výuky, které moc ráda nabízím, jsou “Rock English” a “Astro English”.🙂

 

Helena Flámová

můj přístup se během mé 13leté praxe v oboru jazykového vzdělávání neustále vyvíjel a vyvíjí. V současné době upouštím od individuální výuky a zaměřuji se více na vedení klienta k autonomnímu jazykovému vzdělávání tak, aby s minimálním úsilím dosáhl maximálních výsledků. Samozřejmě platí, že když se chcete naučit jazyk, je třeba se mu věnovat – to nelze obejít. Během schůzky provedu s klientem jazykově metodický audit, na jehož základě vypracuji přehledný návod, jak se právě ten konkrétní klient naučí daný jazyk na úrovni, kterou si určí a v čase, který má k dispozici. Během rozhovoru, který probíhá v češtině, zjišťuji klientovy cíle, preference, překážky (bloky), talenty, osobnostní charakteristiky, vhodné metody učení, analyzuji paměťové kanály a mnoho dalšího. Dokážu efektivně poradit i klientům s určitým handicapem, např. zrakovým či sluchovým. Místo placení dalších a dalších lekcí a nákupu dalších a dalších kurzů či pomůcek u mě klient dostane naprosto konkrétní návod, jak se cizí jazyk naučit v čase, který má k dispozici (zpravidla to bývá čas velmi omezený) a způsobem, který nenaruší klientův zaběhnutý životní styl. Klienti ode mě odcházejí spokojení, motivovaní a nabuzení a často také překvapeni, jak málo stačí, aby se přestali s jazykem trápit a skutečně ho začali používat.

 

Lucie Havlíková

S novým studentem si dávám informativní schůzku, která většinou netrvá méně jak 60minut. Tam si řekneme, co student potřebuje, za jak dlouho, jak je zvyklí se učit, atd atd. Pak jim představím moji metodu, materiály se kterými pracuji.
V průběhu spolupráce „kontroluji“ jestli je baví, tak jak jsme si to na začátku nastavili a případně přizpůsobuji. Samozřejmě sleduji novinky a pokud mi přijde, že by to mohlo některého studenta bavit, tak mu to ukážu. Pokud narazím na něco se studentovou tématikou, tak to buď přinesu do lekce, nebo přepošlu.
Pracuji převážně s individuálními studenty. Učím nejen angličtinu, ale i jak se učit. Lekce jednou za týden je málo a potřebují hlavně motivovat v čase mezi lekcemi. Pracuji s učebnicí, ale také s živými materiály – články z webu, noviny, časopisy. K dispozici mají také knížky, ať už zjednodušenou četbu nebo klasické knihy.
Povzbuzuji je, aby četli, třeba knihy podle své úrovně, dívali se na televizi na filmy a seriály, které je baví. Také aby střídali aktivní a pasivní učení, aby si jazyk přirozeně zařadili do svého života, postupně, po troškách.
Na lekcích se s nimi snažím hodně mluvit, ukazovat gramatiku v praxi.
Také pracujeme na tom, že velké množství studentů se bojí mluvit. Nejprve odbourají stud přede mnou a pak se posouváme dál. Trénujeme situace do kterých by se mohli v reálném životě dostat. Když jsou připravení podle těchto scénářů, tak se tolik nebojí a lépe reagují.

Snažím se, aby se podíleli na tom, jak lekce vypadají. Částečně jsou to takové koučovací nebo mentoringová sezení. Je rozdíl, jestli se někdo připravuje na zkoušku, nebo jestli se chce domluvit na dovolené, nebo se potřebuje připravit na konferenci.

 

Šárka Králíčková

Co přesně nabízíme a v čem se lisime od běžné výuky v jazykovkach?
Nabízíme angličtinu skrz životní zkušenosti v uceleném systému od MŠ po dospělost v šesti jednoduchých krocích od malých superhrdinů po dospělé lídry. Pomáháme dětem zpívat, mluvit a zářit v angličtině, studentům zdokonalovat se, zaujmout a inspirovat. Učíme rodiče, jak pracovat s dětmi, nabízíme osobnostní rozvoj učitelům a ředitelům. Přinášíme život a radost do škol. Propojujeme soukromé a veřejné školství, rodice, děti učitele a ředitele.Tvoříme vzdělávací programy pro budoucí generace. Od jazykovych skol se lišíme tím, že nestridame lektory, známe rodiče, děti, učitele i ředitele jmenem, jezdíme s dětmi na tábory a bereme si děti domů na Sweet And Chilli soboty. Jsme rodina, kde každý má a zná svoji hodnotu. Pomáháme jim uspět nejen v angličtině, ale i v osobním životě.

Nestíháte?

 

 

 

Přihlašte se do mého online prográmku pro nestihající podnikatelky.

Aneb "Jak zvládnout 4 děti, bydlení na samotě, podnikání, Island". 

Program je 10denní, zcela zdarma.

You have Successfully Subscribed!