fbpx
.
Vyberte stránku

… a každá koučka konzultantku…

Aby bylo jasno, pro tento případ používám dané názvosloví

koučka – postupuje podle koučovacích postupů, má na to vzdělání (obvykle nějaký certifikát, za který zaplatila několik desítek tisíc), pomáhá objevovat lidský potenciál, nedává rady, klade otevřené otázky -> pomáhá svým klientům najít jejich vlastní řešení

mentorka – učí vlastním příkladem, odborník v dané profesní oblasti, který je hoden následování

konzultantka – specialistka v konkrétní oblasti, radí a dodává návody

 

Já osobně jsem konzultantka v oblasti online marketingu a chce se mi věřit, že jednoho dne se budu moct prohlásit mentorkou (učení příkladem považuji za nejefektivnější). To znamená, že na konzultacích se ženami řešíme jejich marketing, webové stránky, postupy. Já jsem se to několik let učila a dělala, teď tyto zkušenosti předávám ve své práci dál.

Marketing (tak jak ho vidím já) by měl přinášet výsledky. V případě podnikatelek ve službách by to mělo být zvýšení zisku na jedné straně, na straně druhé zlepšení kvality služby. A to přináší vcelku slušné výzvy. Jako třeba nutnost zdražit. Nebo začít veřejně prezentovat svou práci. Nebo jít se vyfotit.

Klientky chtějí dosáhnout svých cílů a tvrdí, že jsou ochotné pro to opravdu něco udělat. Obvykle tím myslí, že budou víc makat. To si umějí představit. Ale natočit video? Zdražit? Ježíši, to v žádném případě… a v tomto okamžiku je místo pro telefonát koučce. Někomu laskavému, kdo umí klást správné otázky a pomůže vám zjistit, proč proboha kolem sebe tak kopete při slově zdražení. S tím vám jako konzultantka nepomůžu.

A můžete mi věřit, že každá z mých klientek byla na něčem podobném zaseknutá. A takové zaseknutí, když se neřeší, je opravdu drahá sranda. Může to znamenat roky ustrnutí na místě. Desítky tisíc vydaných na marketing a zlepšování služby zbytečně vyhozených oknem. V extrému i ztrátu podnikání, snů a návrat do zaměstnaneckého poměru.

A vlastní zkušenost – před pár týdny jsem rozjela další část svého podnikání – IT služby pro velké e-shopy. Já vím naprosto přesně, co takové velké e-shopy trápí. Známý programátor to umí naprogramovat. Pokud mu já dám dobré zadání. Po takové službě je velká poptávka, práce slušně hodnocená. Ale já ji totálně sabotovala. Odsouvala termíny, vše ostatní považovala za důležitější. Nechápala jsem proč. Tak jsem zavolala koučce Kláře Hrubé. Během jednoho telefonátu mi pomohla rozkrýt celý problém. Bylo to tak prosté! Že jsem se potom tloukla do hlavy, proč jsem to neviděla. Ale byla jsem příliš uvnitř problému. A když jsem viděla, co že to vlastně dělám, dokázala jsem lehce změnit podmínky spolupráce s programátorem. Krása. Samozřejmě netvrdím, že jakýkoli problém rozpustíte během pár minut na telefonu.

 

A proč potřebuje koučka konzultantku?

 

Protože když se taková koučka rozhodne být koučkou, tak chce pomáhat lidem, že? Zároveň se tím chce uživit, takže potřebuje zajistit trvalý proud klientů. Což není až tak jednoduché. Ve velmi výjimečných případech budete tak mimořádně skvělá, že se lidé jen pohrnou. Stává se. Zřídka. Mnohem obvyklejší je, že se podnikání samo nerozběhne. Musíte o sobě dát vědět. Těm správným lidem. Takovým, kterým jste schopná pomoct a zároveň budou ochotní za takovou službu zaplatit. A s tím zas může pomoct konzultantka vám.

14 PRAKTICKÝCH ÚKOLŮ

 

Splněním i jediného z nich zlepšíte své podnikání. 

Tím myslím více peněz a více radosti. 

 

Slibuju. JanaS

You have Successfully Subscribed!