fbpx
.
Vyberte stránku

VIP služba nebo klient je pro malý byznys pravé požehnání. Co je na něm tak skvělého, kde ho najít a jak s ním pracovat? Jako příklad využiji fyzioterapeutickou praxi, ale samozřejmě můžete lehce modifikovat na jinou službu.

 

Stejně jako u všech ostatních marketingových (potažmo podnikatelských) aktivit vycházíme z potřeb klienta. Nejdříve si takového klienta velice přesně popíšete. Ideální je, pokud někoho takového opravdu znáte. Pokud ne, zkuste si ho představit.

 

Persona VIP klienta ve fyzioterapii (toto je příklad)

 

Muž, 45 let, podnikatel nebo vyšší manažer, vytížený, rychlý, aktivní, odmítá se podřizovat, nechce být poučován (pokud o to nepožádá), váží si svého času, bývá celkově unavený a přetížený, bolesti za krkem. Je ochoten zaplatit vysokou částku, ale očekává super servis a výsledek.

 

Teď pro něj vytvoříme službu, kterou si dáte na svůj web.

 

  1. Objednávka pomocí formuláře (nechce se mu s nikým dohadovat).
  2. Na webu přesný popis cesty, mapa, GPS (nechce ztrácet čas hledáním).
  3. Web musí vypadat profesionálně, kvalitní fotky, spíš málo textu, přehlednost.
  4. Na webu si svou nabídku VIP umístěte na přední místo a přesně popište, v čem to spočívá, jaké jsou výhody a jaká je cena.
  5. Ošetření ještě ten den.
  6. Nenechte ho čekat v ordinaci. Je-li objednán na 17.00, v 17.01 již musí být v ordinaci.
  7. V ordinaci zajistit maximální pohodlí (nápoj, pěkné prostěradlo, květiny, dostatek prostoru a zázemí pro odložení věcí).
  8. Potřebuje opravdu hodně času – pečlivě si jej vyslechněte.
  9. Samotné ošetření – normální – předpokládám, že všem klientům poskytujete maximální možnou péči.
  10. Následně dostatek času na vysvětlení situace, doporučení, nabídněte mu zaslání písemné zprávy na e-mail.
  11. Nepoučujte ho. Samozřejmě mu doporučte, co by měl dělat. Ale nekritizujte jeho předchozí chování, které mu způsobilo dané potíže.
  12. Potřebuje nějaké další vyšetření? Rentgen, odebrat krev, navštívit specialistu? Zajistěte mu to. A tím nemyslím, abyste mu do ruky strčila lísteček s telefonním číslem. Sama tam zavolejte a pokuste se mu domluvit přednostní přijetí.
  13. Domluvte si s ním další ošetření v blízkém termínu (do tří dní).
  14. Další den mu zavolejte a zeptejte se, zda mu ošetření pomohlo.

 

Jak tuto službu nacenit

 

Opravdu štědře. Uvědomte si, že abyste mohli poskytnout službu tohoto ražení, musíte mít opravdu každý den v rezervačním systému volno pro VIP klienty. Tedy tento čas máte blokovaný a nevyděláváte v něm. VIP klienti jsou zvyklí platit vysoké částky za to, co chtějí. Pokud opravdu potřebují pomoc a vy ji poskytnete způsobem, jakým očekávají, budou štědří.

 

Jak si najít čas v již tak nacpaném rozvrhu

 

Použijte rezervační systém a dopředu si tento čas zablokujte. Pravděpodobně bude nějakou dobu trvat, než se vaši VIP objeví. Ale ani tak v tuto dobu neberte běžné klienty. Věnujte se vzdělávání nebo marketingu.

 

V čem je přínos VIP?

 

  1. Do ceníku získáte “referenční cenu” – tedy takovou, se kterou si vaši klienti můžou srovnat vaši běžnou hodinovku a ta jim připadne velice nízká.
  2. Budete motivovány k celkovému zlepšování služeb pro všechny.
  3. Také chcete svým klientům věnovat ještě více pozornosti a péče, ale v běžném provozu pro to není prostor? U VIP ze sebe můžete vydat to nejlepší.
  4. Postupem času si vytvoříte vracející se skupinu movitých klientů, kteří si budou vážit vaší práce. Jestli nevíte, jak se zajistit na důchod, tak toto je cesta.
  5. Naučíte se říkat si o vyšší částky a další zdražení již nebude takové trauma.
  6. Nešidíte své “chudé” nemocné. Já vím, povinnost pomáhat. Nikdo neříká, že musíte mít jenom VIP. Tohle je dobré řešení pro všechny.

 

14 PRAKTICKÝCH ÚKOLŮ

 

Splněním i jediného z nich zlepšíte své podnikání. 

Tím myslím více peněz a více radosti. 

 

Slibuju. JanaS

You have Successfully Subscribed!