#0002 Jak ve skutečnosti probíhá prodej

autor: | 12. 12. 2022 | Prodej

Většina začínajících podnikatelů si představuje, že prodej probíhá takto: klient má problém -> jde to googlit -> najde řešení (mě) -> objedná si.

Ve skutečnosti to probíhá takto: klient má problém-> ignoruje to -> problém se připomíná -> klient o tom začne mluvit se známými -> to k ničemu nevede -> klient je na tom furt stejně -> mluví s víc známými -> jde na google -> najde spoustu odkazů a ztratí se v tom -> mluví se známými -> týdny a někdy i měsíce utíkají -> klient řeší úplně jiné věci -> daný problém se opět připomene -> klient se vrací ke googlu -> mezi jinými najde váš web -> ale odejde z něj -> po čase se na web znovu vrátí -> pokud se jeho problém zhoršil a on je motivovaný, něco si na webu i přečte -> když jste dobrá a máte magnet na kontakty, tak si ho stáhne -> ale nemá čas se tomu věnovat -> jeho problém stále trvá -> občas mu od vás přijde mail, ale on je nečte -> problém trvá -> problém se nějakým způsobem vyhrotí -> klient si vzpomene, že vlastně asi ví o někom, kdo by s tím mohl pomoct -> mrkne do mailů a otevře náhodně jeden z NS -> když je dobrý, dočte to a najde další nebo odkaz na web -> znovu stáhne magnet, tentokrát si to přečte -> začne o tom pomalu uvažovat -> při dalším vyhrocení problému skutečně vědomě vyhlásí daný problém jako prioritu a ozve se -> vyptá si informace a „začne o tom uvažovat“ -> pak ještě pár připomenutí či pošťouchnutí na jeho straně a k vám putuje objednávka.

Oficiálně se uvádí, že v online prostředí musí dojít k 27 interakcím, než se udělá objednávka.

Já mám ve skupině ženy většinou 1,5 roku, než si objednají členství v katalogu podnikatelek.

Samozřejmě to variuje.

Skupinový prodej si představte jako hřiště, na kterém stojí vaši kupující. Jsou tam různě roztroušení. Prodáte jenom těm, kteří se do konce prodeje dostanou až k vám. Při každém prodejním příspěvku všichni udělají krok vpřed. Jeden krok. Někteří se stihnou dostat až k vám (jupííí), jiný sice postupují, ale pořád ještě jsou hodně daleko.

Na prodejního konci procesu uděláte nějakou nátlakovku. Buď je poslední den prodeje, nebo se zvedá cena, končí předprodej, už nebudou bonusy, nebo cokoli z tohoto ranku. A tato nátlakovka některé z nich donutí k poslednímu rychlému sprintu až k vám. Většinu ne.

Zkuste si uvědomit, jak dlouho vám trvá, než si objednáte dovolenou. Webařku. Focení na web. Koupíte online program. Koučink.

Výjimečně to je ve stylu „vidím -> koupím“. Je to fakt výjimka, na které nemůžete svou prodejní strategii postavit.

P.S. Ještě doplním, že výše uvedený postup prodeje funguje pouze v případě, že máte web, jste dohledatelní v googlu, máte magnet na kontakty, posíláte newslettery a jste schopni přijmout objednávku.

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv