04/21 Definování vašeho ideálního klienta

autor: | 16. 10. 2023 | 21, Podnikání žen

Abyste mohla prodávat a dobře cílit svou propagaci, musíte vědět, KDO je vaším klientem. A ne, zdaleka to nejsou všichni. A určitě to nemusí být ti, kteří jsou vašimi klienty nyní.

Teď společně uděláme to, čemu se odborně říká PERSONA. Persona je zástupná fiktivní bytost, která symbolizuje vašeho zákazníka. A teď pozor! Přestože je fiktivní, funguje na stejném principu jako skuteční lidé. Takže to není MUŽ nebo ŽENA (dobře, tohle není úplně správný příklad, ale berme to tak, že žijeme v jednoduchém světě). Je to jenom jedno. Není mu 30-50 let. Napište si nějaké konkrétní číslo. V důsledku byste si měla vymyslet naprosto kompletního člověka a mít ho před očima při tvorbě vašeho marketingu.

 

Kdo je vaším člověkem?

 

Pohlaví:

Věk:

Zaměstnání:

Příjem:

Rodinný stav:

Počet dětí:

Kde žije:

Má dům nebo byt:

Zahradu:

Jaké má auto:

Dovolené:

Koníčky:

Co čte:

Jaké sleduje filmy:

Kultura:

Charita:

Společenský život:

Názor na ekologii:

Politiku:

 

Vaši personu si můžete libovolně zpracovat. Jste-li hravá, pojmenujte si ji. Najděte fotku nějakého sympaťáka a dejte si ji na nástěnku. Namalujte mu tetování! Vymyslete mu nějaké legrační vlastnosti. Nebo zajímavou minulost.

 

 

A teď trocha magie do života

 

 

Tento člověk by měl být váš naprostý ideál! Takový, na kterého se budete těšit! Jehož maily budete otevírat s radostí! Nevybíráte si budoucího manžela, ale klienta. Budoucích klientů jsou kvanta! Můžete si vybírat! Můžete je odmítat! Přijdou další! Pokud tomu nevěříte, tak věřte. Čím více se budete prezentovat a čím silnější bude vaše energie, tím více a lepších klientů se objeví.

 

Za jakých podmínek berete zakázku?

 

 

Podívejte, tohle jsou vaše podmínky. Váš byznys, vaše pravidla. Nemusíte pracovat pro kohokoli, kdo se ozve. Napište si alespoň deset podmínek, za kterých zakázku přijmete. Buďte k sobě laskavá! S kým se vám opravdu chce pracovat? Chcete zálohu předem? Respekt? Dodržování termínu pro dodání podkladů? Aby byla s klientem sranda? Aby nosil čokoládu?

Já vím a chápu, že teď třeba ještě nejste v situaci, abyste si mohla až tak vymýšlet. Vymýšlejte. Prostě vezměte papír, udělejte si něco k pití a napište si to. Budete vědět, kam směřujete. 

 

Teď vezměte tužku a zakroužkujte si jeden z těch bodů, který je pro vás opravdu zásadní. Od kterého od teď už opravdu nebudete ustupovat. A trvejte si na tom.

 

A příště – co vám umožní udělat opravdu velký skok.

 

 

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv