Jak vypadá ideální reference: Praktický návod pro vaše podnikání

autor: | 26. 6. 2017 | Online marketing

Jak má vypadat dobrá reference

Ideální reference by měla být krátká – stačí zhruba dvě řádky. Důležité je, aby byla podepsaná celým jménem a ideálně doplněná o zaměstnání nebo místo bydliště klienta.

Nejúčinnější je připojit k referenci fotku referujícího. Vytváří to důvěru a zvyšuje pravděpodobnost, že si vás potenciální klient vybere.

Kolik referencí umístit na web

Na stránky je dobré dát přibližně pět referencí – ty by měly zastupovat co nejširší spektrum vašich klientů. Například sportovec, důchodkyně po operaci, maminka na mateřské, starší montážní dělník, matka s miminkem. Pokud nabízíte různé služby (třeba konzultace, webdesign, marketing, správu webu), dejte sem reference od uživatelů všech těchto služeb.

Reference udržujte aktuální

Reference je dobré pravidelně obnovovat a na webu nechávat ty nejaktuálnější. Pokud se rozhodnete přestat nabízet nějakou službu, odstraňte z webu i reference, které na tuto službu odkazují.

Máte-li referencí víc, můžete z nich udělat samostatnou stránku s názvem „Více referencí“. Ale pět dobře zvolených referencí na hlavní stránce nebo u konkrétních služeb úplně stačí.

Kde reference použít

Pokud máte na webu detailní popis jednotlivých služeb, je dobré umístit konkrétní reference přímo k popisu dané služby.

Reference určitě publikujte i na svém Facebook profilu – není to chlubení, ale ten nejúčinnější marketingový krok, který můžete udělat.

Nejúčinnější ze všeho je ale video reference – pokud ji klient natočí, máte vyhráno.

Jakou jednu konkrétní referenci dnes získáte, abyste ji mohli co nejdřív umístit na svůj web?

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv