Minimalistický byznys

autor: | 30. 9. 2021 | Online marketing

​Jako online markeťačka a byznys mentorka vidím, že se velké množství žen pokouší o online podnikání. V těchto pokusech nechávají obrovské množství času, mnohdy i peněz, riskují své partnerské vztahy (muži jejich online snažení vnímají jako kradení času rodině).

Jenže ono jim to nefunguje. Proč? Protože bez pochopení aplikují podnikatelské a prodejní strategie, které je učí někdo cizí. Někdo, kdo buď také vcelku bezmyšlenkovitě přebírá cizí strategii, nebo kdo má strategii vlastní a tu předává dál. I lidem, pro které je daný postup absolutně nevhodný.

 

Skutečně efektivní marketing

Marketing funguje jako celek. Pokud to má opravdu nést peníze, musíte CHÁPAT a PROPOJIT jednotlivé dílky skládačky.

Online podnikání si představte jako vláček. Na začátku je mašinka (vlastní schopnosti a energie podnikatelky – to nevyměníte, můžete to zlepšovat). Vláček stojí na kolejích (cíl a vize – musíte se rozhodnout, jakým směrem vláček pojede). Za mašinku připojíte jednotlivé vagóny (na sebe navazující kroky v marketingu). Na každé pořadí vagónku můžete dát několik různých typů vagónků (vyberte si z několika možností takovou, která je pro váš typ byznysu i osobnosti ideální).

Ve skutečnosti to často vypadá tak, že vláček stojí v depu (chybí vize a jasný cíl), zapojí se nefunkční mašinka (vyčerpaná žena, která nemá čas) a za to se chaoticky kupí vagónky v nesmyslném množství a pořadí.

 

Příklad: Budovat mailovou databázi

Otázka: Proč? Potřebuji mailovou databázi?
Odpověď:
 Mailovou databázi nepotřebujete. Pokud chcete podnikat online, potřebujete KOMUNITU. Tedy skupinu lidí, kterým prodáte. Pokud nemáte super mega dokonalý marketing a produkt, potřebujete s touto komunitou dlouhodobě pracovat. Nestačí udělat placenou propagaci.

Otázka:
 Jak budovat komunitu?
Odpověď: 
Mailová databáze -> o databázi se starám, píšu maily.

Otázka: To zní složitě a na dlouho. Jsou alternativy?
Odpověď: 
Ano! Můžete mít třeba vymazlené SEO a na web přivádět lidi z vyhledávačů (ideální pro copywriterky, které chtějí menší množství klientů). Nebo můžete budovat komunitu na Instagramu (ideální, když děláte umění a módu, jste rychlé a super fotíte). Nebo fungovat na YouTube a mít komunitu sledujících (perfektní pro zahradnice, které se nebojí kamery). Nebo se dostat do médií (téma vašeho podnikání je určeno obrovskému množství lidí (třeba úklidové programy nebo péče o děti). Nebo FB skupinu, do které si díky své aktivitě a atraktivitě tématu přivedete lidi z ostatních skupin (používám já, baví mě psaní i FB).

Otázka: Co tomuto kroku předchází?
Odpověď: 
Měly byste mít hotový produkt, který jim budete chtít časem prodat. Nebo alespoň velmi jasnou podnikatelskou vizi. A časový rámec, který určí, kdy přejdete z fáze „buduji komunitu“ do „prodávám“.

Otázka: Co po tomto kroku následuje?
Odpověď: 
Budování vztahu s komunitou, ve výjimečných případech přímo prodej. V tomto kroku musíte komunitu naučit vás znát a být ochotni vám obětovat čas. Pokud vás neznají, nebudou reagovat na vaši prodejní nabídku. Když je budete nudit během této fáze, určitě si od vás nic nekoupí. Na tuto fázi obvykle potřebujete 6–8 týdnů. Dalším krokem je prodej.

 

Jaká je pointa?

Že si z daných možností můžete vybrat pouze JEDNU. A to takovou, která vám bude nejvíce sedět. Která vás bude bavit. A fungovat. Nebudete ztrácet čas na mnoha frontách. Nebudete potřebovat peníze a technickou pomoc na budování systému, který vám nic nepřinese.

A zároveň, že tento krok NEMŮŽETE VYNECHAT. Pokud nemáte komu prodávat, neprodáte.

 

Dnešní úkol

Zamyslete se nad svým byznysovým vláčkem. Popište jednotlivé kroky, zapojte je za sebe. Víte přesně, co a proč ve kterém kroku děláte? Jaké jsou další možnosti? Třeba prodejních strategií je obrovské množství.

 

Dá se to dělat i jednoduše

Online podnikání je snadné. Když chápete podstatu. K pochopení podstaty nepotřebujete drahé online kurzy, ani mentoring, ani ekonomické vzdělání. Stačí selský rozum. Hledat vlastní cesty. Důvěřovat si.

 

Minimalistický byznys

O efektivním a jednoduchém online podnikání je můj nejnovější online program Minimalistický byznys. Součástí je efektivita a procesy, ale hlavně „myšlení za byznysem“. Věřím, že nemá smysl efektivně dělat něco, co by se z podstaty mělo dělat jinak. Nebo vůbec.

Program začíná 11. října; cena 2 950 Kč, mailová série + FB skupina, 14 dní.

Je určený podnikatelkám ve všech fázích podnikání, vždycky je co zjednodušit. Předpokládá základní znalost marketingových pojmů.

 

 

 

Kliknutím na obrázek se přidáte k FB skupině pro podnikatelky ve službách

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv