Zřejmě už jste ode mne nějaké texty četla a tak víte, že jsem zastáncem rychlých a efektivních řešení. A v marketingu se těch zkratek dá najít docela hodně.
Minulý týden jste si napsala profil vašeho ideálního klienta a podmínky, za kterých s ním budete ochotná spolupracovat. Jenže, je-li vaše sebevědomí na průměrné české úrovni, tak vás teď nejspíš zachvátily pochyby a skepse.
Proč by si vás měl vůbec někdo takový všímat? Proč nejde ke známější konkurenci? Co když takovou zakázku vůbec nezvládnete? A kdo jste, abyste si vůbec mohla diktovat takové podmínky?
Dotkla jsem se vás? To bych neměla, protože tohle vůbec nebylo o vás. Pravděpodobně vás neznám, tak jak bych mohla vědět, čím se trápíte? Bylo to z mojí hlavy. A poté opakovaně slyšeno od ostatních klientek. Tohle není realita. Jenom špatné myšlenkové návyky, takový duševní bordel, kterého se společně budeme snažit zbavit.
Je to na dlouhou trať. Ale co můžeme udělat teď?
Zřejmě se shodneme, že každý člověk vyjadřuje nějakou úroveň energie. Je to mix vnitřního a vnějšího. Úsměv, jazyk, oblečení, postoj, auto, peněženka. Všechno rozhoduje o tom, co od toho člověka můžete očekávat a jak ho budete přijímat. Někoho poslechnete na slovo, protože má bílý plášť. Jiného obloukem obejdete, protože podivně páchne a potácí se.
Dobře se budete cítit s těmi, kteří vyzařují podobně silně a ve stejném složení. Když vás na ulici požádá o zapůjčení telefonu žena, která bude podobného věku a bude podobně oblečená, jako jste vy, pomůžete jí bez zaváhání. Když si vedle vás sedne v letadle, s radostí se zapovídáte. Protože jste na stejné vlně. Podobné přitahuje podobné.
A stejné je to v podnikání. Přitahujete si lidi na podobné energetické úrovni, jako jste sama. Pokud chcete za svou práci dostávat více peněz, musíte si přitáhnout jiný typ klientely. Protože vaše dosavadní klientela se kvůli vám měnit nebude, ti si budou nadále držet své finanční návyky a očekávání. A jak to udělat? Použijete velice efektivní energetickou zkratku, o které vám teď povím.
Jak v byznysu zvýšit hodnotu energetického vyzařování
Výše jsem napsala, že hodnotu energie utváří mix vnějšího a vnitřního. Není to úplně pravda. V dnešní době se k tomu výrazně přidává vyzařování VIRTUÁLNÍ. A vy můžete svou virtuální energii zvednout buď psaním článků a přesvědčováním o svých odborných schopnostech (což je fajn, ale na dlouho). Nebo jednoduše a rychle.
Tím rychlým řešením je profesionální fotografie. Většina žen se na netu nechce prezentovat, protože si nepřipadá dostatečně atraktivní, zajímavá, mladá, štíhlá. A srovnávají se s fotkami hereček. Srovnávají svou běžnou vizáž s někým, kdo se živí tím, jak vypadá. A zároveň má profesionální fotky, za kterými stojí vizážista, profi fotograf, půjčené oblečení, pečlivě vybrané prostory.
Vidíte-li fotku muže v dobře padnoucím obleku, v luxusním prostředí, dobře nasvíceného, usmívajícího se, lehce vylepšeného Fotoshopem, vzbudí ve vás plnou důvěru. Nezkoumáte, jestli je to opravdu právník. Prostě mu věříte.
Prosím, udělejte totéž pro sebe. Lidi na internetu si dělají první dojem z fotky. Pokud se jim fotka nelíbí, nebudou číst vaše texty. Zkoušet podnikat a mít na profilovce děti, kytku, psa, kreslenou postavičku. Je velice amatérské. Nedělejte to. Ubližujete si.
Vážně nemusíte být krásná, mladá, štíhlá. Naopak. Ukažte se taková, jaká jste. Jen v lichotivém provedení. Starší žena vzbudí důvěru. Kdo by si také nechal radit od nějaké holčiny.
Jak získat kvalitní fotky na web
Kromě marketingu jsem několik let dělala i weby. A můžu vám se 100% jistotou říct, že bez kvalitních fotek se pěkný web udělat nedá. Takže až se půjdete fotit na profilovku, udělejte z toho trochu větší akci a nechce si udělat fotky i pro web. Webům se budeme věnovat později, dnes je to jenom o focení.
Naplánujte si profi focení
Celou akci dobře naplánujte. Najděte si pěkné prostory, příjemnou fotografku, která bude naslouchat vašim požadavkům. Nechte se nalíčit. Fotografce řekněte, že chcete působit jako profesionálka ve svém oboru. Úspěšná žena. Nedovolte, aby vás prostě posadili ve studiu na štokrli a cvakli. Dobré fotky pro web mají nějaké pozadí! Dobré brandové fotografky naleznete třeba v našem katalogu.
Ještě můžete využít možnost „focení z blízké budoucnosti“. Tedy aby fotky neodrážely vaši přítomnost, ale blízkou budoucnost, kam reálně směřujete. Prostory se dají pronajmout, kabelka vypůjčit. Potom vám fotky budou sloužit dvěma způsoby. Budete působit důvěryhodně a zároveň si vytvoříte upomínku vašeho cíle. Budoucnost, pro kterou teď pracujete.
Děti na takové fotky patří jen v případě, že se jimi podnikatelsky zabýváte. Třeba provozujete soukromou školku, to potom bude focení vypadat jinak.
Za týden – osobní brand.