Kdykoli se snažíte o jakýkoli digitální počin, buďte struční. Opravdu. Je to pro dobro vaše i všech zúčastněných. Obalit jednu chytrou myšlenku třiceti stránkami balastu je zlozvyk, který jste si vypěstovali během studia. Zbavte se toho.
E-maily
- Držte se tématu.
- Vynechte výplňkové a omluvné omáčky typu „já se omlouvám, vůbec tomu nerozumím, tak prosím o vysvětlení“.
- Pište v odrážkách, důležité info vytučněte.
- Potřebujete něco rozebrat obšírně? Domluvte si schůzku nebo telefonát.
- Pokud si váš protějšek musí vaše e-maily tisknout a zvýrazňovat, něco je špatně.
- Nikdy nikomu nepište srdcervoucí e-maily o tom, jak málo máte času nebo peněz.
Články na blog
- Zvažte frekvenci – opravdu máte každý týden co říct?
- Až text napíšete, zhodnoťte ho: Pomůže to někomu? Pobaví?
E-booky
- Vidina pasivního příjmu je lákavá. Ale e-book dělejte jen tehdy, když máte opravdu hodnotné sdělení – pro svou cílovku.
- Pokud je vaší touhou „opravdová knížka“, buďte k sobě kritičtí. Je to zodpovědnost – čas, zdroje, práce, tisk, propagace…
Videa
- Ideální délka videa: 5–8 minut.
- Zkuste si pustit hodinové video, vyškrtejte opakování a omáčku – zbude 10 minut hodnoty. To je to, co má smysl.
Online kurzy
- Trend: krátká videa s maximální hodnotou.
- Hodnotné = použitelné hned teď. Prakticky. Bez zbytečné vaty.
Pracovní nabídky, životopisy
- Máte hromadu diplomů? Super. Ale nikdo nechce číst 15stránkový dokument plný odborných slov.
- Buďte struční a srozumitelní.
Telefonáty a online hovory
- Dvouhodinový telefonát může introverta na druhé straně úplně vyšťavit.
- Opravdu řešíte něco dvě hodiny? Nebo se točíme v kruhu?
… a tak dále. Jsem minimalistka. Velký fanoušek ticha. Prázdna. A taky vodopádů.
Co byste dnes mohla zkrátit, aby ve výsledku zůstalo jen to podstatné?