Kdykoli se snažíte o jakýkoli digitální počin, buďte struční. Opravdu. Je to pro dobro vaše i všech zúčastněných. Obalení jedné chytré myšlenky 30 stránkami balastu je zlozvyk, který jste si vypěstovali během studia. Zbavte se toho.
E-maily
- Držte se tématu.
- Vynechte výplňkové a opakující se informace typu „já se omlouvám, vůbec tomu nerozumím a tak prosím o vysvětlení“.
- Pokud to jde, pište v odrážkách a důležité info vytučněte.
- Potřebujete-li nějaké téma rozebrat obšírně a vidět reakce protistrany, domluvte si osobní schůzku nebo telefonát.
- Jestli si váš protějšek musí vaše e-maily vytisknout a zvýraznit si v nich to důležité, něco děláte špatně.
- Nikdy nikomu nepište srdcervoucí e-maily o tom, jak málo máte času nebo peněz.
Články na blog
- Zvažte frekvenci publikace – opravdu vás napadne každý týden něco objevného, o co se musíte podělit se svým publikem?
- Až text napíšete, kriticky jej zhodnoťte – může tohle někomu pomoct? Pobavit?
E-booky
- Vidina pasivního příjmu je lákavá, že? Nicméně i tak vřele doporučuji, abyste e-book vytvářeli pouze v případě, že máte hodnotné sdělení (a tím nemyslím hodnotné z perspektivy smyslu života, ale pro vaši cílovku) a umíte dobře psát. Je-li vaší životní touhou vydání „opravdové knížky“, trocha (spíše hodně) té sebekritiky je vážně na místě (vyčerpatelné zdroje, práce spousty lidí, náklady na logistiku, propagaci a tak…).
Videa
- Ideální délka videa je 5 – 8 minut. Schválně si zkuste pustit vzdělávací video o délce 1 hodina a vyškrtat z něho vše zbytečné a opakující se. Zbude-li 10 minut super kvalitního obsahu, bude to pecka. Ve valné části videí by se „kvalitní obsah“ vešel do 2 chytře postavených vět.
Online kurzy
- Trendem poslední doby (kterému tleskám) je tvorba krátkých videí, která v krátké době uživateli přinesou co nejvíce hodnotného obsahu. Hodnotného znamená, že ho po shlédnutí kurzu bude schopen prakticky použít a přinese mu nějaký užitek.
Pracovní nabídky, životopisy
- Ano. Strávili jste spoustu času sezením na různých kurzech a školeních, z nichž máte haldu různých diplomů. Také umíte napsat 15 stránkový dokument a v něm použít hodně odborných termínů. Vykašlete se na to. Čím delší a nesrozumitelnější vaše dílko bude, tím spíš to nikdo nebude číst.
Telefonáty a Skype
- Napadlo vás, že 2 hodinovým telefonátem můžete introverta na druhé straně drátu totálně vyšťavit? Opravdu 2 hodiny něco řešíte, nebo se motáte dokolečka?
a tak dále. Jsem minimalistka. Velký fanoušek ticha. A prázdna. A taky vodopádů.