24/108 Efektivita na Facebooku: Jak psát příspěvky, které lidé skutečně čtou a komentují

autor: | 6. 4. 2025 | Online marketing

Jedním z mých hlavních podnikatelských principů je efektivita. Když už něco tvořím – ať jde o službu, produkt nebo obsah – chci, aby to fungovalo. Aby to mělo dopad, výsledky a smysl. A právě u facebookových příspěvků často vidím pravý opak. Tolik času a energie vložené do psaní… a výsledek? Skoro žádná reakce. Žádné srdíčko, žádný komentář. A tak si říkám – proč to dělat? A hlavně: jak to dělat jinak?
 
 

Proč je váš Facebook marketing často neefektivní

 
 
Základní problém je, že se často zaměřujeme víc na sebe než na publikum. A přitom… sociální sítě jsou o vztazích. Jsou sociální – o vzájemnosti, naslouchání, dialogu. Představte si reálnou situaci: někdo si stoupne doprostřed místnosti a začne volat: „Koukej na mě! Naslouchej mi! Reaguj na mě!“ Co uděláme? Pravděpodobně se stáhneme. A přesně to se děje i na sítích.
 
 

Jak psát příspěvky, které zaujmou

 
 
Pište, co je pro čtenáře opravdu přínosné
Pište pro režim tramvaj – stručně, srozumitelně, živě
Pište tak, aby na to šlo reagovat – pište pozvánku k rozhovoru, ne přednášku
 
 

3 otázky, které si položte před zveřejněním

 
 

  1. Proč by na tohle měl někdo reagovat?
  2. Jakou konkrétní reakci chci?
  3. Na co reaguji já sama?

 
 

Rozumíte svým číslům na Facebooku?

 
 
Facebook vám říká hodně. Jen to musíte umět číst.

Dosah = kolik unikátních lidí váš příspěvek vidělo
Zájem = kolik z nich na něj zareagovalo (like, komentář, sdílení)

Příklady:

Vysoký dosah + nízký zájem = lidé to vidí, ale nebaví je to
Nízký dosah + vysoký zájem = skvělý obsah, který FB chce šířit víc
Vysoký dosah + vysoký zájem = virální pecka – bravo!
 
 

Chcete zpětnou vazbu na svůj příspěvek?

 
 
Pokud jste v mé facebookové skupině, ráda se podívám na konkrétní příspěvek.

Jak na to?

  1. Otevřete svůj příspěvek ve skupině.
  2. Klikněte na čas publikace – tím získáte odkaz.
  3. Vložte odkaz do komentáře pod příspěvkem, kde to nabízím.

Na vágní popisy jako „něco jsem psala asi v únoru o tom, jak jsem spustila web“ reagovat nemohu. Děkuji za pochopení!
 
 

Shrnutí: Facebook je marketingový nástroj – používejme ho chytře

 
 
Efektivní marketing na Facebooku není o kvantu. Je o kvalitě. O tom, že víme, proč píšeme, pro koho píšeme a co chceme, aby to vyvolalo.

Když začnete přemýšlet jako čtenář a ne jen jako tvůrce, proměníš svůj Facebook v silný nástroj pro vztahy, důvěru i prodej.

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv