Jak rozpoznat své mentální bloky
Vezměte si papír a napište na něj svůj cíl. Pak se na chvíli zastavte a sepište si všechny důvody, proč to nejde. Nemusíte tím trávit dny – ty největší bloky se vynoří hned. Zaškrtněte si ten opravdový (ten, o kterém sama víte, že je největší a že ho neumíte vyřešit). A na něm začněte pracovat. Je to v hlavě. Opravdu. Přijměte to a zkuste najít cestu, jak se s tím poprat. I když víte, že „je to v hlavě“, pracovat s tím musíte stejně, jako by to byla realita.
Občas se stane, že problém je skutečně reálný. To je tehdy, když je služba nebo produkt nekvalitní nebo o něj prostě nikdo nestojí. I to jde většinou řešit – často je chyba v prezentaci. Pokud o vaší práci nikdo neví, odpovědí je marketing.
Jak odstranit mentální bloky
Jakmile si přiznáte, že problém je u vás a ne ve světě, máte napůl vyhráno. Tady je řešení:
1) Mentální práce
Známé téma: pracujte se svou myslí, abyste odstranily toxický odpad. Je jedno, jakou metodu zvolíte – hlavní je, aby fungovala. Na začátek doporučuji silnější „zákrok“ s cizí pomocí a pak metodu, kterou zvládnete sama, klidně každý den a ideálně zdarma. Může to být modlitba, rituál, magie, kineziologie, konstelace… Je to jedno. Důležité je nenechat svou mysl, aby ničila váš život. Já osobně používám Ho´oponopono – měkkou pozitivní techniku, kterou opravdu nelze nic zkazit.
Smyslem mentální práce je odstranit strach a nefunkční vzorce. Ale samo o sobě to nestačí. Práce s myslí odstraní bariéru – ale pak musíte vykročit! Proto většina lidí, kteří dělají jen duchovní práci, ve skutečnosti kvalitu života nezlepší. Odstraní bariéru – ale zůstanou stát s pocitem, že udělali dost.
2) Reálná práce
A jsme zpět u marketingu. Pokud věříte, že váš produkt nebo služba jsou dobré, ale nedostává se jim uznání, marketing je klíč. Marketing je most mezi světem myšlenek a realitou. Jak to funguje? Odstraníte strach (viz výše) a začnete dělat změny. Měníte energii, slova, barvy, přístup ke klientům, cenu. Vše se nejdřív objeví na webu – a pak v reálu.
Příklad z praxe
- odstraníte mentální blok
- zvýšíte pocit sebehodnoty
- upravíte web, přepíšete texty, pořídíte profi fotky, vytvoříte (nebo konečně nastavíte) marketingovou strategii
- změníte cenu
- oznámete změnu na sítích a všude, kde se prezentujete (ještě pořád to není realita – není se čeho bát!)
- přijde zákazník a zaplatí vyšší cenu
Příliš jednoduché?
Na jednu stranu ano. Na druhou – mentální práce vyžaduje vytrvalost. Úpravy marketingu a webu zase odbornost. Ale výsledek za to stojí.
Jak by dnes vypadal váš první krok, kdybyste si dovolila odstranit i ten největší mentální blok?


