Jak upravit osobní Facebook profil, když začínáte podnikat

autor: | 4. 5. 2025 | Facebook, Online marketing

Pokud jste žena středního věku, která se rozhodla začít podnikat, a zároveň využíváte Facebook (i třeba jen pasivně), je velmi pravděpodobné, že váš osobní profil bude prvním místem, kam se potenciální klienti podívají.

Vaším cílem jako podnikatelky je, aby se lidé o vaši práci zajímali, navštívili váš profil, webové stránky a případně se stali vašimi klienty. Pokud váš profil nebudí důvěru nebo nepůsobí profesionálně, můžete přicházet o příležitosti.
1. Použijte skutečné jméno

Vaše jméno je součástí vaší značky. Používejte své skutečné jméno, které lidé znají a pod kterým vás mohou vyhledat. Zdrobněliny nebo přezdívky používejte pouze po pečlivém zvážení, zda podporují vaši profesionální image.
2. Profilová fotografie

Profilová fotografie by měla zobrazovat vaši tvář. Vyhněte se fotografiím dětí, domácích mazlíčků nebo partnerů. Pamatujte, že na mobilních zařízeních je profilová fotka malá, proto zvolte obrázek s dobrým kontrastem a jasným zobrazením vaší tváře.
3. Úvodní fotografie (baner)

Úvodní fotografie by měla odrážet vaši profesní činnost. Vyhněte se obecným obrázkům jako je nebe, koťata nebo amatérské fotografie z rodinných oslav. Místo toho použijte obrázek, který jasně komunikuje, čím se zabýváte.
4. Vyplňte informace v sekci BIO

Sekce BIO je ideálním místem pro stručné představení vaší profesní činnosti. Uveďte zde odkaz na vaše webové stránky nebo jiné relevantní informace, které mohou návštěvníky zaujmout a přivést je k vašim službám.
5. Vytvářejte obsah podporující váš byznys

Sdílejte příspěvky, které reflektují vaši profesní činnost a budují důvěru. Nemusíte publikovat denně nebo psát dlouhé odborné články. Důležité je, aby návštěvník vašeho profilu rychle pochopil, čím se zabýváte a jaký je váš přístup.
Praktické příklady:

Správa Facebook skupiny: Jako byznys mentorka spravuji Facebook skupinu pro podnikatelky s více než 5 400 členkami. Každý týden zamítám přibližně 10 žádostí o vstup kvůli nedůvěryhodně působícím profilům.

Vliv AI na vnímání profilu: V době umělé inteligence může potenciální klient snadno získat shrnutí vašeho profilu pomocí jednoduchého příkazu. Zamyslete se, jak by AI popsala váš profil a jaký dojem by to zanechalo.

Analýza profilu: Před spoluprací si lidé často dělají průzkum. Pokud váš profil obsahuje přezdívky, fotografie koček a převážně sdílený obsah bez vlastní přidané hodnoty, může to negativně ovlivnit jejich rozhodnutí.

Pamatujte, že váš osobní Facebook profil je často prvním kontaktním bodem s potenciálními klienty. Ujistěte se, že prezentuje vás a vaše podnikání v tom nejlepším světle.

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv