Kongres ženského podnikání – zpětné vyhodnocení účasti

autor: | 28. 3. 2022 | Online marketing

Kongres ženského podnikání organizuje zkušená mentorka ženského podnikání Lucie Harnošová, které tímto ještě jednou děkuji za pozvání. Některé z vás se účastní jako řečníci různých kongresů/konferencí/summitů. Proč se účastnit? Nebo neúčastnit? Kolik to zabere času? Podle čeho se rozhodovat? V dnešním textu shrnu své zkušenosti.

 

Jak vlastně fungují online konference

 

Princip je v zásadě velmi chytrý. Zkušená podnikatelka, která má dobré jméno v oboru, dostatečně velkou databázi a dobré kontakty v oboru, tuto akci vyhlásí. Vybere téma, osloví kolegyně, natočí rozhovory, zajistí a zaplatí propagaci, stará se o celý hladký průběh konference. Respektive její tým se stará, ona organizuje, platí, natáčí hovory. Také založí skupinu, komunikuje s přednášejícími i sledujícími. Fakt hodně práce. To je její vklad. Proč to dělá? Konference je magnet na kontakty. A zároveň skvělá příležitost, jak potvrdit svou pozici leadera v daném oboru. Na podobné akce obvykle poměrně brzy navazuje prodejní kampaň organizátorky.

 

Podle čeho se vybírají účastníci konference?

 

Pokud má organizátorka dostatek zkušeností, bude vybírat podle tří kritérií:

1) Jak je daná žena známá – tedy kolik lidí může přilákat na konferenci prostě tím, že má známou tvář.

2) Jak velkou a relevantní má komunitu – každá z mluvčích na konferenci do akce vkládá svou databázi kontaktů. Znamená to, že je její povinností (většinou nepsanou), konferenci prezentovat své skupině, upozornit na ni mailem (ideálně několikrát), prezentovat ji ve své skupině. Díky tomu se dosáhne onoho velkého přínosu konference. Propaguje se nejen placenou formou, ale i v komunitách přednášejících.

3) Nakolik je účastnice ochotná se zapojit do propagace konference – já sama toto vnímám opravdu jako velký závazek vůči organizátorce, takže její Kongres ženského podnikání propaguji zhruba stejně intenzivně, jako bych propagovala svou vlastní akci. Z toho důvodu se účastním maximálně dvou podobných akcí ročně, které si pečlivě vybírám. Na měsíc březen jsem byla pozvána na 4 podobné. Není reálně možné, že bych kvalitně podpořila propagaci všech čtyřech.

 

Podle čeho si vybírám, jaký kongres/konferenci/summit si vyberu?

 

Na březen jsem odmítla 3 pozvánky k účastni na konferncích, přijala jsem pouze tu od Lucie Harnošové. Proč? K této otázce jsem schválně udělala anketu ve své podnikatelské skupině. Zajímalo mě, jak to vnímají mé klientky.

1) Lucie Harnošová pracuje s pro mne relevantním publikem – 99 hlasů – toto je 100% pravda. K čemu by mi bylo, kdybych přednášela lidem, kteří se v budoucnosti nikdy nestanou mou klientelou? Tímto by se pro mne celá účast na konferenci proměnila z chytrého marketingového kroku na prosté pucování si ega.

2) Lucie měla nesrovnatelně větší rozpočet na propagaci – 13 hlasů – pro mne argument číslo dvě. Tady platí prostá matematika. Čím větší rozpočet na propagaci, tím více účastníků. Čím více účastníků, tím více lidí si vybere zrovna můj příspěvek. A čím více lidí si mne poslechne, tím více lidí mám šanci zaujmout, tím více potenciálních klientek vstoupí do mé skupiny a tím více peněz v budoucnosti vydělám. Bohužel to platí i obráceně.

3) S Lucčiným kongresem jsem měla předchozí pozitivní zkušenost – 37 hlasů – to je pravda, ale výše zmíněné dva body jsou důležitější.

4) Je mi sympatická Lucčina práce – 5 hlasů – také pravda, ale to platí i u ostatních, které mě pozvaly.

5) Lucie je kámoška – 1 hlas – s Lucií se znám pouze pracovně a z onlinu. Jestli je nebo není kámoška při mém rozhodování nehrálo absolutně žádnou roli.

 

Jaký konkrétně pro mne měla účast na kongresu přínos

 

1) Nárůst počtu členů ve skupinědo mé podnikatelské skupiny během 24 hodin, po které byl přístupný můj příspěvek, vstoupilo 140 nových žen (v uplynulém roce to bylo 70). Podle reakcí a profilů přesně mé ideální klientky na počátku své podnikatelské cesty. Běžně přichází asi 100 nových členek měsíčně.

2) Počet návštěv na stránkách – v první den jsem měla 1 200 zobrazení, druhý den 490. Běžný průměr je do stovky (pokud nemám běžící propagaci nebo prodejní kampaň).

3) Dlouhodobý dopad – v této fázi nemůžu říct, protože s klientkami pracuji dlouhodobě. Ale bude to velmi slušné ;) Část z takto nově získaných kontaktů si na podzim koupí 21, následně v únoru Magický skok v byznysu. Potom během roku ještě konzultaci, Minimalistický byznysčlenství v katalogu. A z některých se stanou mé věrné klientky, které budou objednávat opakovaně konzultace, katalog i Magický skok.

 

Jaké jsou mé další kroky

 

Můj dříve používaný postup při budování komunity byl: FB reklama -> magnet na kontakty -> pozvánka do mé FB skupiny pro podnikatelky.

V roce 2022 jsem se rozhodla FB reklamu nepoužívat a komunitu rozrůstat organicky (viz Minimalistický byznys). Takže to je: Kongres ženského podnikání -> 140 nových členek ve skupině -> s menším časovým odstupem ve skupině zveřejním svůj magnet na kontakty (na můj magnet Jaký jste podnikatelský typ – ve fantasy stylu – ženy většinou velice pozitivně reagují a výsledky svého testu komunikují jak v mé skupině, tak na svých osobních profilech).

 

Kdy začnu takto získaným kontaktům skutečně něco prodávat?

 

Toto je velice snadné. Březen – září fáze budování důvěry. V říjnu poběží můj online program Minimalistický byznys (na toto téma byl můj příspěvek na konferenci), následující měsíc 21denní program pro začínající podnikatelky a plynule navazuje Magický skok v únoru 2023. Na podzim již tyto nově získané členky skupiny budou plně aklimatizované a připravené na koupi mých programů. Těším se na ně.

 

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv