Jak má vypadat dobrá reference
Ideální reference by měla být krátká – stačí zhruba dvě řádky. Důležité je, aby byla podepsaná celým jménem a ideálně doplněná o zaměstnání nebo místo bydliště klienta.
Nejúčinnější je připojit k referenci fotku referujícího. Vytváří to důvěru a zvyšuje pravděpodobnost, že si vás potenciální klient vybere.
Kolik referencí umístit na web
Na stránky je dobré dát přibližně pět referencí – ty by měly zastupovat co nejširší spektrum vašich klientů. Například sportovec, důchodkyně po operaci, maminka na mateřské, starší montážní dělník, matka s miminkem. Pokud nabízíte různé služby (třeba konzultace, webdesign, marketing, správu webu), dejte sem reference od uživatelů všech těchto služeb.
Reference udržujte aktuální
Reference je dobré pravidelně obnovovat a na webu nechávat ty nejaktuálnější. Pokud se rozhodnete přestat nabízet nějakou službu, odstraňte z webu i reference, které na tuto službu odkazují.
Máte-li referencí víc, můžete z nich udělat samostatnou stránku s názvem „Více referencí“. Ale pět dobře zvolených referencí na hlavní stránce nebo u konkrétních služeb úplně stačí.
Kde reference použít
Pokud máte na webu detailní popis jednotlivých služeb, je dobré umístit konkrétní reference přímo k popisu dané služby.
Reference určitě publikujte i na svém Facebook profilu – není to chlubení, ale ten nejúčinnější marketingový krok, který můžete udělat.
Nejúčinnější ze všeho je ale video reference – pokud ji klient natočí, máte vyhráno.
Jakou jednu konkrétní referenci dnes získáte, abyste ji mohli co nejdřív umístit na svůj web?


