Vyberte stránku

Tuto radu do vás společně s kolegyněmi meldujeme furt a furt a furt. Takový marketingový evergreen. Úplně v každém svém programu s klientkami toto řeším. A přesto je stále spousta podnikatelek (spíše začínajících), které tuto radu ignorují. Anebo si vymyslí spoustu argumentů, proč se tím neřídit.

 

Proč je zrovna tato rada nejužitečnější?

 

1) Marketing zcela a úplně zadarmo.

2) Minimální časová investice.

2) Pokud se touto radou budete řídit, bude mít jednoznačně pozitivní dopad na váš byznys.

3) Když se radou řídit nebudete, dopad bude jednoznačně negativní.

 

Jaká že je to rada?

 

„Pečlivě si vyplňte podnikatelské informace na svém osobním FB profilu“

 

Jak to vlastně funguje?

 

Tohle je velice jednoduché. Pokud jenom trochu chápete fungování lidí na FB, bude vám to hned jasné.

1) Jste jakkoli aktivní na FB. V placeném programu, v podnikatelské skupině, v jakékoli jiné skupině, v komentářích přátel.

2) Váš komentář vzbudí zájem.

3) Lidi jsou tvorové zvědaví. Takže chtějí zjistit, kdo že to komentoval.

4) Přímo u toho komentáře kliknou na vaše jméno, čímž se dostanou na váš osobní profil. Tedy ne na web. Ne do jakéhokoli katalogu. Ne na váš účet na Insta nebo LinkedIn. Na osobní FB profil.

5) A tam se velmi rychle rozhlédnou. Máte dvě vteřiny. První dojem. Ve kterém je buď přesvědčíte, že jste podnikatelka v konkrétním oboru. A dostanete je na svůj web (nebo do skupiny), kde s nimi dál pracujete. Nebo je nepřesvědčíte.

6) Abyste je přesvědčila, stačí fakt hodně málo. Něco rozumného do baneru. V informacích a pod jménem odkaz na web. Obsah zdi, který není úplně totálně mimo mísu (tedy aktivně neodrazuje).

 

A konkrétní příklad

 

Před časem jsem měla přednášku na Kongresu ženského podnikání. O výsledcích jsem psala v předchozím článku – 140 nových žen ve skupině a 1 700 zobrazení webu. Kdybych tohoto výsledku chtěla dosáhnout pomocí placené propagace, byla by to slušná sumička. Na Kongresu byl zveřejněn náš medailonek se jménem, fotkou a krátkým textem uvádějícím téma. Žádný odkaz na web ani na FB skupinu. Jak jsem toho tedy dosáhla? Pomocí informací na mém osobním FB profilu.

1) V den konference jsem mohla být aktivní ve FB skupině ke Kongresu. Což jsem samozřejmě byla.

2) U mých komentářů se zobrazoval odkaz na můj osobní FB profil (jméno u komentářů).

3) Kdokoli byl zvědavý, klikl.

4) A já byla samozřejmě připravená.

 

 

Mám vyplněný odkaz na web + stručně, co je obsahem mé práce.

Můj baner vyzývá k přechodu do mé podnikatelské FB skupiny. Na baneru je fejkové „tlačítko“. Toto je pouze namalovaná součást obrázku, není aktivní. Ale – kdekoli se na baner klikne, objeví se „informace o obrázku“, ve které já zvu do mé FB skupiny. Plus je tam samozřejmě odkaz.

A jelikož jsem v tyto dny čekala přílis zájemců z Kongresu, hned jako první příspěvek nahoru jsem publikovala pozvánku a odkaz na skupinu.

Geniálně jednoduché, že? A přitom je tolik podnikatelek, které hrubě podceňují sílu osobního FB profilu. Zvláště jste-li začátečnice a nemáte rozpočet na reklamu, využívejte tuto cestu.

Marketingové využití osobního FB profilu samozřejmě není jenom o těchto třech bodech. Pokud chcete využít svůj FB profil na maximum, doporučuji online kurz zkušené markeťačky s velmi praktickým přístupem – Veroniky Hronkové.