Pro koho vlastně děláte?

autor: | 20. 8. 2018 | Online marketing, Podnikání žen

Otázka v názvu je tak trochu chyták ;) Správné odpovědi jsou totiž dvě a to zcela rozdílné

 

Správná odpověď č. 1 – PRO SEBE

 

Věřím, že teď část z vás mávla rukou, že to je snad jasný. Z podnikání mají jít peníze. Druhé části zřejmě zaskočilo. Je s podivem, kolik podnikatelek po řadě let v byznysu nemá stabilní příjem, strategii, úspory, vlastně neví, co se s penězi v jejich firmě děje.

Pracují, snaží se uspokojit své klienty, nikdy si nenajdou čas chytnout kalkulačku a na své podnikání se podívat z hlediska peněz. Pokud ten okamžik nastal teď, buďte k sobě upřímná. Započítejte všechny investice (ano, i ten domek po rodičích, ve kterém máte kavárnu). A taky všechen čas, který podnikání věnujete (ano, i dělání webu, i diskuse s pojišťovnou i hodiny na internetu, kdy řešíte rezervační systém). Pokud jezdíte na školení nebo si kupujete online kurzy či knížky, tak i to. Mně osobně teprve nedávno došlo, že kdybych byla zaměstnanec, tak by mi mé kurzy platil zaměstnavatel + bych dostávala zaplaceno za dobu, kdy jsem na školení.

 

Správná odpověď č. 2 – PRO SVÉHO ICA

 

ICA znamená ideal customer avatar. V češtině se používá termín persona. Mělo by jít o co nejpřesnější popis vašeho potenciálního klienta. Tedy věk, povolání, sociální zázemí, koníčky. Podle persony potom nastavujete tonalitu své komunikace a celkově marketing firmy. To zní dost nudně, že?

ICA (jak to já chápu) má daleko širší význam. Magický. Pro konzultantky, koučky, fyzioterapetky, masérky… tedy ženy, které mají své podnikání postaveno na své osobě, je ICA vhodnější. Důležité je slovo IDEÁLNÍ. Pro vytvoření svého ICA si vytvořte ideální prostředí. Nejlépe když rodina spí. Dejte si čaj (nebo cokoli), zapalte svíčku, hoďte se do pohody. Otevřete svou mysl a dovolte jí vytvořit vašeho ideálního zákazníka. Takového, se kterým se vám bude krásně pracovat. Vaše energie se spojí a dosáhnete výborných výsledků. A co nejpřesněji ho popište.

K čemu to potom bude?

  • Pokud narazíte na svého ICA, tak ho poznáte. A nenecháte odejít.
  • Když vaši práci poptá někdo, kdo je vašemu ICA na míle vzálený, tu práci neberte. Nemusíte. Stejně to bude jenom stres.
  • Až budete dělat web, tak si svého ICA představíte v konkrétních situacích. Jak se o vás dozví? Jak zareaguje? Bude si web prohlížet na telefonu? Co ho bude zajímat? Co ho přesvědčí?
  • Můžete ho přesně oslovit reklamou. Například reklamu na FB můžete díky svému ICA mnohem úžeji zamířit. Tím zvýšíte pravděpodobnost, že oslovíte ty správné lidi a zároveň nebudete své peníze nesmyslně rozhazovat na všechny strany.
  • Pokud se zabýváte nějakou formou práce s energií (magií, objednáváním z Vesmíru, kouzlem přitažlivosti…), můžete si udělat rituál na přitažení ideálních zákazníků do svého života.

 

Co ICA a mentální bloky?

Mentální bloky jsou různá přesvědčení, která jste převzala z rodiny nebo svého okolí, a kterými si účinně blokujete příjmy. Dobrý příkladem je např. „ale když zdražím, tak pro moje klienty budu příliš drahá a nebudou na mě mít“. Když si tvoříte svého ICA, definujte mu takové vlastnosti, které podobná přesvědčení vyvracejí. Třeba „má ideální klientka má dostatek finančních prostředků, je připravena investovat do práce se mnou, a naše vzájemná spolupráce bude pro obě strany přínosná“.

 

Jaká je moje ICA? 

O mé ICA se mi nedávno zdál sen. Koučka z Prahy, asi 38 let, milá, usměvavá. Už má několik let praxe, ale teď to chce vážně posunout na vyšší level. Její klienti ji milují, ale ona se začíná cítit vyčerpaná. Cítí, že vznikla energetická a finanční nerovnováha mezi jí a jejími klienty. Je matkou tří dětí (tohle je vtipné, všechny mé klientky mají tři děti). Má zastaralý web a tak lehce tuší něco o online marketingu (minimálně to, že na západě mají koučky díky onlinu velmi slušné příjmy), ale nechce se do toho pouštět sama. Je připravena do toho velkého kroku investovat několik desítek tisíc. Očekává rychlý postup.

Pokud jste Vy žena z mého snu, tak mi zavolejte 775 766 210.

Ostatním přeji příchod deště. A napište mi o svých ICA.

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv