Proč by měly virtuální asistentky specializovat své služby?

autor: | 22. 7. 2020 | Online marketing

Nějak mě posedlo téma virtuální asistence a nechce se pustit, takže jedeme dál. Samozřejmě si z toho můžete převzít něco praktického i do jiných oborů.

Co na VA jako markeťačka nechápu je „umíme a děláme všechno a je toho tolik, že není možné to vše vypsat“.

Ve všech ostatních oborech platí, že SPECIALIZACE JE ZLATO. Čím užší máte cílovku, čím specializovanější je vaše služba, tím vyšší má pro lidi hodnotu. Specializace vám zároveň umožní učit se jen úzký záběr věcí, být v tom dobrá, opravdu chápat potřeby klientů.

Nějak se mi nezdá, že by to u VA mělo být jinak.

 

Takže jaký je můj markeťácký přístup?

 

1. Administrativa

To je jasné, VA se většinou najímají na vyřizování korespondence, organizování všeho možného, shánění informací, udržování systému.

Takže já tam vidím PEČLIVOST, SYSTEMATIČNOST, RYCHLOST, SCHOPNOST SAMOSTATNĚ VYHODNOTIT PRIORITY + samozřejmě schopnost ovládat takové ty základní věci jako Word, Excel, publikace do WordPressu, Trello…

Jenže tohle všechno jsou běžné dovednosti, jejichž ovládnutím na nikoho dojem neuděláte. Delegují se, ne protože by je lidi neuměli, ale protože je nebaví. Což je problém, protože tím se dostávají na nižší cenu. Vysokou hodnotu mají odborné znalosti.

Ale potom tady máme druhou část, kterou VA z nějakého vtipného důvodu opomíjejí.

 

2. Odbornost

Jsem si jistá, že každá VA má nějaké odborné znalosti a dovednosti, které by mohla prodat. Dám příklady:

Zdravotní sestra => zjistila, že jí práce v nemocnici z mnoha důvodů nevyhovuje, ale našla se v administrativní činnosti. Stane se VA. Ideální VA pro lékaře, fyzioterapeuty, léčitele.

Projektová manažerka => 20 let praxe dělání projektů v neziskovce. Málo peněz. Ideální VA pro dotační specialistku.

Vystudovaná češtinářka na mateřské => ideální VA pro mne! Já si mimochodem Báru najala ne jako VA, ale jako korektorku. A to je klíčová dovednost. VA neschopná dělat korektury pro mne nemá hodnotu. Což mi tedy došlo až zpětně.

 

A teď úkol pro vás

Jakou odbornost byste uvítaly u svých asistentek? Jaké informace byste hledaly v jejich profilu? Co by bylo tou klíčovou informací, která by vás přesvědčila, že právě ona je ta pravá?

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv