RBT 008 – Jak neprokazovat svou kvalifikaci
Zveřejňováním certifikátů za absolvování krátkodobých kurzů. Říkáte tím, že jste absolutní amatér v daném oboru. Absolvování 14denního online programu interiérového designu vážně neznamená, že jste kvalifikovaná designérka. Průběžné vzdělávání je fajn, ale rozhodně bych na absolvování těchto kurzů nestavěla marketing.
RBT 007 – SEO fotek
Asi jste si všimly, že můžete googlit i mezi fotkami. Je to překvapivě silný SEO nástroj, který není radno podceňovat. Aby Google dokázal vyhledat vaše fotky na základě zadaných slov, musíte je mít chytře pojmenované. Úplně stačí, když máte smysluplně pojmenované soubory s fotkami. Kde to můžete jako podnikatelky nejlépe využít?
U vlastních brandových fotek (např. v katalogu) může být soubor pojmenovaný: „jana_svobodová_marketing_online_mindset“.
Anebo u referencí, pokud stejně jako já používáte formu fotografie z Facebooku (velmi dobrá a autentická varianta): „magický_skok_reference_lucie_harnošová“
RBT 006 – Texty na webu
Stručně.
Fakt.
Hodně stručně.
Většina lidí není ochotna a schopna věnovat svůj cenný čas čtení dlouhých textů na internetu. Pokud přijdou na vaši stránku, chtějí rychle zjistit, co jste zač. Když se jim to během velmi krátké chvíle nepodaří, odejdou. Smůla.
Dnes pro vás mám úkol:
Přejděte na hlavní stranu vašeho webu a přečtěte si text. Šlo to? Vydržely jste až do konce? Opravdu jste to celé přečetly? A jste schopné říct, co majitelka webu (aka vy) vlastně dělá?
RBT 005 – Online a velikost fotek
Dotaz: Kolik centimetrů má mít fotka na web?
V centimetrech si zadáváte TISK fotografie na papír. V digitální podobě se užívají pixely (počty bodů – zkratka px). Čím více pixelů má fotografie, tím je ostřejší. Profesionální fotograf vám dodá fotografie v tiskové kvalitě (velice ostré), tedy opravdu velký soubor. Tak velký soubor je problém zaslat mailem, a pokud si takové fotky budete nahrávat na svůj web, zpomalíte si jeho načítání a budete muset komprimovat a platit dražší hosting.
Proto je více než dobré dodržovat předem definované ideální rozměry. Tyto rozměry si jednoduše vygooglíte. Platí to pro WooCommerce, webové editory, sociální sítě…
Např. velikosti fotek pro editor Divi jsou definované takto (a nemá smysl nahrávat na web větší):
https://www.elegantthemes.com/blog/divi-resources/the-ultimate-guide-to-using-images-within-divi
RBT 004 – Kreativní práce s pravdou v marketingu
Dotaz: Začínám podnikat, chci to doopravdy rozjet, ale ještě pořád jsem normálně zaměstnaná. Mám do informací ve FB profilu na první místo napsat zaměstnání, nebo svoje podnikání?
Jak moc je pro vaše klienty relevantní informace, že chodíte někam do zaměstnání? Pokud nijak, tak tuto informaci vůbec nesdělujte.
Marketing není o tom, sdělovat celou životní pravdu. Do té nikomu nic není. Ale pravdivě komunikovat tu část vašeho života, která pro byznys relevantní je.
RBT 003 – Zpětná vazba od kamarádek/známých
RBT 002 – Proč bych se měla zbavit části trhu?
Moje práce pomůže VŠEM!!!
Vůbec nechápu, proč bych měla definovat ideálního klienta nebo se dobrovolně zbavovat možnosti prodat svou službu velkému množství lidí. Hodí se totiž pro velkou skupinu, která je složena z jedinců, kteří spolu nemají moc společného.
Marketingová nika je úzký segment trhu. Toto téma u začínajících podnikatelek vyvolává paniku a úzkost. Protože mají pocit, že se je markeťačky snaží připravit o úžasnou možnost PRODAT VŠEM.
Krutá pravda je, že nikdy neprodáte všem a rozhodně všichni nejsou vašimi klienty. Marketing je tím úspěšnější, čím přesněji se podaří najít ono protnutí „maximálně úzká nika“ a „vydělává mi to nejvíc peněz“.
Jde o to, že pokud se snažíte prodávat na příliš široký trh, nemáte možnost udělat specifický marketing, takže nikoho neoslovíte.
Konkrétní příklad: Specialistka na zdravou výživu
Kdo by mohl být jejím ideálním klientem? VŠICHNI!!! Všichni totiž jíme a všichni chceme být zdraví. Nice. Jenže s tímto přístupem její marketing bude připomínat šedobéžový vyplivnutý žvanec, kterým rozhodně nikoho neosloví.
Jak to udělat lépe? SPECIALIZOVAT SE. Třeba na
1) ženy po 50,
2) starší cukrovkáře,
3) ženy s poruchou štítné žlázy,
4) mladé muže kolem 30,
5) hubnutí po těhotenství.
Teď už to začíná trochu dávat smysl, že? Představte si pro každou z těchto skupin jednoho člověka. Vypadá jinak, vnímá se jinak, nakupuje jinak, oslovíte ho jinými slovy, jinou fotkou. I když jim ve finále budete radit víceméně to samé, marketing bude naprosto odlišný.
Dává to smysl?
Jak uchopit svého ideálního klienta?
RBT 001 – Je možno mít marketing bez pocitu MUSÍM?
Prostě jenom radostně plynout a prodávat.
JanaS. – Takhle – existuje marketingová strategie, která vám bude nejvíce sedět. K té se doberete časem. Prostě budete zkoušet různé věci, něco fungovat bude, v něčem se nebudete cítit.
Ale – já za sebou mám už docela hodně prodejních kampaní. A při každé prodejní kampani jsou fáze, kdy se vám NECHCE prodávat. Nechcete poslat další mail, nechcete otravovat dalším příspěvkem, nechcete to tlačit. Některé kampaně budou v této energii skoro celé.
To máte jako rodičovství. Je možné být rodičem a nemít v životě žádná MUSÍM?