Ultimátní návod na zvládnutí rodiny a podnikání

autor: | 6. 8. 2019 | Podnikání žen

Po několika letech vlastního podnikání, konzultování podnikatelek ve službách (obvykle souběžně matek malých dětí) a vedení aktivní FB skupiny, kde se podobné téma pravidelně řeší, jsem sepsala několik zásadních bodů. Pokud je všechny splníte, je pravděpodobné, že vám bude harmonicky fungovat byznys i rodina.

 

1) Pracujte v rozumnou a vhodnou dobu! Tedy ideálně pokud všichni spí nebo se na vás zrovna nedívají.

2) Vydělávejte více, než velmi vytížený maník ze středního managementu. Do té doby bude vaše práce braná jako „šudlání na telefonu“. Je dost dobře možné, že i potom.

3) Vymyslete si nějaké vhodné krytí pro svou činnost. Prodej digitálních produktů nebo koučování po Skypu vaše okolí nebude vnímat jako „práci“, natož „poctivou práci“. Vedení e-shopu ještě docela berou.

4) Pokud náhodou vyděláváte více než manžel, tak mu to nepředhazujte. Vlastně to raději tajte. Jsem si jistá, že schopná žena dokáže do rodinného rozpočtu nasypat trojnásobek oficiálně komunikované částky, aniž by to komukoli přišlo divné.

5) Věnujte maximální pozornost vedení domácnosti. Jinak budete osočena, že si celý den jenom hrajete s telefonem a nic neděláte.

6) Při veškerých obchodních jednáních se tvařte smrtelně vážně, hažte kvanta odborných termínů a dělejte si zápisky. Hlavně se u toho moc nesmějte. Jinak to nebude bráno jako „práce“, ale flinkání se s kámoškama.

7) Pokud investujete do konzultací, vzdělávacích online programů, koučování, dokonce i knih… nemluvte o tom. To všechno jsou jednoznačně vyhozené peníze. Raději si kupte nějaké hadříky nebo kabelku.

 

Tak. Můžete začít přemýšlet, nakolik si dělám srandu.

 

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv