Cesta klienta k objednávce služeb

autor: | 21. 7. 2020 | Online marketing

Tedy jak konkrétně probíhá ten proces vedoucí k objednávce služby.

Intenzivně tady řešíme virtuální asistentky, některé z vás již VA zaměstnávají, některé o tom uvažujete do budoucna, jiné jste VA (nebo o tom uvažujete).

Beru to z pohledu kupujícího, tedy úspěšné podnikatelky, která chce delegovat a ví, proč by to měla dělat. Pro zjednodušení ji pojmenujeme Beáta.

 

Beáta bojuje s časem

 

Beátě je 41, má tři děti, jedno ještě hodně malé. Je koučka, má pár klientů, ale ještě to zdaleka nefrčí tak, jak by si představovala. Má spoustu nápadů, koupeno několik online programů, nějaké peníze na investice. Ale nemá čas. Protože děti, domácnost, karanténa, prázdniny… takže sice ví, jak by ideální smysluplné podnikání generující 100 000 Kč měsíčně mělo vypadat, ale nestíhá. K tomu je čím dál unavenější, čím dál víc bez energie. Nemá čas se dál vzdělávat, nemá čas se kvalitně připravit na práci s klienty. Její jiskra už jenom tak smutně poblikává.

Beáta je ve skupině online podnikatelek. Ve skupině se jí líbí, ale ta energie je na ni příliš rychlá. Takže spíš jenom pasivně sleduje a místo inspirace jí skupina přináší depresi a pochyby o vlastních schopnostech.

 

Cesta k objednání služby

 

V té skupině se mluví o virtuálních asistentkách. Beáta je příliš vyčerpaná, než aby to vzala na vědomí. Prostě nemá kapacitu.

Jenže to slovo se tam několikrát opakuje. Beáta bere na vědomí, že něco takového existuje. Zkusí vygooglit nějaké informace. Vyhodnotí, že na VA nemá peníze a vlastně ani neví, co by jí mohla delegovat.

Ve skupině je anketa, několik jejích známých píše, že VA mají. Beáta je tak trošku nahlodaná.

Dál nestíhá. Zapomene poslat fakturu, odpovědět na mail, publikaci článku odkládá už měsíc a někde ztratila heslo ke svému mailingu, což ji vlastně nijak nevadí, protože na to stejně nemá kapacitu.

Štve jí to. Protože je člověk. Ale k tomu je ještě navíc koučka, takže si u kafe položí otázku, co by se s tím dalo asi tak dělat. A objeví se myšlenka, že by se to přeci jenom mohlo vyřešit spoluprací s VA.

Do toho se ve skupině objeví nabídka VA, že by mohla pomoct. To Beátu zaujme, takže si proklikne na osobní profil dané VA. Jenže tam nic použitelného nenajde. Děcka, fotky z dovolené, nějaké citáty.

Jsou prázdniny, děcka, dovolená. Beáta se upíná na začátek školního roku, kdy i ten nejmladší půjde do školky. Vyhodnotí, že to bude řešit po prázdninách.

Postupně se utvrzuje v tom, že VA opravdu potřebuje.

Začne hledat informace. Jak delegovat, co delegovat, kolik to stojí.

Ve skupině se objeví profil VA z našeho katalogu. Beáta proklikne. Je to stejná žena, jejíž profil si před několika týdny prohlížela na FB. Jenže tady má kvalitní fotku, popis služeb, cenu a reference.

Jo!

Beáta už ví, kde bude VA hledat. V katalogu. Mezitím do katalogu přibývá několik dalších profilů v kategorii VA, takže Beáta koncem září (dřív se k tomu nedostane) opravdu navazuje spolupráci.

 

Co tím chci říct?

1) Ten proces trvá celé měsíce. Je třeba být trpělivá, připomínat se, být dlouhodobě vidět. Totéž se týká jiných služeb.
2) Dejte si do pořádku osobní FB profily.
3) Zřiďte si profil v katalogu.

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv