fbpx

Za uplynulý týden mě oslovilo několik žen, jestli bych jim pomohla s prodejem jejich digitálních produktů. Všem jsem poctivě vysvětlila, co se pro to musí udělat. Evidentně jsem všechny připravila o iluze. Takže jsem zabila svůj vcelku cenný pracovní čas a zároveň byla za padoucha. Můžete mi prosím říct, odkud všichni berou, že je to děsná brnkačka?

 

Co znamená prodej digitálních produktů?

 

Digitální produkty jsou třeba e-booky, online kurzy, tabulky, webináře. Jejich prodej bývá spojován s termínem “pasivní příjem” – někdy to bývá uváděno větičkou “jednou uděláš a potom už jenom šťastně sleduješ účet”. 

 

K čemu je vám digitální produkt?

 

Já to vnímám tak, že vydělávat si výhradně prodejem digitálních produktů je opravdu náročný záměr. Ale realizovatelný. Myslím, že většina online podnikatelů u nás na tento cíl nedosáhne. 

Ale – i když nemáte ambici živit se pouze prodejem digitálních produktů, má smysl o nich zapřemýšlet. Jak se snažíte vybudovat prodejní kanál pro prodej digiálních produktů, zároveň velmi výrazně posílíte svůj marketing. Takže vám v důsledku přijde více zakázek na normální práci, kterou děláte. Vyšší poptávka, vyšší cena. To je dobré. 

A z prodeje digitálních produktů můžete mít příjemný vedlejší příjem. Já bych si představovala stabilních 30 % ročních příjmů z tohoto prodeje. Přemýšlíte o tom? Takže trochu reality. 

 

Kdo by si to měl vážně rozmyslet

 

  1. Nic zvláštního neumíte, celý život vyplňujete jediný formulář někde na úřadě – o čem by to bylo?
  2. Nemáte web, nebo vám na něj chodí 15 lidí měsíčně – komu byste to prodali?
  3. Nemáte čas – vytvořit ten digitální produkt a souběžně prodejní kanál je náročné.
  4. Pracujete v nějakém minoritním oboru – spočítejte si, kolik těch produktů musíte reálně prodat, aby se vám vrátil čas vynaložený na jejich realizaci.
  5. Nemáte navíc žádné peníze – bez placené reklamy se nehnete.
  6. Odmítáte fungovat na sociálních sítích – opět, komu to chcete prodat? Kdo se o vašem dílku dozví?

 

Osobní zkušenost z prodeje

 

Ač jsem markeťačka, léta jsem fungovala poměrně slušně ve stylu “kovářova kobyla”. Měla jsem vcelku dost zakázek, které přišly od známých a od náhodných zdrojů. Jenže potom jsem se rozhodla specializovat na podnikatelky ve službách. A opustit marketing pro e-shopy. Zároveň jsem velmi intenzivně sledovala marketingové trendy v zahraničí a u podnikatelek ve službách jednoznačně frčí… hádáte správně… prodeje digitálních produktů. Souběžně s jejich prací, koučováním, pořádáním konferencí, psaním knih… říkala jsem si, super práce. Ale abych mohla nějakou práci nabízet, musím to mít otestováno. 

 

Duben 2018 – začínám budovat svou e-mailovou databázi, čistím obsah svého blogu a začínám pravidelněji přispívat (do databáze se mi kromě mých známých na počátku hlásí jeden člověk týdně). Takže jsem na pěkných 40 kontaktech.

Květen 2018 – píšu první e-book zdarma, má asi 8 stránek a jsou to rady pro fyzioterapeutky, tak si vylepšit podnikání (několik mých klientek v té době byly fyzioterapeutky). Náklady na propagaci byly vysoké, kontaktů přibylo málo, reakce fyzioterapeutek pozitivní.

Červen 2018 – píšu prográmek zdarma – “Online podnikání pro zkušené dámy” – opět odezva nic moc. 

Červenec – Září 2018 – zcela nesmyslná odbočka, ve spolupráci s programátorem zakládáme firmu na zpracování feedů (databází pro přenosy dat mezi e-shopy); můj vlastní projekt stojí

Říjen 2018 – náhlá inspirace, píšu 10denní prográmek o tom, jak Zvládnout 4 děti, život na samotě, podnikání a ještě se dostat na Island. Nijak zvlášť jsem to nepromýšlela, ale má super konverzce. Náklady na získání jednoho kontaktu z FB propagace dostávám před vánocemi na 9 Kč, po vánocích na 6,7 Kč. Napsání tohoto prográmku mi zabralo 32 hodin čistého času (tedy nepracuji pro klienty, takže nemám peníze) + jsem od té doby utratila 9t na FB propagaci.

Prosinec 2018 – založila jsem FB skupinu pro podnikatelky ve službách, v posledním dni tohoto prográmku ženy zvu do této skupiny. Skupina je velice aktivní a utěšeně se rozrůstá. 

Leden 2019 – na vlastní web si instaluji WooCommerce a nabízím k prodeji svůj první digitální produkt – 21denní transformační program pro podnikatelky. Okamžitě se prodají první tři. Cena je 490 Kč včetně DPH. Začínám to psát. Ano, chápete mě správně. Během ledna dopisuji celý program. Faktury vypisuji ručně, kontakty do programu zadávám také ručně.

Únor 2019 – zřídím platební bránu pro prodej svého kurzu. Automatizace prodeje budu řešit až se prodá minimálně 20 kusů. Do projektu jsem sypala čas a peníze v době jeho zrodu, teď to musí dokázat svou životaschopnost. Pokud to nedokážu prodat, nebudu do toho dál investovat.

 

O čem bude váš první digitální produkt?

 

Doufám, že jsem vás definitivně neodradila. Nebo třeba ano a ušetřila vám čas a peníze. Zcela sobecky věřím, že od teď se mi budou ozývat pouze klientky ukotvené v realitě. Protože aby práce měla skutečný hmotný výsledek, musí mít pevné základy. 

Nestíháte?

 

 

 

Přihlašte se do mého online prográmku pro nestihající podnikatelky.

Aneb "Jak zvládnout 4 děti, bydlení na samotě, podnikání, Island". 

Program je 10denní, zcela zdarma.

You have Successfully Subscribed!