Podnikání – aby to fakt vydělávalo ;)

autor: | 21. 4. 2018 | Podnikání žen

Možná jste na tom podobně jako já. Osobnostním složením naprosto nepoužitelná na pozici zaměstnance. Ale dny je dobré něčím naplnit, takže zbývají varianty: další a další VŠ (živí vás rodiče), žena v domácnosti (živí vás manžel), bezdomovec (živí vás ulice), podnikatelka (živíte se sama).

 

Varianta podnikatelka

 

Varianta vybrána, takže co dál? V čem podnikat? Vlastně se nabízejí dvě možnosti

  1. Půjdete do sebe – prozkoumáte své koníčky, dětství, tužby, sny, talenty – možná navštívíte pár koučů, přečtete nějaké ty seberozvojové knížky, proberete to s kamarádkama. Doberete se toho, CO dělat. Jupíííí. Smysl života nalezen! Oběháte úřady, uděláte web a nabídnete svou práci světu. A… nic. Při své rozborce jste zapomněla na to nejdůležitější – své zákazníky. Kdo to je? Co chce? V jaké podobě? A jak mu to můžete dodat?
  2. Vyjdete z reality – normálně si žijete. Přitom přicházíte do styku se spoustou lidí, kteří vám něco dodávají (dopravci, kuchaři, učitelky, e-shopaři, prodavačky, výrobci oblečení a bot). Z něčeho jste nadšení, něco vás štve. A to hrozně. Protože je vám naprosto jasné, jak to dělat líp. Co všechno je špatně. Žere vás to. Hádáte se po telefonu. Nad sklenkou vína rozhořčeně máváte rukama a ta nespokojená litanie prostě není k zastavení. Na FB dokonce založíte skupinku pro podobně na***né.

 

Calm down

 

Místo šíření negativní energie se uklidněte. Sedněte si někam pod rozkvetlou třešni a hluboce dýchejte. Prožijte si své emoce. Protože se právě stal zázrak. Vesmír vám ukazuje, co máte dělat. V čem můžete zlepšit náš svět. A to všichni chceme, že? Lepší svět. Čisté životní prostředí, ochotné prodavačky, skvěle padnoucí oblečení, servírky, které se můžou přetrhnout.

 

A prakticky marketingově – co tento postup přinese

 

  1. Produkt nebo služba již existuje – je tedy po tom skutečná poptávka.
  2. S užíváním máte osobní zkušenost.
  3. Jste cílovou skupinou – definování cílové skupiny je naprosto zásadní, tady ji znáte.
  4. Víte, jak přesně to zlepšit, takže předeženete svou konkurenci.
  5. Už jste o tom hodně mluvila i psala, takže máte zmáknutý jazyk cílové skupiny – ušetříte za copywriting.
  6. Víte, kde se vyskytují podobně nespokojení, takže nemusíte hledat místa, kde se vaše cílovka pohybuje.
  7. Je vám absolutně jasné, co uživatele štve a co chtějí jinak – dejte jim to.

 

A přínos

 

  1. Budete mít prosperující byznys.
  2. Jedna remcající nespokojená ženská přemění svou negativní energii na tu pozitivní.
  3. Ostatní dosud remcající zákazníci budou nadšení, takže opět více pozitivní energie ve společnosti.

 

Z osobní zkušenosti

 

Pro svého klienta jsem dělala opravdu veliký e-shop – 16 000 položek. Je jasné, že 16 000 kusů zboží se nedá naklikávat ručně, k tomu se používají feedy – přenosy dat. Spolupracovala jsem s firmou, která byla z počátku úžasná. Já byla začátečník, oni opravdu milí, podporující, práce fungovala.

Jenže – oni měli čím dál více práce a já do celé problematiky čím dál více viděla. Komunikace se začala natahovat, vše jsem třikrát připomínala, práce byla většinou nedotažená. Jelikož mi nic jiného nezbývalo. ponořila jsem se do přenosů dat ještě hlouběji. A najednou viděla, co všechno se už na začátku dalo udělat jinak. Lépe. Chytřeji. V důsledku se daly ušetřit desítky tisíc na zařazování produktů do e-shopu a zároveň výrazně zvednout prodeje přicházející z Heuréky a Zboží.

Takže co? Pokud potřebujete přenášet data, obraťte se na mě. Zajistím programátorskou práci, mám osobní zkušenost z obou stran, příjemce i dodavatel služby. Vím, jaké to je zatřiďovat tisíce produktů ručně, protože ve feedu nebyl algoritmus na zatřídění (který tam být mohl a měl). Ušetřím vám peníze, čas i nervy. 

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv